در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید شد: ضرورت به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر کرمان


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید شد:

ضرورت به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور شهردار، رییس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به درخواست شهروندان برای احداث پل عابرپیاده روبه‌روی شهرک ولایت گفت: این مهم باید در نامه‌ی شورای اسلام شهر کرمان به معاونت عمرانی استانداری مطرح شده و نسبت به حذف دکل‌های برق و نصب پل هوایی عابرپیاده اقدام شود.

افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی بانک مرکزی محاسبه شده است

محمد فرشاد هم‌چنین با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها در هر صورت آزاردهنده است، افزود: نرخ افزایشی کرایه تاکسی براساس نرخ تورمِ اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی محاسبه شده است؛ ضمن این که حق رانندگان تاکسی هم باید دیده شود.

وی با اشاره به تصویب نرخ جدید سرویس‌های مدارس در کمیسیون برنام، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: براساس نامه‌ی آموزش و پرورش، پیشنهاد شد امسال سرویس مدارس در چهار قسمت سطح‌بندی شود و قرار شد موضوع افزایش کرایه‌ی نرخ سرویس مدارس در جلسه‌ی آینده با حضور نمایندگان آموزش و پرورش بررسی شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با بیان این‌که کرمان از نظر افزایش نرخ کرایه تاکسی در کشور رتبه‌ی پنجم را دارد، گفت: میزان افزایش نرخ چهار گروه تاکسی خطی، فرودگاه، پایانه و راه‌آهن در کمیسیون تاکسیرانی پیش‌بینی شده است.

حسین چناریان با اشاره به افزایش 15 درصدی نرخ تاکسی‌های خطی درون‌شهری، 13درصدی راه‌آهن، 12.5 درصدی فرودگاه و 13درصدی پایانه، افزود: بنابراین، این میزان با محاسبه میانگین 13.5 درصد برای سال 97 افزایش پیدا می‌کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به بررسی چندین پرونده در این کمیسیون گفت: این پرونده‌ها بررسی و جهت انجام اقدامات لازم به شهرداری ارجاع شد.

مرمت خانه شهر به‌زودی آغاز می‌شود

رامین ارجمند کرمانی هم‌چنین با بیان این‌که بودجه‌ی مرمت خانه شهر تعیین شده است، گفت: ضروری است عملیات مرمت این بنای ملی آغاز شود.

در ادامه، شهردار کرمان از تعیین مشاور و انجام مطالعات طرح مرمت خانه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ساختمان جدید شهرداری و انتقال شورا به ساختمان فعلی شهرداری، کار مرمت خانه شهر آغاز می‌شود.

در این نشست رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به پیشنهاد دادگستری کرمان برای نام‌گذاری تقاطع «سیدی» به نام «شهید بهشتی» گفت: پیشنهاد می‌شود به‌مناسبت هفتم تیر، از این پروژه بازدید و طی مراسمی این نام‌گذاری انجام شود.

آماده‌سازی مدارس جهت ورزش بانوان

زهرا ایرانمنش هم‌چنین از آماده‌سازی مدارس جهت ورزش بانوان خبر داد و بیان کرد: در جلسه‌ی این کمیسیون با معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش، مقرر شد محوطه‌ی تعدادی از مدارس به محلی برای ورزش بانوان اختصاص یابد.

وی گفت: در جلسه‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان با کمیته فرهنگی شورای مشورتی جوانان، مقرر شد معابر نام‌گذاری‌نشده مشخص و نظرات و طرح‌ها در این خصوص ارایه شود تا نام‌گذاری، با هماهنگی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و مدیرکل پست انجام شود.

 نایب‌رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورا نیز گفت: کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر از ظرفیت سمن‌های سلامت، در حوزه‌ی بیماری‌های شایع استفاده کند.

ماه‌بانو معصوم‌زاده هم‌چنین احداث پل هوایی عابرپیاده مقابل دانشکده چمران را ضروری دانست و افزود: عبور و مرور دانشجویان به‌ویژه توان‌یابان از این مسیر سخت و نگران‌کننده است.

رییس کمیسیون اصناف و گردشگری شورا نیز ضمن تقدیر از شهردار کرمان به سبب جدیت در روکش آسفالت معابر گفت: طبق مصوبه‌ی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری، قرار بود چهار قطعه‌زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی در چهار نقطه‌ی شهر برای احداث پایانه‌ی خودروهای سنگین اختصاص یابد تا از تردد این خودروها در شهر جلوگیری شود که مقرر شد تا 10 روز دیگر مکاتبات انجام و این موضوع دوباره پیگیری شود.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی هم‌چنین خواستار ارایه‌ی گزارش شهرداری درباره‌ی طرح جامع حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان شد و افزود: در صورت لزوم باید مشاور انتخاب و طرح‌های موجود به‌روز شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ی کمیسیون گردشگری و اصناف با کمیته‌ گردشگری شورای مشورتی جوانان افزود: پیشنهاد شد برای ارتباط بیش‌تر اصناف با شهرداری، روز جمعه یکم تیرماه به مناسبت روز اصناف، همایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در صورت انجام تمهیدات لازم، برگزار شود.

کرمان برای احداث مترو و قطار شهری مناسب نیست

شهردار کرمان نیز با اشاره به جلسه‌ی شورا با استاندار وقت، از طرح دو شرط وزارت کشور برای تأسیس سازمان قطار شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: شهر کرمان به‌دلیل نداشتن جمعیت بیش از یک میلیون نفر و هم‌چنین پیش‌بینی نشدن حمل‌ونقل ریلی در طرح جامع ترافیک، برای احداث مترو و قطار شهری مناسب نیست.

سیدمهران عالم‌زاده گفت: ضروری است شورای شهر کرمان تا رسیدن به شروط وزارت کشور برای تأسیس قطار شهری، مصوبه‌ای درخصوص به‌روز کردن طرح جامع ترافیک تصویب کند.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز با انتقاد از جانمایی نامناسب تعدادی از پل‌های عابر پیاده در شهر گفت: لازم است شورا این موضوع را دوباره بررسی کرده و با توجه به افزایش تصادفات عابران پیاده، در تعیین مکان احداث این پل‌ها بازنگری کند.

منصور ایرانمنش هم‌چنین با بیان این که وجود سگ‌های بدون ‌صاحب معضلی برای شهر شده است، افزود: گاهی این سگ‌ها  از شهرستان‌های دیگر در محدوده‌ی شهر کرمان رها می‌شوند که لازم است شهرداری با همکاری انجمن حمایت از حیوانات، به این موضوع رسیدگی کند.

شهردار کرمان نیز از شناسایی بیش از 30 نقطه از شهر برای جانمایی پل عابرپیاده خبر داد و افزود: این مکان‌ها به شورای ترافیک ارسال شده و با در اولویت قراردادن کانون‌های تبلیغاتی، نظرات کارشناسی‌شده مدنظر قرار می‌گیرد.

عالم‌زاده با بیان این‌که تلویزیون‌های شهری از معابر عمومی به پارک‌های مختلف شهر منتقل می‌شوند، افزود: یکی از تلویزیون‌ها برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال در شهربازی قرار گرفته و با استقبال زیاد شهروندان روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه تله‌کابین گفت: گرچه سرعت اجرای پروژه‌ها پایین است، اما شایعه‌ی انصراف سرمایه‌گذار پروژه بام کرمان صحیح نیست و شهرداری پیگیر جابه‌جایی دکل‌های مخابراتی در محدوده‌ی اجرای این پروژه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *