نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیران شهرداری با مدیران قضایی استان برگزار شد.


نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیران شهرداری با مدیران قضایی استان برگزار شد.

در این نشست شهردار کرمان با اشاره به تبعات رکود اقتصادی کشور بر بخش ساخت و ساز گفت : این وضعیت نابسامان اقتصادی در ماه های اخیر شهرداریها را نیز تحت تأثیر قرار داده است . سید مهران عالم زاده با بیان اینکه سرمایه ها به علت خرید دلار و سکه به این سمت و سو سوق پیدا کرده است گفت: با خروج مسکن از این مسیر ، شهرداری کرمان نیز دچار چالش بسیاری شده وی تأمین مالی و سرمایه گذاری شهرداریها را ضروری دانست و افزود : مدیریت شهری درخواست دارد مجموعه قضایی استان نهایت تعامل با شهرداری را داشته باشد. وی با اشاره به مشکلات اخیر شهرداری در تأمین قیر گفت: این گونه مشکلات پروژه ها را به تأخیر می اندازد که به صلاح شهر و شهرداری نیست .

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به تفاوت کار شهرداری با سازمان های دیگر گفت : شهروندان از صبح تا اواخر شب با شهرداری سر و کار دارند . محمد فرشاد با بیان اینکه شهر باید برای زندگی شهروندان آماده باشد افزود : کار مدیران و کارکنان شهرداری سخت و طاقت فرسا است .

رئیس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت : با وجود توقعات دستگاه های حاکمیتی و مردم از شهرداری مدیران و کارکنان این نهاد خدماتی زیر ذره بین هستند . وی با بیان اینکه شهرداری ها باید همه امور خدماتی را با اتکاء به درآمد خود انجام دهند افزود : شهرداری با این حال از اعتبارات دولتی کم بهره است. فرشاد با ضروری دانستن حمایت همه جانبه از مدیران شهرداری گفت: انجام بهینه خدمات شهری نیازمند حمایت دستگاه قضایی و اجرایی است . رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با توجه به لزوم رعایت ضوابط حاکم بر کشور توسط مدیران شهرداری، تاکید کرد : حمایت دستگاه قضایی باعث جرأت و جسارت مدیران شهرداری در اجرای خدمات و قوانین شهری می شود.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان برگزاری جلسات مختلف هم اندیشی و تشکیل کارگروه های تخصصی را ضروری دانست و گفت : باید اختلاف نظرها به حداقل رسیده و روند رسیدگی به پروندها کوتاه گردد. موحد، تلاش بر کاهش ورودی پروندها به سیستم قضایی را هدف اصلی عنوان و تاکید کرد : شهرداری نیز بار کمیسیون ماده صد را کاهش دهد و با مصالحه با مردم ، روند پی گیری پرونده ها را کوتاه کند. وی با بیان اینکه نگاه قانون گذار در کمیسیون ماده صد ضمانت اجرایی در مسائل شهری بوده گفت: کار کرد احکام و قوانین این کمیسیون ، باعث مدیریت بهتر شهر خواهد بود . موحد رفع برخی از ابهامات در کمیسیون ماده صد را نیازمند تصویب آیین نامه های کشوری دانست و افزود: باید با تدابیری وضعیت پرونده های در این مجموعه مشخص شده و از انباشته شدن آنها جلو گیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *