در بازدید رییس و اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر از بازار قلعه محمود مطرح شد: بازآفرینی محیط شهری با احیای بافت تاریخی


در بازدید رییس و اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر از بازار قلعه محمود مطرح شد:
بازآفرینی محیط شهری با احیای بافت تاریخی
در راستای بازآفرینی محیط شهری و احیای بافت تاریخی کرمان رییس و اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر از بازار قلعه محمود بازدید کردند.
در این بازدید دو ساعته رییس کمیسیون کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر با بیان این که مرکز شهر از سکنه خالی شده است گفت: حضور دوباره شهروندان کرمانی در بافت تاریخی شهر، باعث احیای مرکز شهر کرمان می شود. سیدمحمدرضا معین زاده میرحسینی برگزاری جلسات شورای شهر و شهرداری با مسئولان و مالکان در راستای تعیین تکلیف بازار قلعه محمود را ضروری دانست و افزود: شورای شهر کرمان می خواهد به پاس حفظ این میراث ماندگار از سوی اهالی منطقه، بازار قلعه محمود را احیا کند. وی با بیان این که در گام اول شهرداری و میراث کرمان، اطلاعات مربوط به این بازار را جمع آوری کنند اظهار داشت: همچنین با استعلام اداره اوقاف از وضعیت مالکیت حجره های بازار قلعه محمود، احیا و ساماندهی این مکان تاریخی وارد فاز جدیدی می شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری یا نمایشگاه های عرضه تولیدات داخلی و محلی می تواند در احیای بازار قلعه محمود موثر باشد. علی بهرامی با اشاره به تصویب طرح بازآفرینی محیط شهری در شورای شهر پیشنهاد کرد: در راستای اجرای مطلوب طرح بازآفرینی محیط شهری و احیای بازار تاریخی قلعه محمود، بسته های تشویقی و تخفیف های صددرصدی در صدور پروانه کسب و کار و عوارض شهری و خدمات مشابه به شهروندان ارائه شود. وی با بیان این که بازدیدهای میدانی شورای شهر به طرح ها و مصوبات این نهاد، اعتبار بیشتری می دهد خاطرنشان کرد: این کار شهروندان را به اجرای طرح ها و پروژه های شهری، امیدوار می کند.
در ادامه بازدید از بازار قلعه محمود و بافت تاریخی شهر کرمان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان این که تنها راه احیای بافت مرکزی شهر کرمان، حیات اجتماعی است گفت: این بازار تنها با حضور اهالی محل، نهادهای مردمی و مشارکت بخش خصوصی احیا می شود. حسین چناریان از طرحی خبر داد که قرار بود بازار قلعه محمود را به عنوان محلی برای عرضه کالا و تولیدات خانگی زنان سرپرست خانوار تبدیل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *