شهردار کرمان در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه: جای خالی میدان آزادی پُر می‌شود


شهردار کرمان در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه:
جای خالی میدان آزادی پُر می‌شود

شهردار کرمان در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تشکیل شوراها و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق چهارگانه و جمعی از خبرنگاران در محل سالن سادات شهرداری کرمان برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ساخت اِلِمان میدان آزادی، گفت: ساخت اِلِمان میدان آزادی منتفی نشده، اما هنوز برای ساخت آن به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

سیدمهران عالم‌زاده با بیان اینکه امروزه اِلِمان جایگاه گذشته خود را در فرهنگ کشورهای دنیا از دست داده است، افزود: به احتمال زیاد اِلِمانی در میدان آزادی نصب نخواهد شد، اما به حال خود رها نشده و جای خالی میدان قدیم پُر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه گاهی اوقات اگر کاری که در انجام آن تردید است، انجام نشود، اعتبار بیشتری برای شهر خواهد داشت، گفت: فعالیت‌های عمرانی باید تخصصی بوده و بعد از تصویب در کارگروه‌های مشورتی اجرایی شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه ساخت اِلِمان میدان آزادی در کارگروه مشورتی معماری و شهرسازی به جمع‌بندی خواهد رسید، افزود: این کارگروه از افراد کارشناس و متخصص در حوزه معماری، شهرسازی، جامعه شناسی و ترافیک تشکیل شده است.

عالم‌زاده در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر خروجی مرکز پژوهش‌های شهرداری، گفت: این مرکز در راستای تعامل شهرداری با دانشگاه‌ها تاسیس شده و نوپاست.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شهرداری از فروردین ماه امسال کار خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر در حال پیگیری انتخاب اعضای هیات علمی برای این مرکز هستیم.

شهردار کرمان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص گسترش فضای سبز شهر و سربرداری درختان نارون بولوار جمهوری اسلامی، گفت: مجبور بودیم برای حفظ نارون‌ها کار سربرداری را انجام دهیم، چرا که اگر این کار انجام نمی‌شد، درختان خشک شده و مجبور به قطع آنها می‌شدیم.

عالم‌زاده با اشاره به توسعه فضای سبز حاشیه‌ای و کمربند سبز شهر کرمان، گفت: این کار برای ممانعت از توسعه حاشیه نشینی در کرمان ضروری است، اما منوط به تامین آب است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آبیاری برخی فضاهای سبز شهر کرمان با آب شرب انجام می‌شود که باید این میزان را از هفت درصد به یک تا دو درصد برسانیم، افزود: برای توسعه فضای سبز به منابع آب نیاز داریم و شاید با توجه به کمبود آب، توسعه فضای سبز کار مفیدی نباشد.

شهردار کرمان با اشاره به اخذ مجوز حفر چاه از شرکت آب منطقه‌ای کرمان جهت آبیاری فضاهای سبز شهری، گفت: برای پارک جنگلی باهنر و جنگل قائم نیز برنامه ویژه‌ای به منظور حفظ، احیا و توسعه آنها در دست اقدام داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *