نام‌گذاری معبری به نام شهدای شهرداری


در نشست عمومی شورا مصوب شد:

نام‌گذاری معبری به نام شهدای شهرداری

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و محسن پوراسماعیلی، معاون خدمات شهری شهردار کرمان برگزار شد.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به هفته‌ی قوه قضاییه، یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی، شهدای هفتم تیر و شهدای قوه قضاییه را گرامی داشت.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری جلسات فوق‌العاده‌ی عمومی شورا و تغییر روز و ساعت جلسات کمیسیون‌های شورا گفت: برگزاری جلسات فوق‌العاده‌ی عمومی و تغییر روز و ساعت جلسات کمیسیون‌های شورا، باید 48 ساعت قبل از برگزاری به اعضای شورا اطلاع‌رسانی شود.

علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا از شهرداری به‌عنوان نهادی نام برد که از بدو تولد تا مرگِ شهروندان، به ایشان خدمت‌رسانی می‌کند و گفت: اگرچه کم‌و‌کاستی‌هایی وجود دارد، اما باید از زحمات مدیران و کارکنان شهرداری تشکر کرد.

وی هم‌چنین از طرح ارایه‌شده ازسوی شورای مشورتی جوانان مبنی بر شبکه‌ی اجتماعی که به بررسی مشکلات شهروندان، ارایه‌ی پیشنهادها و راه‌کارها و اطلاع‌رسانی این مشکلات و راه‌کارها به مدیران مربوط خبر داد.

در ادامه، نیک‌پور، عضو کمیته معماری و شهرسازی شورای مشورتی جوانان شورا به ارایه‌ی طرح شبکه اجتماعی پرداخت.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا هم‌چنین به ساخت سالن آمفی‌تئاتر 1500 نفره در ابتدای جاده‌ی هفت‌باغ اشاره کرد و گفت: درخواست سازنده‌ی این آمفی‌تئاتر این است که در صورت بهره‌برداری از این سالن طی مدت شش‌ماه، شهرداری عوارض صدور پروانه را پس از یک سال تنفس دریافت کند.

در ادامه، ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیته بهداشت شورا در نظر گرفتن چنین شرایطی برای تمام افرادی که قصد فعالیت‌های فرهنگی‌هنری دارند را خواستار شد.

فرشاد، رییس شورا نیز در این رابطه گفت: شهرداری باید در چارچوب ضوابط و مقررات، حقوق خود را دریافت کند، اما برای امور فرهنگی و گردشگری نیز تسهیلاتی ازجمله تنفس و تقسیط عوارض صدور پروانه در نظر گرفته شود.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم گفت: برای کمک به امور فرهنگی و گردشگری، آیین‌نامه وجود دارد و شهرداری هم این آیین‌نامه را اعمال می‌کند.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با اشاره به قانون شورا گفت: بررسی و شناخت کمبودها و نارسایی‌های فرهنگی و اجتماعی و تهیه‌ی طرح برای رفع این نارسایی‌ها، به‌عهده‌ی شوراست و شورا می‌تواند در این رابطه طرح و بسته‌ی تشویقی ارایه کند.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا هم در این خصوص گفت: اگر مورد فرهنگی و هنری، خاص نباشد و کلی باشد، می‌توانیم بسته‌ی تشویقی تهیه و ارایه کنیم.

معصوم‌زاده، عضو شورا نیز با تأکید بر این‌که پیشنهاد در این رابطه باید ازسوی شهرداری ارایه شود، گفت: اگر پیشنهاد شهرداری در شورا رأی آورد، مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم ضمن موافقت با تأیید تنفس یک‌ساله در پرداخت عوارض صدور پروانه‌‌ برای سازنده‌ی سالن آمفی‌تئاتر در ابتدای جاده‌ی هفت‌باغ گفت: در کرمان با کمبود سالن آمفی‌تئاتر روبه‌رو هستیم؛ بنابراین، وقتی یک نفر ایثارگرایانه حاضر شده چنین اقدامی کند، باید مورد حمایت قرار گیرد.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز با بیان این‌‌که تنها 10 درصد از وظایفی که شوراها به‌عهده دارند را دنبال می‌کنیم، گفت: باید به‌عنوان شورای شهر و نه شورای شهرداری، در تمام مسایل ازجمله فرهنگی، هنری، اجتماعی، کم‌آبی و … ورود کنیم.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم در این رابطه گفت: اگر مورد، عام، بدون آدرس و بدون نام فرد پیگیری شود، ارایه‌ی بسته‌ی تشویقی درست است، اما اگر عام نباشد، باید پیشنهاد ازسوی شهرداری ارایه شود؛ در غیر این‌صورت، دخالت در امور اجرایی شهرداری خواهد بود.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا هم با بیان این‌که گاهی طرح‌ها از دل همین پیشنهادها بیرون می‌آید، گفت: ضمن این‌که باید برای تسهیل امور فرهنگی و هنری طرح تشویقی تهیه کنیم، باید به این مورد خاص هم کمک کنیم.

فرشاد، رییس شورا هم با بیان این‌که مکانیزم شورا به‌عنوان پارلمان محلی، همانند مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک پارلمان ملی است، گفت: شورا ضمن این‌که پیشنهادهای شهرداری را بررسی و تصویب می‌کند، می‌تواند طرح هم ارایه کند.

وی افزود: به‌طور مثال می‌توانیم تسهیلاتی ازجمله تنفس و تقسیط عوارض صدور پروانه را برای امور فرهنگی و هنری به مدت دو سال تصویب کنیم.

در ادامه، مقرر شد پیشنهاد مربوط به در نظر گرفتن تنفس برای پرداخت عوارض صدور پروانه‌ی سالن آمفی‌تئاتر ابتدای جاده‌ی هفت‌باغ از سوی شهرداری ارایه شود و سپس مورد تصویب اعضای شورا قرار گیرد.

 ساخت دو دیوار صخره‌نوردی در کرمان

بهرامی، نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان به ساخت دو دیوار صخره‌نوردی توسط هیأت صخره‌نوردی در پارک مادر و پردیسان قائم (عجل‌الله‌فرجه) نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد این دو دیوار صخره‌نوردی در این دو محل ساخته شود و پس از برگزاری مسابقات آسیایی صخره‌نوردی، به باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری کرمان واگذار شوند.

وی هم‌چنین به صعود تیم فوتبال مس نوین کرمان از لیگ دسته سه به لیگ دسته دو اشاره کرد و گفت: مقرر شده این تیم به یکی از شهرستان‌ها واگذار شود؛ بنابراین، چند تن از ورزشکاران این تیم به شورا مراجعه کردند و باقی ماندن این تیم در کرمان را خواستار شدند.

بهرامی افزود: در این رابطه با مدیران باشگاه مس مذاکره کردیم که تا حدودی قول مساعد دادند این تیم در کرمان بماند؛ ضمن این‌که مقرر شد در این رابطه با هیأت مدیره باشگاه مس نیز جلساتی داشته باشیم.

 ضرورت تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های اعلام شده

در ادامه، علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا با اشاره به تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی توسط برخی شهروندان در نقاط مختلف شهر گفت: این اقدام موجب نازیبایی نقاط مختلف شهر و مسیر جاده‌های منتهی به شهر کرمان شده است.

وی افزود: در این رابطه در جلسه‌ای در فرمانداری کرمان، پنج نقطه برای تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شد که شهروندان باید نخاله‌های ساختمانی را در این محل‌ها تخلیه کنند.

خدادادی ادامه داد: کیلومتر پنج جاده کوهپایه (پیج باب کمال)، دو نقطه در سراسیاب فرسنگی (خیابان قبرستان)، یک نقطه در جاده اختیارآباد و یک نقطه هم در جاده شرف‌آباد، برای تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا به وجود سیل‌بندی در ضلع شرقی شهر کرمان اشاره کرد که به‌دلیل ساخت بزرگراه شرقی تخریب شده است و گفت: با توجه به تخریب‌شدن این سیل‌بند، در صورت وقوع سیل، شهر کرمان دچار مشکل می‌شود.

خدادادی افزود: در این رابطه شهرداری کرمان با معاونت عمرانی استانداری مکاتبه و به خطر سیل به‌دلیل تخریب سیل‌بند ضلع شرقی شهر کرمان (بند مملکت) اشاره کرده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا به شروع فصل تابستان و افزایش متکدیان در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: متأسفانه افزایش متکدیان در شهر کرمان، چهره‌ی شهر را به شدت نازیبا کرده است.

خدادادی با بیان این‌که اردوگاه نگهداری متکدیان شهرداری با مشکل کمبود جا مواجه شده است، گفت: باید با هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط، برای مشکل متکدیان در کرمان چاره‌اندیشی شود.   

 

افزایش نرخ 14 تا 17 درصدی سرویس مدارس

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز با بیان این‌که این کمیسیون 11 مورد دستور کار داشت که 9 مورد از این تعداد توسط کارشناسان شهرداری مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته و برگشت داده شده است، گفت: از مواردی که نیاز به مصوبه‌ی شورا دارد، افزایش نرخ 14 تا 17 درصدی سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید است.

وی به موضوع قطار شهری (مترو) شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: وزارت کشور در پاسخ به مکاتبه‌ی معاونت عمرانی استانداری کرمان در رابطه با قطار شهری، جمعیت بالای یک میلیون نفر و نبودن مطالعات قطار شهری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان را مشکلات اجرای قطار شهری در کرمان دانسته است.

کامیاب افزود: اگر کرمان نیاز به قطار شهری داشته باشد، باید طرح جامع ترافیک این شهر به‌روز شده و مترو در طرح دیده شود که در این رابطه از شهرداری کرمان خواستیم در رابطه با به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر کرمان اقدام کند.

 استقبال شهروندان از نمایشگاه گل‌و‌گیاه

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا هم ضمن تبریک روز قلم به اهالی قلم گفت: این روز را به اصحاب رسانه که همواره یار شورای اسلامی شهر کرمان هستند، تبریک می‌گویم.

وی تلاش‌های اعضای شورای مشورتی جوانان شورای شهر که بدون هیچ چشم‌داشتی به اعضای شورای اسلامی شهر کمک می‌کنند را ستود و گفت: شورای اسلامی شهر کرمان باید قدردان این جوانان باشد.

ایرانمنش به برگزاری نمایشگاه گل‌و‌گیاه در پردیسان قائم (عج‌الله‌فرجه) هم اشاره کرد و ضمن تشکر از شهرداری کرمان، استقبال شهروندان از این نمایشگاه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

 افزایش نرخ بلیط اتوبوس‌

در ادامه، حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا مصوبات این کمیسیون را قرائت کرد.

تهاتر جرایم کمیسیون‌های ماده 100 و 77 با بدهی‌های شهرداری به شهروندان در رابطه با تملک املاک مسیری ازجمله مصوباتی بود که توسط چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا به آن اشاره شد و مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

در نامه‌ی شهرداری کرمان در این خصوص آمده بود: تصویب این پیشنهاد علاوه بر وصول مطالبات شهرداری، موجب رضایت‌مندی شهروندان خواهد شد.

پیگیری وصول مطالبات شهرداری کرمان از دستگاه‌های اجرایی از طریق اسناد خزانه، پیشنهاد دیگر شهرداری کرمان بود که توسط رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا به آن اشاره شد.

در این رابطه با پیشنهاد وصول اسناد خزانه قبل از سررسید با نرخ تنزیل بورس مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

چناریان هم‌چنین به مصوبه‌ی شورای سازمان اتوبوس‌رانی مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ی اتوبوس‌ اشاره کرد و گفت: این شورا پیشنهاد داده که نرخ بلیط اتوبوس‌های متعلق به سازمان اتوبوس‌رانی، از 375 تومان به 450 تومان و نرخ بلیط اتوبوس‌های بخش خصوصی از 460 تومان به 550 تومان افزایش یابد که این مصوبه نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

وی افزود: هم‌چنین پیشنهاد شده در جهت ترغیب شهروندان برای استفاده از کارت‌بلیط اتوبوس، افرادی که بدون کارت از اتوبوس استفاده می‌‌کنند، 1000 تومان به‌صورت نقد پرداخت کنند که این پیشنهاد نیز مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

فروش 61 دستگاه اتوبوس فرسوده‌ی سازمان اتوبوس‌رانی از طریق مزایده، از دیگر مواردی بود که رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا به آن اشاره کرد.

چناریان به واگذاری سهام شهرداری از پایانه‌ی مسافربری جدید شهر کرمان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه مقرر شد شهرداری میزان سهم شهرداری در پایانه را مشخص و ارزش‌گذاری کند؛ ضمن این‌که نفع و صلاح شهرداری را نیز بررسی کرده و نتیجه را به شورا اعلام کند.

 

ضرورت بهبود وضعیت کشتارگاه دام شهر کرمان

ماه‌بانو معصوم‌زاده، رییس کمیته بهداشت شورا هم به بازدید از کشتارگاه دام کرمان اشاره کرد و گفت: نبود آب و گاز در کشتارگاه مشکل‌ساز شده است؛ بنابراین، مقرر شد وضعیت نبود آب کشتارگاه طی 10 روز بررسی و نتیجه به شورا اعلام شود.

وی هم‌چنین برنامه‌ریزی برای اعلام فراخوان جدید واگذاری کشتارگاه دام کرمان به بخش خصوصی را نیز خواستار شد.

معصوم‌زاده بر حضور بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه‌های فراوری ضایعات کشتارگاه ازجمله پوست و روده دام‌ها نیز تأکید کرد و گفت: ایجاد کارخانه‌های فراوری ضایعات دام، درآمدزایی قابل توجهی خواهد داشت.

 نام‌گذاری معبری به نام شهدای شهرداری

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز از تصویب نام‌گذاری معبری به نام شهدای شهرداری در نشست این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: هم‌چنین محل نصب تندیس تمثال مادر شهیدان سیف‌الدینی در کنار رهبر معظم انقلاب، در پارک مادر جانمایی شده و این تندیس به‌زودی نصب خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به نجات خانه شهر از تخریب گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان باید برای بازسازی و مرمت خانه شهر همت کنند و این مهم در دستور کار دستگاه‌های مربوط قرار گیرد.

ایرانمنش به بازارچه ابوذر هم اشاره کرد و گفت: تقاضای تعدادی از بانوان مبنی بر تبدیل بازارچه‌ی ابوذر به محل فروش محصولات خانگی بانوان، مورد تصویب کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا قرار گرفت.

 با تدوین ضوابط سیما و منظر شهری، ساخت‌و‌سازها ضابطه‌مند می‌شود

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم با اشاره به ثبت‌نام 217 نفر از جوانان کرمانی در کمیته معماری و شهرسازی شورای مشورتی جوانان گفت: به انتخاب اعضای این کمیته، 9 نفر از جوانان هدایت کمیته معماری و شهرسازی شورای مشورتی را به‌عهده گرفته‌اند که امشب در جلسه‌ی عمومی شورا حضور دارند.

وی اظهار امیدواری کرد شورای اسلامی شهر کرمان بتواند از تفکر و ایده‌های خلاقانه‌ی این جوانان در جهت رونق و آبادانی و کاهش مشکلات و کمبودهای شهر کرمان بهره‌ی کافی ببرد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا تدوین ضوابط سیما و منظر شهری شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان در حال تدوین ضوابط سیما و منظر شهری است که به‌زودی ضوابط مربوط به بافت تاریخی و سایر نقاط شهر تصویب و در شهر اعمال خواهد شد تا ساخت‌وسازها در شهر کرمان ضابطه‌مند شوند.

ارجمند کرمانی به نشست با معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان هم اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد این معاونت تا یک ماه آینده پیشنهادهای خود را در خصوص ضوابط پارکینگ ارایه کند.

وی به افزایش نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان هم اشاره کرد و با بیان این‌که افزایش نرخ عوارض صدور پروانه مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است، گفت: شهرداری کرمان نیز افزایش نرخ عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان را قبول ندارد؛ بنابراین، مقرر شد این موضوع در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست هم‌چنین در رابطه با تعطیلات شورای اسلامی شهر تصمیم‌گیری و نیمه‌ی نخست مردادماه و نیمه‌ی دوم شهریورماه، به‌عنوان تعطیلات یک‌ماهه‌ی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در تابستان امسال اعلام شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *