رییس شورای اسلامی شهر کرمان: مردم به‌تدریج ثمره‌ی تعامل شورا و شهرداری را خواهند دید


رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

مردم به‌تدریج ثمره‌ی تعامل شورا و شهرداری را خواهند دید

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با بیان این‌که جلسات عمومی شورای اسلامی شهر کرمان همیشه علنی بوده و هیچ مصوبه‌ای مبنی بر غیرعلنی بودن جلسات شورا نداشته‌ایم، گفت: در صورتی جلسه‌ای غیرعلنی برگزار خواهد شد که یا ازسوی استانداری و فرمانداری ابلاغ شده باشد و یا به‌صلاح‌دید اعضا، برای تصویب مصوبه‌ای خاص، جلسه غیرعلنی برگزار شود.

وی هم‌چنین بیان کرد: در دور جدید شورا شکل جلسات شورا باید به‌طور کامل با قوانین مربوط تطبیق پیدا کند تا ضمن دقیق‌تر بودن مصوبات، سرعت‌عمل بیشتری نیز داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تثبیت شورا و شهرداری، اظهار امیدواری کرد در دوره‌ی جدید مردم به‌تدریج ثمره کار هماهنگ و تعامل شورا و شهرداری را ببینند.

فرشاد هم‌چنین با بیان این‌که فعالیت‌های شورا و شهرداری یک خروجی دارد، تصریح کرد: این‌که فعالیت شورا و شهرداری را تفکیک کنیم، درست نیست و موضوعیت ندارد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر به‌عنوان یک پارلمان شهری، تسهیل‌کننده‌ی امور شهرداری و شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین از روابط‌عمومی شورا خواست هرشش‌ماه یک‌بار تمام مصوبات کمیسیون‌های 9گانه‌ی شورا را بر روی سایت شورا اطلاع‌رسانی کند.

فرشاد بر اطلاع‌رسانی دقیق مسایل مالی شورا و شهرداری نیز تأکید کرد.

وی هم‌چنین گفت: پس از تعطیلات شورا، نسبت به انتخاب سخنگو در جهت ارتباط بیشتر با اصحاب رسانه اقدام خواهیم کرد.

در ادامه، رؤسای کمسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات هر کمیسیون پرداختند.

تاکسی‌های اینترنتی از شهرداری مجوز بگیرند

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر کرمان تصریح کرد: در جلساتی که برای این منظور برگزار کردیم، این‌گونه نتیجه‌گیری شد که مجوز تاکسی‌های اینترنتی از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، برای فعالیت اینترنتی است و این تاکسی‌ها برای فعالیت در شهر، باید از شهرداری مجوز دریافت کنند و اگر برای دریافت مجوز به شهرداری مراجعه نکنند، شهرداری می‌تواند موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند.

وی افزود: این تاکسی‌ها متأسفانه حتی ضوابط مربوط به خود ازجمله استفاده از خودروهای مناسب و هم‌چنین راننده‌های دارای گواهینامه‌ی پایه دوی شخصی است را رعایت نمی‌کنند.

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا نیز در این نشست ضمن اشاره به بررسی محورهای پیاده‌روی سلامت در این کمیسیون، درباره‌ی وضعیت سالمندی در کشور گفت: با توجه به این‌که جمعیت کشور ما رو به سالمندی است، باید در این زمینه هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: در برخی کشورهای دنیا، افراد در دوران جوانی برخی روزها از سالمندان مراقبت می‌کنند و هر روز مراقبت از سالمندان، برای آن‌ها ثبت می‌شود و می‌توانند در دوران سالمندی از آن استفاده کنند.

رییس کمیسیون بهداشت شورا با تأکید بر این‌که دستگاه‌های مربوط ازجمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید در این زمینه کمک کنند، گفت: در کشورهای دیگر از سازمان‌های مردم‌نهاد، بیش از 70 درصد از این زمینه استفاده می‌کنند.

 تعیین محورهای گردشگری و احیای بازا قلعه‌محمود

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با بیان این‌که تعیین محورهای گردشگری شهر کرمان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، گفت: این موضوع در جلسات متعدد با حضور دستگاه‌های مربوط و فعالان گردشگری بررسی شد.

وی افزود: قرار شد اقداماتی که شهرداری باید در این محورها انجام دهد، براساس اولویت‌بندی انجام گیرد؛ ضمن این‌که محله‌های قدیمی واجد ارزش نیز شناسایی و یک محله به‌عنوان محله‌ی نمونه در محور گردشگری احیا و بازسازی شود.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا از احیای بازار قلعه‌محمود هم خبر داد و گفت: میراث فرهنگی پس از مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان درخصوص بازار قلعه‌محمود، اقدامات مطلوبی انجام داده و علاوه بر بدنه‌سازی کوچه‌های مجاور بازار، حمام و آب‌انبار قدیمی موجود در بازار نیز در حال مرمت و بازسازی است.

معین‌زاده میرحسینی افزود: میراث فرهنگی آمادگی دارد شش‌دروازه‌ی شهر کرمان را احیا کند که در همین راستا احیای دروازه‌ی ریگ‌آباد که در انتهای بازار قلعه‌محمود قرار دارد، در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در کمیسیون گردشگری و اصناف شورا مصوب شد کارگروهی برای بازآفرینی بازار قلعه‌محمود تشکیل شود و این کارگروه ضمن استقرار در یکی از مغازه‌های بازار که مشکل حقوقی ندارد، نسبت به فراخوان مالکان مغازه‌های بازار اقدام کند تا بازار قلعه‌محمود نیز به چرخه‌ی بناهای تاریخی و اقتصادی کرمان برگردد.

ضرورت رعایت دستورالعمل مربوط به سگ‌های ولگرد

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم در این نشست با اشاره به اقدامات قابل توجه شهرداری کرمان در رابطه با ساخت پناهگاه عقیم‌سازی و نگهداری سگ‌های بدون صاحب گفت: طبق آیین‌نامه‌ی مربوط به جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد، متولی کار فرمانداری‌ها هستند و شهرداری‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی در همین رابطه به مصوبات کمیسیون خدمات شهری شورا اشاره کرد و گفت: در نشست کمیسیون خدمات شهری مقرر شد دستورالعمل مربوط به کنترل سگ‌های ولگرد به‌طور کامل رعایت و اجرا شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا افزود: هم‌چنین مقرر شد بند مربوط به سگ‌های بیمار نیز به‌صورت دقیق اجرا شود.

خدادادی در خصوص تأمین برق آرامستان جدید نیز گفت: در نشست کمیسیون خدمات شهری مقرر شد برای تأمین برق آرامستان جدید، از پنل‌های خورشیدی استفاده شود.

 ایجاد شوراهای اجتماعی محلات در کرمان

علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز در این نشست به ایجاد شوراهای اجتماعی محلات در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: با این اقدام، کرمان جزء نخستین شهرهایی خواهد بود که دارای شوراهای اجتماعی محلات است.

وی با بیان این‌که با ایجاد شوراهای اجتماعی محلات، مشارکت مردم با شورا و شهرداری بیشتر خواهد شد، گفت: شوراهای اجتماعی محلات در راستای تحقق اصول 7 و 100 قانون اساسی مبنی بر گسترش فکر و عمل شورایی و گسترش و سازمان‌دهی مشارکت شهروندان در امور شهر ایجاد خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا هم‌چنین گفت: در راستای شکوفایی بانوان و دختران کرمانی، جشنواره‌ی دختران کرمانی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان برگزار خواهد شد.

نام‌گذاری یکی از پارک‌های شهر به نام پارک «جوان»

بهرامی از نام‌گذاری یکی از پارک‌های شهر به نام «جوان» نیز خبر داد و در رابطه با نام‌گذاری معابر شهر کرمان گفت: پس از این نام‌گذاری معابر شهر در کارگروهی با حضور جمعی از نخبگان شهر انجام خواهد گرفت و بعد از تأیید این کارگروه، نام‌گذاری معبر در کمیسیون فرهنگی و صحن علنی شورا مصوب خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی، رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی و حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، به ارایه‌ی آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورا با بیان این‌که به مردم قول داده بودیم پل شهید بهشتی، هشتم شهریورماه به بهره‌برداری برسد، گفت: به‌دلیل تحریم داخلی و عدم عرضه‌ی قیر در کشور و بورس، بهره‌برداری از پل شید بهشتی (سیدی) با تأخیر مواجه شد.

وی افزود: بالاخره به هر شکل، مشکل نبود قیر را حل کردیم و پل شهید بهشتی اواخر هفته‌ی جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار کرمان به روند اجرای سایر پروژه‌های شهری هم اشاره کرد و گفت: به گفته‌ی مسئولان قرارگاه خاتم، زیرگذر آزادی نیز تا پایان مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود، اما یکی‌دوماه برای نصب تأسیسات زیر پل توسط شهرداری وقت لازم است و پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین به گفته‌ی مسئولان قرارگاه خاتم، پل شهید الله‌دادی (ابوذر) نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که سعی کرده‌ایم منابع مالی را روی پروژه‌ها‌ی خاص متمرکز کنیم تا پروژه‌ها تک‌تک به بهره‌برداری برسند، گفت: با این شیوه پروژه‌ها دچار رکود و کندی نمی‌شوند و یکی پس از دیگری به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهردار کرمان به عدم رفع معارض‌های پل شهدای خلبان (هوانیروز) اشاره کرد و گفت: پل سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) (امیرکبیر) نیز معارض برق دارد که علی‌رغم در نظر گرفتن بودجه توسط استانداری برای رفع معارض، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

عالم‌زاده افزود: چون بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای جابه‌جایی تأسیسات برق در محدوده‌ی پل سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) اوراق خزانه است، پیمان‌کاران رقمی دوبرابر قیمت واقعی را ارایه کرده‌اند که شرکت برق قبول نکرده است.

وی ادامه داد: قرار است با برگزاری مناقصه‌ی مجدد و یا از طریق ترک تشریفات، پیمان‌کار برای جابه‌جایی تأسیسات برق در محدوده‌ی پل سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) انتخاب شود.    

شهردار کرمان گفت: پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری اولین جشن خانواده‌ی بزرگ شهرداری کرمان در سالن فجر برگزار خواهد شد.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: این جشن با حضور رضا صادقی، خواننده‌ی مشهور کشور، برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که شهرداری کرمان بدنه‌ی بزرگی دارد که بعضاً کارکنان یک‌دیگر را نمی‌شناسند، گفت: این جشن برای نزدیکی و همدلی کارکنان شهرداری با یک‌دیگر برگزار می‌شود.

شهردار کرمان هم‌چنین از برگزاری جشن بزرگی برای عموم مردم کرمان خبر داد و گفت: پس از ماه محرم و صفر، جشن بزرگی با حضور هنرمندان مشهور کشوری برای عموم مردم کرمان برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *