رییس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد: اجرای مسیر 45 متری کوثر با مشارکت سرمایه‌گذاران


رییس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

اجرای مسیر 45 متری کوثر با مشارکت سرمایه‌گذاران

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست به بازدید برخی از اعضای شورا از مراکز فرهنگی شهرداری اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان انجام گرفته است.

وی به اقدامات شهردار کرمان در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های شهری هم اشاره کرد و گفت: با اقدامات شهردار کرمان، به‌زودی اجرای محور غربی-شرقی 45 متری کوثر و هم‌چنین احیای بخشی از بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان پیشرفت ساخت پل شهید بهشتی (سیدی) را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این پروژه طبق زمان‌بندی اعلام‌شده ازسوی شهردار کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرشاد هم‌چنین ضمن تقدیر از شهردار کرمان، به فعال بودن کمیسیون‌های شورا اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌های شورا با جدیت در حال فعالیت هستند و رویکرد شهرداری نیز به سمت‌و‌سوی بهبودی در تمام حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تنظیف، فضای سبز و غیره است.

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان خواستار نصب پست‌های برق در مناطق مسکونی فاقد پست برق شد و گفت: برخی اوقات توسط شهروندان ساخت‌و‌ساز انجام می‌شود، اما به‌دلیل نبود امکانات برق، بهره‌برداری از ساختمان‌ها به تعویق می‌افتد.

وی در عین حال با بیان این‌که طی چند روز گذشته شهردار کرمان این موضوع را دنبال کرده است، گفت: در این رابطه شهرداری باید زمین‌های موجود در نقاط مختلف را در اختیار اداره برق قرار دهد تا ضمن پرداخت وجه زمین توسط اداره برق، نسبت به ایجاد پست برق نیز اقدام کند.

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز با بیان این‌که یکی از موضوعاتی که در جلسه با مدیرعامل برق شمال استان مطرح شد، نبود امکانات لازم برق در برخی نقاط شهر بود، گفت: در این رابطه با اداره برق مکاتبه کردیم تا زمین‌هایی را در اختیار این اداره قرار دهیم؛ ضمن این‌که به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری هم اعلام کردیم به مناطق ابلاغ کنند تا در هنگام تفکیک اراضی، بخشی از زمین به‌عنوان محل نصب تجهیزات مورد نیاز برق دیده شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی شورا هم در این نشست از شهردار کرمان به‌دلیل سرعت‌بخشیدن به اجرای پل شهید بهشتی تشکر کرد.

وی هم‌چنین به تعدد تابلوهای «توقف مطلقاً ممنوع حمل با جرثقیل» در نقاط مختلف شهر کرمان اشاره کرد و از این‌که گاهی اوقات خودروی شهروندانی که در زیر این تابلوها پارک شده، بدون اطلاع شهروند، توسط جرثقیل به پارکینگ حمل می‌شود، گلایه کرد و خواستار بررسی این موضوع ازسوی دستگاه‌های مربوط شد.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم به بازدید از مراکز فرهنگی شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تمام فعالیت‌هایی که در مراکز فرهنگی و فرهنگ‌سراهای شهرداری کرمان انجام می‌گیرد، اما هنوز کمبود مراکز فرهنگی و فرهنگ‌سراها در شهر کرمان مشهود است.

وی اظهار امیدواری کرد با درایت شهردار کرمان، گام‌های مثبتی در راستای افزایش تعداد فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ در شهر کرمان برداشته شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا به نامه‌ی مجمع مشورتی کلان‌شهرهای کشور در رابطه با نام‌گذاری روزی تحت عنوان روز کرمان اشاره کرد و با بیان این‌که تا پایان شهریورماه باید این موضوع به این مجمع اعلام شود، گفت: از صاحب‌نظران و شهروندان کرمانی دعوت می‌کنیم در رابطه با نام‌گذاری روزی به نام روز کرمان، نظرات خود را به دبیرخانه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان اعلام کنند.

 ایرانمنش هم‌چنین خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی در شهر کرمان شد.

وی هم‌چنین به‌دلیل برپایی جشن ایثارگران از شهردار کرمان تشکر کرد.

شهردار کرمان نیز در ادامه، در رابطه با ساخت فرهنگ‌سرا در نقاط مختلف شهر کرمان گفت: در حال رایزنی با برخی خیران هستیم تا در زمینه‌ی ساخت فرهنگ‌سرا با مشارکت خیران در نقاط مختلف شهر اقدام شود.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز در این نشست از بازدید اعضای این کمیسیون از پروژه‌های عمرانی شهرداری در روز یک‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده خبر داد.

وی به اجرای فیبر نوری در شهر کرمان توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: مشکلات مسیر اجرای پروژه‌ی فیبر نوری برطرف شده و شهرداری می‌تواند فیبر نوری را به روش BOT اجرا کند.

کامیاب از بررسی موضوع و اجرای BRT از میدان آزادی تا میدان شهدا و اجرای آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به سخنان منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی در رابطه با تابلوهای «توقف مطلقاً ممنون حمل با جرثقیل» در نقاط مختلف شهر و حمل خودروهای شهروندان به پارکینگ‌ها گفت: وقتی تابلویی نصب می‌شود، حکم قانون را دارد و شهروندان باید به قانون احترام بگذارند.

وی در عین حال در رابطه با تعدد تابلوها در نقاط مختلف شهر گفت: البته به نظر می‌رسد آمایش این تابلوها ضروری است.

چناریان هم‌چنین به سامان‌دهی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر کرمان اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، بهترین کار بود و به‌زودی شهروندان نتیجه‌ی این اقدام را می‌بینند.

در ادامه، ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیسیون بهداشت شورا به افزایش تصادفات و مرگ شهروندان به‌ویژه عابران پیاده در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌ها افزایش نور و هم‌چنین اصلاح هندسی در برخی معابر موجب کاهش تصادفات و تلفات انسانی خواهد شد.

وی هم‌چنین به برخی موضوعات ازجمله نبود مسیر مناسب برای عبور معلولان در ورودی بازار کرمان، نبود مسیر مناسب برای معلولان در میدان شهدا، نبود مسیر مناسب برای عبور معلولان روبه‌روی بهزیستی، مستهلک‌شدن سطل‌های زباله در پردیسان قائم، خطر ریزش دیوارها در برخی نقاط شهر، به‌سازی مسیر پیاده‌روی در پردیسان قائم، نبود خط عابر پیاده در میدان آزادی، ارایه‌ی راه‌کارهایی برای جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر کرمان، اختصاص تخفیف مکان‌های تفریحی و ورزشی متعلق به شهرداری برای ایتام، استفاده از استارت‌آپ تفکیک از مبدأ زباله‌ها با استفاده از نرم افزار تلفن همراه، نصب سرعت‌کاه در ابتدای بولوار سیدی (تقاطع نجیب‌زاده) برای کاهش تصادفات، استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد مبتنی بر سلامت برای هم‌افزایی جهت افزایش سواد سلامت و نصب نقشه‌ی سرویس‌های بهداشتی بازار بزرگ کرمان اشاره کرد و خواستار بررسی و رفع این مشکلات شد.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این رابطه گفت: موضوعاتی که خانم معصوم‌زاده جمع‌آوری و ارایه کرده‌اند، یک فرصت برای رفع برخی از مشکلات شهروندان در شهر کرمان است.

در ادامه، عالم‌زاده، شهردار کرمان، در رابطه با حل این مشکلات قول مساعد داد.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز در این نشست به ساخت و تعریض معابر شهری اشاره کرد و گفت: گاهی برخی شهروندان 30 سال برای تملک ملک مسیری خود ازسوی شهرداری کرمان معطل می‌مانند و نمی‌توانند هیچ اقدامی در ملک خود انجام دهند که با توجه به نبود منابع مالی برای تملک این املاک، باید در این رابطه چاره‌اندیشی کرد.

عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: این موضوع دغدغه‌ی ما هم محسوب می‌شود؛ چراکه نمی‌توانیم به‌طور مثال پس از 30 سال، حق‌و‌حقوق مالکانه‌ی شهروندان را نادیده بگیریم، اما به‌دلیل نبود منابع مالی برای تملک املاک مسیری، در حال حاضر در هر منطقه سه اولویت برای تملک املاک مسیری در نظر گرفته‌ایم. 

تدوین لایحه‌ی مدیریت پایدار درآمد و هزینه‌ی شهرداری‌ها

شهردار کرمان از تدوین لایحه‌ی مدیریت پایدار درآمد و هزینه‌ی شهرداری‌ها و تصویب آن پس از 35 سال در هیأت دولت خبر داد.

سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تشکر از وزارت کشور و هیأت دولت برای تصویب این لایحه گفت: این لایحه به چگونگی و نحوه‌ی وصول درآمدهای شهرداری، اختصاص بیشتری از درآمدهای بخش‌های مختلف به شهرداری‌ها و ضمانت اجرای آن پرداخته است.

وی هم‌چنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد با قید فوریت، نسبت به تصویب این لایحه اقدام کنند تا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان پیشانی خدمت‌رسانی به مردم، بتوانند خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارایه کنند.

شهردار کرمان هم‌چنین با اشاره به روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران، به بخشی از زندگی زنده‌یاد محمد دانشور، خبرنگار، نویسنده و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال اشاره کرد و گفت: مرحوم محمد دانشور، در سال 1303 به دنیا آمد و در خبرگزاری پارس (ایرنا) و رادیو کرمان، به حرفه‌ی خبرنگاری مشغول بود.

عالم‌زاده افزود: مرحوم دانشور، در سال 1338 به شهرداری کرمان پیوست و به‌عنوان مسئول دفتر شهردار و روابط‌عمومی شهرداری کرمان، 33 سال خدمات ارزشمندی ارایه کرد.

وی ادامه داد: مرحوم دانشور، در سال 61 بازنشسته شد، اما پس از آن به‌عنوان مشاور و امین، در کنار پنج شهردار کرمان حضور داشت.

عالم‌زاده با بیان این‌که «از قلعه‌دختر تا دقیانوس»، «محله‌های قدیمی کرمان» و «مسجد و محله‌ی خواجه‌خضر»، کتاب‌های نوشته‌شده توسط زنده‌یاد دانشور هستند، گفت: کتاب «مسجد و محله‌ی خواجه‌خضر»، سال 76 به‌عنوان کتاب برتر سال کشور انتخاب شد.

وی افزود: هم‌چنین کتاب «تاریخ شورا و شهرداری» نیز توسط زنده‌یاد دانشور تدوین و پس از مرگ وی منتشر شد.

افتتاح پل شهید بهشتی، در شهریورماه

شهردار کرمان به پروژه‌های شهری هم اشاره کرد و با بیان این‌که در این دوره مقرر شد به‌جای اجرای پروژه‌های جدید، پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند، گفت: در دوره‌ی جدید تلاش کردیم تا تمام مشکلات پل شهید بهشتی (سیدی) حل شود و اکنون اجرای این پل مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

عالم‌زاده از نصب تیرباکس آخرین دهنه‌ی پل شهید بهشتی در هفته‌ی گذشته خبر داد و گفت: با تلاش معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و پیمان‌کار، پل شهید بهشتی در حال تکمیل است و در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به پروژه‌های در دست اجرای قرارگاه خاتم در کرمان هم اشاره کرد و با بیان این‌که شهرداری کرمان بخشی از منابع مالی را در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده است، گفت: طبق تعهد قرارگاه خاتم، زیرگذر میدان آزادی تا اواخر شهریورماه به شهرداری تحویل داده می‌شود.

شهردار کرمان افزود: پس از تحویل زیرگذر آزادی، بخشی از عملیات اجرایی پروژه را شهرداری کرمان باید انجام دهد که حدود یک‌ماه طول می‌کشد و پس از آن این پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 اجرای ادامه‌ی بولوار کوثر با مشارکت بخش خصوصی

عالم‌زاده به مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای ادامه‌ی 45 متری کوثر و احیای بخشی از بافت تاریخی کرمان اشاره کرد و گفت: در رابطه با اجرای ادامه‌ی 45 متری کوثر، در حال بررسی پیشنهادهای سرمایه‌گذارها هستیم.

وی در خصوص احیای بخشی از بافت تاریخی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز گفت: در حال مذاکره با سرمایه‌گذار هستیم تا محدوده‌ی اطراف مسجد امام (رحمت‌الله‌علیه) که متعلق به شهرداری است، به مجموعه‌ی تجاری، تفریحی و توریستی تبدیل شود.

شهردار کرمان در عین حال بیان کرد: این اقدامات پس از تصویب شورای اسلامی شهر کرمان در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی

عالم‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی ازجمله شهرداری از فعالیت در فضای مجازی (تلگرام) منع شده‌اند، به مطرح‌شدن موضوع خرید چند دستگاه خودروی سبک برای شهرداری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: چون در فضای مجازی امکان پاسخ‌گویی وجود ندارد، از فرصت پیش‌آمده برای باز کردن این موضوع استفاده می‌کنم.

وی افزود: شهرداری کرمان سال‌هاست که نتوانسته خودروی سبک مناسبی تهیه کند و اکنون، به حدود 20 تا 30 خودرو نیاز داریم.

شهردار کرمان ادامه داد: به‌دلیل کمبود منابع مالی، امکان خرید خودروی سبک برای شهرداری وجود ندارد؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم یک خودروی «لندکروز» که متعلق به حوزه‌ی شهردار و خودروی تشریفات شهردار محسوب می‌شود و حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد را از طریق مزایده بفروشیم و پس از دریافت بهای آن، 20 خودروی جدید داخلی خریداری کنیم تا ناوگان شهرداری نوسازی شود.

عالم‌زاده هم‌چنین در رابطه با پیشنهاد مطرح‌شده ازسوی شورای عالی کلان‌شهرها که در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مورد بررسی قرار گرفته مبنی بر تعیین یک روز به‌عنوان روز فرهنگی کرمان گفت: در اوایل فعالیت خود در شهرداری کرمان، به شورای عالی کرمان‌شناسی پیشنهاد دادم که یک روز به‌عنوان روز کرمان تعیین شود و این روز را به‌عنوان روز تولد کرمان جشن بگیریم و اکنون می‌توانیم هفته‌ی فرهنگی کرمان داشته باشیم که هر روز آن عناوین مختلفی داشته باشد و روز نخست آن نیز به‌عنوان روز کرمان در نظر گرفته شود.

وی افزود: هرچه مناسبت‌های مختلف را افزایش دهیم، موجب نشاط و شادابی بیشتر شهروندان خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *