رییس شورای اسلامی شهر کرمان مطرح کرد: پشتوانه‌ی علمی، تعیین منابع مالی و زمانبندی، سه مؤلفه‌ی اجرای هر پروژه


رییس شورای اسلامی شهر کرمان مطرح کرد:

پشتوانه‌ی علمی، تعیین منابع مالی و زمانبندی، سه مؤلفه‌ی اجرای هر پروژه

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: شورای اسلامی شهر کرمان از هر طرحی که مبنای علمی و کارشناسی داشته باشد، حمایت می‌کند.

محمد فرشاد در نشست عمومی شورا با بیان این‌که هر طرح شهری، باید دارای سه مؤلفه‌ باشد، گفت: نخستین مؤلفه‌ی هر طرح این است که پشتوانه‌ی علمی و کارشناسی داشته و قابل دفاع باشد.

وی افزود: مشخص بودن منابع مالی طرح، مؤلفه‌ی دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد؛ ضمن این‌که زمان‌بندی طرح و پروژه نیز باید مشخص باشد؛ چراکه اگر پروژه‌ای بدون مطالعه، تعیین منابع و زمانبندیِ مشخص، شروع شود و سال‌ها روی زمین بماند، فرسایشی شده و اثر مطلوب خود را از دست می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در همین رابطه به طرح متروی کرمان اشاره کرد و گفت: اگر طرح متروی کرمان دارای این سه مؤلفه باشد، از آن استقبال می‌کنیم.

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به سابقه‌ی پیگیری اجرای مترو در کرمان گفت: در دوره‌ی سوم شورا کلیات اجرای مترو مورد تصویب قرار گرفته و در شورای چهارم نیز عملیات اجرایی مترو به شورا رسید و کلیات آن تصویب شد.

وی افزود: طی جلسات متعدد با حضور شهرداران وقت و معاون امور عمرانی وقت استانداری در وزارت کشور، مطالعات متروی کرمان مورد تأیید قرار گرفت.

مشرفی ادامه داد: در اواخر شورای چهارم قرار بود شرکت متروی شهرداری کرمان راه‌اندازی شود تا این شرکت مطالعات و اجرای مترو را پیگیری کند که به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به عرض خیابان شریعتی و شهید بهشتی، اجرای متروی کرمان را ضروری دانست و گفت: با توجه به زمان‌بر بودن اجرای پروژه‌ی مترو، تا زمان بهره‌برداری، جمعیت شهر کرمان به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید؛ ضمن این‌که در جلسات وزارت کشور هم توجیه شهردار وقت کرمان این بود که با وجود حاشیه‌نشینی در اطراف شهر کرمان، هم‌اکنون نیز کرمان یک میلیون نفر جمعیت را داراست.

در ادامه‌ی نشست شورای اسلامی شهر کرمان، چند مصوبه‌ی کمیسیون برنامه، بوجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان مورد بررسی قرار گفت و تصویب شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *