انتخابات هیأت رئیسه سال دوم دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد.


انتخابات هیأت رئیسه سال دوم دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد.

اعضای هیأت‌رییسه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان برای سال دوم فعالیت شورا انتخاب شدند.

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که یک‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری برگزار شد، محمد فرشاد، با هشت رأی موافق، دو رأی ممتنع و یک رأی مخالف، برای دومین‌سال فعالیت شورا به‌عنوان رییس شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شد.

هم‌چنین علی بهرامی، با هفت رأی موافق، یک رأی مخالف و سه رأی ممتنع، برای دومین‌سال فعالیت شورا به‌عنوان نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شد.

در این نشست سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی نیز با 10 رأی موافق و یک رأی مخالف به‌عنوان خزانه‌دار، علی خدادادی، با هشت رأی موافق به‌عنوان منشی اول و منصور ایرانمنش با شش رأی موافق به‌عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

پیش از انتخابات دومین سال فعالیت شورا نیز رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که آنچه در حوزه‌ی اداره امور شهر اتفاق می‌افتد، حاصل تعامل شورا و شهرداری است، گفت: در هشت‌ماه گذشته که از انتخاب شهردار کرمان می‌گذرد، شورای اسلامی کرمان تلاش کرد در چارچوب ضوابط و مقررات، با فراهم کردن بستر مناسب، زمینه‌ی کار مطلوب جهت عمران و آبادانی شهر را برای شهرداری مهیا کند.

محمد فرشاد با اشاره به اقدامات شورا و شهرداری کرمان در یک‌سال گذشته گفت: پس از نظرسنجی، خواسته‌ی عموم مردم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که طی هشت‌ماه گذشته پل باغ‌ملی به بهره‌برداری رسید و پل شهید بهشتی (سیدی) هم به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا ساعت‌های زیادی برای حل مشکلات پل شهید بهشتی صرف کرد و موجب شد روند اجرای این پل از سر گرفته شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که همواره از شوراهای قبل یک‌سری تعهدات باقی می‌ماند، گفت: پرداخت تدریجی تعهدات شهرداری به پیمان‌کاران، از دیگر مواردی بود که در یک‌سال گذشته در دستور کار شورا و شهرداری قرار داشت.

فرشاد به برخی از برنامه‌های آینده‌ی شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر کرمان به مکان دیگری منتقل می‌شود تا ساختمان خانه شهر که برای مرمت آن در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بودجه‌ی مناسب تخصیص یافته، احیا شود و مورد استفاده‌ی بهینه قرار گیرد.

وی هم‌چنین بر ارتقای روابط‌عمومی شورا تأکید کرد و گفت: روابط‌عمومی شورا باید با تعامل با روابط‌عمومی شهرداری، اقدامات شورا و شهرداری را به‌طور مناسب اطلاع‌رسانی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: هم‌چنین باید در زمینه‌ی تعامل اعضای شورا با شهردار و مدیران شهرداری، به تعریف جامع و کاملی برسیم؛ ضمن این‌که نظارت بر عملکرد شهرداری نیز باید هم‌چنان به‌صورت دقیق در دستور کار باشد.

فرشاد از اعضای کمیسیون‌های 9گانه‌ی شورا که در یک‌سال گذشته تلاش کرده‌اند نیز، تشکر کرد.

وی هم‌چنین ضمن تشکر از حضور سلاجقه، نماینده‌ی فرمانداری در آیین انتخابات هیأت‌رییسه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، از فرماندار کرمان و اعضای کمیته‌ی انطباق نیز تقدیر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان به تلاش‌ دکتر فدایی، سرپرست استانداری کرمان، برای حل مشکلات پروژه‌های شهری اشاره کرد و ضمن تشکر از وی گفت: از آقای رزم‌حسینی، استاندار سابق کرمان نیز تشکر می‌کنم.

شهردار کرمان هم در این نشست با بیان این‌که همواره 11 عضو شورای اسلامی شهر کرمان را در کنار خود دیده‌ام، گفت: شورا با خردگرایی و تخصص‌گرایی در چندماه گذشته کمک زیادی کرده و اگر شهرداری در این مدت فعالیت مطلوبی داشته، به‌دلیل همکاری اعضای شورا بوده است.

عالم‌زاده افزود: همراهی اعضای شورا با شهردار و مدیران شهرداری، قابل تقدیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *