در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد؛ تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت در شورا


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد؛

تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت در شورا

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور اعضای شورا و سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان برگزار شد.

 رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (علیه‌السلام)، از شهردار کرمان به‌دلیل آغاز زیرسازی و آسفالت معابر مختلف شهر تشکر کرد.

محمد فرشاد به درخواست سازمان نظام پزشکی درخصوص تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت در شورای اسلامی شهر اشاره کرد و افزود: خوش‌بختانه با حضور دکتر ماه‌بانو معصوم‌زاده در شورا، می‌توان این کمیسیون را تشکیل داد.

در ادامه، با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر، تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت تصویب و مقرر شد طی نشستی رییس و اعضای آن مشخص شوند.

 اختصاص سالن سرپوشیده پارک مادر به بانوان

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز ضمن اشاره به برگزاری نشستی در رابطه با سالن سرپوشیده‌ی پارک مادر برای اختصاص آن به ورزش بانوان گفت: درصدد هستیم این سالن به ورزش بانوان اختصاص یابد.

زهرا ایرانمنش با بیان این‌که قرار بود بازار قلعه‌محمود به مکانی برای عرضه‌ی تولیدات بانوان سرپرست خانوار تبدیل شود، از شهردار کرمان خواست تلاش کنند تا این موضوع هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در خصوص اختصاص سالن سرپوشیده‌ی پارک مادر به بانوان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شده این سالن در نوبت‌های عصر در اختیار بانوان قرار گیرد.

 راه‌اندازی دفتر احیا و بازسازی بازار قلعه‌محمود

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان نیز در خصوص سامان‌دهی بازار قلعه‌محمود گفت: برای سامان‌دهی این بازار نشستی با حضور مسئولان میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری برگزار و مقرر شد دفتر احیا و بازسازی این بازار توسط اداره‌کل میراث فرهنگی در محل بازار قلعه‌محمود راه‌اندازی شود.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی افزود: در این راستا مقرر شد اداره‌‌کل اوقاف مالکان هر باب مغازه را شناسایی و اسامی آن‌ها را به شورا اعلام کند که تاکنون، 40 نفر شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: شورا منتظر پاسخ اداره‌کل اوقاف است تا با هماهنگی ارگان‌های یادشده، احیا و بازسازی این بازار را آغاز کند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا بیان کرد: پس از آن جهت واگذاری غرفه‌ها به زنان سرپرست خانوار تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

 افزایش 30 درصدی اختصاص بیلبورد و پرتابل‌ به ماه مبارک رمضان

ماه‌بانو معصوم‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر نیز از شهردار کرمان خواست پرونده‌ی بهداشتی کارکنان شهرداری به‌خصوص کارکنانی که در رابطه با پسماندهای بیمارستانی فعالیت می‌کنند و هم‌چنین روند آزمایش‌های دوره‌ای آن‌ها در اختیار شورا قرار گیرد تا از شیوع بیماری‌های خطرناک هم‌چون ایدز و هپاتیت جلوگیری شود.

وی خواستار هم‌فکری و همکاری اعضای شورا در خصوص چگونگی ارایه‌ی آموزش مسایل جنسی در دوره‌های مختلف تحصیلی شد.

معصوم‌زاده با بیان این‌که امسال شهر کرمان آن‌چنان که باید حال‌وهوای ماه مبارک رمضان را ندارد، گفت: سال گذشته بنر و تابلوهای زیادی با محتوای ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهر مشاهده می‌شد.

وی از شهردار کرمان خواست به این موضوع توجه بیش‌تری شود.

معصوم‌زاده هم‌چنین از شهردار کرمان به‌دلیل انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر تشکر کرد.

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: امسال هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، بیلبوردهایی با مضمون رمضان در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

سیدمهران عالم‌زاده از اختصاص 20 پرتابل با مضمون سلامت غذایی در ماه مبارک رمضان به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: در مجموع اختصاص بیلبورد و پرتابل‌ به ماه مبارک رمضان، امسال در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز ضمن ابراز نارضایتی از وجود متکدیان در سطح شهر، خواستار سامان‌دهی آن‌ها شد.

علی خدادادی گفت: این مهم باید توسط فرمانداری دنبال شود، اما از شهرداری توقع دارند در این زمینه ورود کند که باید در این مورد شفاف‌سازی شود.

 سامان‌دهی تاکسی‌های اینترنتی

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی نیز با بیان این‌که تاکسی‌های اینترنتی باید سامان‌دهی شوند، گفت: متأسفانه در برخی از خیابان‌ها شاهد حضور پراکنده‌ی این تاکسی‌ها در بین خودروها و وسط خیابان هستیم که به‌دلیل بی‌اطلاعی شهروندان از فعالیت آن‌ها، می‌تواند حوادثی را به‌دنبال داشته باشد.

شهردار کرمان نیز با تأکید بر این‌که تمام افرادی که در حوزه‌ی حمل‌ونقل فعالیت دارند، باید از شهرداری مجوز بگیرند، افزود: فعالیت اسنپ‌ها (تاکسی اینترنتی) در کرمان بدون مجوز بوده و فاقد شناسنامه‌ی فعالیت هستند.

عالم‌زاده شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: این موضوع برای پیگیری به دادستانی اعلام شده است.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر نیز با بیان این‌که ارایه‌ی خدمات به شهروندان در زمانی کم‌تر و قیمت مناسب‌تر اقدام خوبی است، ولی باید با اخذ مجوز باشد، گفت: اسنپ‌ و تاکسی‌هایی که به این شیوه فعالیت می‌کنند، باید دارای مجوز فعالیت باشند.

وی از شهردار کرمان خواست جلسه‌ای با حضور مدیران دادگستری، تاکسیرانی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوط برگزار و در خصوص سامان‌دهی تاکسی‌های اینترنتی تصمیم‌گیری شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *