در نشست عمومی شورا بیان شد: ساخت خانه محله در شهرک صنعتی


در نشست عمومی شورا بیان شد:

ساخت خانه محله در شهرک صنعتی

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا در این نشست، ضمن تشکر از شهردار کرمان به‌دلیل انتصاب اسماعیل جهانشاهی، به‌عنوان مدیر حراست شهرداری کرمان گفت: از شهردار کرمان به‌دلیل به‌سازی میدان بسیج نیز تشکر می‌کنم.

در ادامه، پس از بحث و گفت‌و‌گو درباره‌ی قرارداد شرکت گارنو، عامل چهارم پروژه‌های تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان، مقرر شد این موضوع مجدد در کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 خرید هشت دستگاه اتوبوس

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا، هم‌چنین به پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر فروش هشت دستگاه اتوبوسِ از رده خارج و خریداری هشت دستگاه اتوبوس بازسازی شده برای بهبود حمل‌و‌نقل عمومی شهر کرمان اشاره کرد که این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

کامیاب به تدوین اساس‌نامه‌ی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این اساس‌نامه، پس از تصویب شورای اسلامی شهر، به وزارت کشور فرستاده می‌شود تا درنهایت در این وزارتخانه تصویب، و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

 حسابرسی حساب‌های شهرداری

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر تهاتر با فروشگاه رفاه، برای واگذاری 400 میلیون تومان رفاه‌کارت، به‌عنوان هزینه‌ی لوازم‌التحریر به کارکنان شهرداری گفت: این پیشنهاد در کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، به تصویب رسیده است.

در ادامه، اعضای شورا با این پیشنهاد موافقت کردند.

چناریان هم‌چنین به فعالیت‌ها و اقدامات دبیرخانه‌ی مجمع شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه برای هشت مورد اقدامات ازجمله تغییر ساختار و تهیه‌ی مکانی برای این دبیرخانه، از شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور مبلغی درخواست کرده که سهم شهرداری کرمان، 15 میلیون تومان است. در ادامه، این مصوبه نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، به بررسی وضعیت 46 مؤسسه‌ی واجداشرایط برای حسابرسی حساب‌های سال‌های 95 و 96 شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده بود، حساب‌های شهرداری کرمان به پنج گروه تقسیم و حسابرسی حساب‌های شهرداری به پنج شرکت واجداشرایطی که از بین 46 شرکت انتخاب شده‌اند، واگذار شد.

 تشکیل کمیته نام‌گذاری معابر

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با نماینده‌های اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای معرفی کرمان گفت: مقرر شد با اجرای برنامه‌های جانبی در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف، کرمان به مردم سایر نقاط کشور شناسانده شود.

وی از تصویب آیین‌نامه‌ی کمیته‌ نام‌گذاری معابر شهر کرمان هم خبر داد و گفت: از شهردار کرمان تقاضا داریم اعضای این کمیته را معرفی کند تا با برگزاری نشست این کمیته، نسبت به نام‌گذاری معابر اقدام کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم‌چنین از توجه شهردار کرمان به مناطق ‌کمتربرخوردار شهر کرمان تشکر کرد و گفت: به‌زودی شاهد ساخت خانه‌ی محله در شهرک صنعتی کرمان خواهیم بود.

ایرانمنش به بازدید از ساختمان در دست ساخت تالار بزرگ کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این بازدید اعلام شد ساخت این تالار از سر گرفته شده و تا سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا هم با اشاره به هفته‌ی سالمند، به‌سازی و تبدیل یکی از پارک‌های شهر کرمان به پارک ویژه‌ی سالمندان را خواستار شد.

وی هم‌چنین عقیم‌سازی سگ‌هایی که در محل پناهگاه سگ‌های بدون صاحب کرمان نگهداری می‌شوند را ضروری دانست.

 تقدیر شهرداری تهران، به‌دلیل سامان‌دهی سگ‌‌های بدون صاحب در کرمان

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز به پیشنهاد شهرداری کرمان در خصوص تابلوهای تبلیغاتی محیطی اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان پیشنهاد کرده اجازه داده شود مالکان با اخذ مجوزهای لازم ازجمله ترافیک، سیما و منظر شهری، شهرسازی، اماکن و غیره، در ملک شخصی خود تابلوی تبلیغاتی محیطی نصب کنند.

وی افزود: این اقدام ضمن درآمدزایی برای شهرداری، موجب سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی نیز می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا به اعتراض کسبه‌ی میدان شهدا در رابطه با نداشتن محل پارک خودروهای شخصی‌شان در این میدان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود زمین خالی ابتدای خیابان شهدا و زمین خالی خیابان میرزارضا، تسطیح و به پارکینگ خودروها تبدیل شود.

خدادادی به نامه‌ی شهرداری تهران در رابطه با استفاده از تجربه‌ی موفق شهرداری کرمان در سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران طی نامه‌ای ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری کرمان به‌دلیل موفقیت در سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب، درخواست کرده این سازمان تجربیات و مستندات خود در رابطه با سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب را با شهرداری تهران به اشتراک بگذارد.

وی افزود: سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب، یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری کرمان است که مورد توجه شهرداری‌های دیگر شهرهای کشور قرار گرفته است.

 ساخت خانه محله در شهرک صنعتی

علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز ضمن تشکر از شهردار کرمان به‌دلیل توجه به مناطق کمتربرخوردار شهر کرمان گفت: مقرر شده شهرداری کرمان با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، در شهرک صنعتی کرمان، خانه‌ی محله بسازند.

وی مساحت این خانه‌‌ی محله را 2500 مترمربع اعلام کرد و گفت: اعیانی این خانه‌ی محله نیز 750 مترمربع خواهد بود.

بهرامی افزود: برای ساخت این خانه‌ی محله، شهرداری زمین مورد نیاز را واگذار و پراونه ساختمانی را صادر می‌کند و اداره‌کل راه و شهرسازی هم، ساختمان را می‌سازد.   

 غیبت‌های اعضای شورا غیرموجه نیست

در ادامه، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به بررسی غیبت‌‌های اعضای شورا گفت: یک‌ماه پیش، موضوع غیبت اعضای شورا در نشست عمومی شورا مطرح و غیبت‌های اعضا طی نامه‌ای محرمانه، به آن‌ها اعلام شد.

وی افزود: هم‌چنین از اعضای شورا خواسته شد مدارک خود را در رابطه با غیبت‌هایی که داشته‌اند، ارایه کنند که تمام اعضا مدارک و دفاعیات مکتوب خود را ارایه کردند.

رییس شوری اسلامی شهر کرمان ادامه داد: پس از آن، کارگروهی متشکل از آقایان بهرامی، خدادادی، چناریان و ایرانمنش، تشکیل شد تا به اتفاق آقای صمدانی، دبیر شورا، مدارک و دفاعیات را بررسی کنند.

فرشاد با بیان این‌که مدارک و دفاعیات اعضای شورا طی چندین جلسه بررسی شد، گفت: طی صورت‌جلسه‌ای که این کارگروه به شورا ارسال کرده، هیچ‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، غیبت غیرموجه متناوبِ بیش از 12 جلسه و غیبت غیرموجه متوالیِ بیش از شش جلسه نداشته‌اند.  

بهره‌برداری از زیرگذر آزادی، دهه‌ی فجر؛ پل شهید الله‌دادی، پایان سال

شهردار کرمان از پیشرفت مطلوب پروژه‌های زیرگذر آزادی و پل شهید الله‌دادی (ابوذر) خبر داد.

سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان این‌که زیرگذر آزادی تا دهه‌ی فجر امسال و پل شهید الله‌دادی (ابوذر) تا آخر سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: برای سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌ی زیرگذر آزادی، چهار میلیارد تومان میلگرد در اختیار پیمان‌کار گذاشته شده است؛ ضمن این‌که تشریفات قانونی برای انتخاب پیمان‌کار جهت اجرای روشنایی زیرگذر آزادی نیز در حال انجام است.

وی هزینه‌ی تأسیسات روشنایی این پروژه را سه میلیارد تومان دانست و گفت: اسناد مناقصه آماده شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر پیمان‌کار ذی‌صلاح انتخاب و روشنایی این پروژه اجرا شود.

 برای سرویس‌دهی مطلوب، به 100 دستگاه اتوبوس نیاز داریم

شهردار کرمان هم‌چنین با اشاره به مشکلات حمل‌و‌نقل عمومی گفت: 269 دستگاه اتوبوس در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی شهر کرمان فعال است که از این تعداد 158 دستگاه متعلق به سازمان اتوبوسرانی و 111 دستگاه متعلق به بخش خصوصی است.

عالم‌زاده افزود: از مجموع اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی، حدود 50 تا 60 دستگاه اتوبوس با میانگین عمر 16 سال، فعال است.

وی ادامه داد: هم‌چنین از این تعداد، 50 دستگاه اتوبوس، غیرقابل‌بازسازی و 48 دستگاه اتوبوس هم، غیرفعال است که نیاز به تجهیزات دارند.

شهردار کرمان هم‌چنین بیان کرد: برای سرویس‌دهی مطلوب، حداقل 100 دستگاه اتوبوس ملکی نیاز داریم.

عالم‌زاده با بیان این‌که بیشتر شهرهایی که به حمل‌ونقل عمومی اهمیت داده‌اند، از اتوبوس‌های با استاندارد یورو پنج و یورو شش استفاده می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه فقط 33 دستگاه اتوبوس‌ در کرمان، استاندارد یورو دو  دارند و بقیه‌ی اتوبوس‌ها هم، استاندارد ندارند.

وی افزود: هم‌چنین 15 دستگاه اتوبوس کولردار در کرمان وجود دارد که از این تعداد هفت دستگاه فعال است.

شهردار کرمان با اشاره به غیرفعال‌بودن هشت دستگاه اتوبوس کولردار گفت: تصمیم گرفتیم این تعداد اتوبوس را بفروشیم و با پرداخت مابه‌التفاوت، هشت دستگاه اتوبوس مناسب به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کرمان اضافه کنیم.

عالم‌زاده افزود: 22 دستگاه اتوبوس با موتور پایه‌گازسوز هم در سازمان اتوبوسرانی وجود دارد که با خلاقیت همکارانم در این سازمان، موتور جایگزین برای این اتوبوس‌ها انتخاب و یکی از این اتوبوس‌ها، حدود شش‌ماه تست شده که این تعداد اتوبوس هم به چرخه‌ی حمل‌ونقل عمومی کرمان وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که دولت باید در زمینه‌ی توسعه‌ی حمل‌و‌نقل عمومی، به شهرداری‌ها کمک کند، تصریح کرد: دولت به‌دلیل مشکلاتی که دارد، به تعهدات خود عمل نمی‌کند؛ بنابراین، برای بهبود سیستم حمل‌ونقل عمومی، راهی به‌جز اضافه‌کردن اتوبوس‌های به‌سازی‌شده نداریم.

شهردار کرمان افزود: افرادی که از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده می‌کنند، جامعه‌ی هدف ما هستند؛ ضمن این‌که اگر مشکل حمل‌ونقل عمومی را حل کنیم، بخشی از مشکلات ترافیکی نیز حل می‌شود.

عالم‌زاده در رابطه با مشکل نبود پایانه‌ی اتوبوس‌رانی در شهر کرمان نیز گفت: در حال مذاکره با اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش هستیم تا به ازای زمینی که به این اداره‌کل واگذار می‌شود، دو مدرسه که در خیابان شهدا وجود دارد، به شهرداری واگذار کنند تا به پایانه‌ی اتوبوسرانی تبدیل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *