در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان اعلام شد: بودجه‌ی پیشنهادی شهرداری در سال آینده؛ 447 میلیارد تومان


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان اعلام شد:

بودجه‌ی پیشنهادی شهرداری در سال آینده؛ 447 میلیارد تومان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان امشب با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

 

 محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به حقوق معوق پرسنل شرکتی شهرداری گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال حقوق معوق پرسنل شرکتی شهرداری کرمان پرداخت شود.

جبران عقب‌افتادگی مناطق کمتربرخوردار شهر کرمان

وی در خصوص بررسی بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان نیز گفت: در بودجه‌ی سال آینده مقرر شده درآمدهای هر منطقه در همان منطقه هزینه شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در عین حال بیان کرد: البته بخشی از منابع شهرداری مرکز و مالیات بر ارزش افزوده، در مناطق کمتر‌برخوردار شهر کرمان هزینه خواهد شد تا عقب‌افتادگی‌های این مناطق برطرف شود.

بررسی وضعیت تحقق بودجه در سال‌های 95 و 96

در ادامه، حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به بررسی بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان در نشست این کمیسیون گفت: تحقق بودجه‌ی سال‌های 95 و 96 شهرداری کرمان در دو بخش 9 ماهه‌ی اول سال و دو‌ماهه‌ی پایان سال که تخفیف‌های عوارض اعمال می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که بودجه‌ی شهرداری کرمان در سال 95، 600 میلیارد تومان و بودجه‌ی شهرداری در سال 96، 650 میلیارد تومان مصوب شده بود، گفت: در 9 ماهه‌ی سال 95، 184 میلیارد و 115 میلیون تومان و در دو‌ماهه‌ی آخر سال 95 نیز 78 میلیارد و 376 میلیون تومان از بودجه‌ی شهرداری محقق شده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: در 9 ماهه‌ی نخست سال 96 نیز 150 میلیارد و 786 میلیون تومان و در دوماهه‌ی آخر سال 96، 116 میلیارد و 686 میلیون تومان از بودجه‌ی 650 میلیارد تومانی شهرداری کرمان محقق شده است.

چناریان افزود: براساس گزارشِ تحققِ بودجه‌ی شهرداری کرمان، مقرر شد بودجه‌ی شهرداری در سال 97، براساس درآمدهای شهرداری پیش‌بینی شود.

وی با بیان این‌که براساس درآمدهای پیشنهادی شهرداری کرمان بودجه‌ی سال آینده از سوی شهرداری 447 میلیارد تومان پیشنهاد شده است، از اعضای شورا خواست تا هفته‌ی آینده درآمدهای پیشنهادی شهرداری را بررسی کنند تا پس از آن برای بودجه‌ی سال آینده تصمیم‌گیری شود.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که درآمدهای شهرداری در پنج سال گذشته، هر سال نسبت به سال قبل حدود 15 درصد افزایش یافته است، به پیشنهادهای شهرداری‌های مناطق برای هزینه‌های هر منطقه اشاره کرد و گفت: اعضای شورا تا هفته‌ی آینده هزینه‌های شهرداری‌های مناطق را بررسی کنند تا هزینه‌های در نظر گرفته شده، براساس اولویت‌های مدنظر اعضای شورا باشد.

تصویب بودجه بر مبنای درآمدهای واقعی شهرداری باشد

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز با اشاره به عدم تحقق بودجه‌ی 650 میلیارد تومانی شهرداری کرمان در سال‌جاری گفت: بودجه‌ی شهرداری کرمان در سال 97، باید بر مبنای درآمدهای واقعی شهرداری تعیین و تصویب شود.

در ادامه، در رابطه با هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری کرمان در سال آینده تبادل نظر شد که علی اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان در رابطه با افزایش حقوق کارکنان شهرداری گفت: افزایش حقوق کارکنان شهرداری کرمان، تابع افزایش حقوق دولت نیست؛ بلکه تابع افزایش حقوقی است که از سوی سازمان تأمین اجتماعی مصوب می‌شود.

ضرورت پیش‌بینی درآمدهای شهرداری متناسب با رشد درآمدهای پنج سال گذشته

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز در خصوص تصویب بودجه‌ی شهرداری با اشاره به قانون گفت: میزان پیش‌بینی درآمدهای شهرداری باید متناسب با رشد درآمدهای پنج سال گذشته باشد و در صورتی با افزایش بیش از آن موافقت خواهد شد که موارد توجیهی آن بیان شود.

وی افزود: وام‌های اعطایی در پنج سال گذشته نیز مشمول درآمدهای شهرداری نخواهد بود.

در ادامه، بررسی بودجه‌ی شهرداری در سال آینده، به جلسات فوق‌العاده‌ی کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا و تصویب نهایی آن به جلسه‌ی آینده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان موکول شد.

هم‌چنین در این نشست با پیشنهاد شهردار کرمان مبنی بر پرداخت کارت هدیه به مبلغ دو میلیون ریال به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز زن به بانوان شاغل در شهرداری کرمان موافقت شد.

در این نشست با در نظر گرفتن ابزار تشویقی برای عقب‌نشینی املاک مسیر بولوار شهید صدوقی جهت سامان‌دهی این بولوار به‌عنوان یکی از ورودی‌های شهر کرمان موافقت شد.

ضرورت مناسب‌سازی معابر شهر ویژه‌ی معلولان

در ادامه، ماه‌بانو معصوم‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به هفته‌ی منابع طبیعی و روز درخت‌کاری گفت: باید از این روزها به‌صورت نمادین برای افزایش سلامت در جامعه استفاده کنیم.

وی هم‌چنین با نمایش فیلمی که از وضعیت تردد معلولان در معابر مختلف شهر کرمان ازجمله میدان شهدا و بولوار جمهوری‌اسلامی، روبه‌روی اداره‌کل بهزیستی تهیه شده بود، بر مناسب‌سازی اماکن و پروژه‌های در دست ساخت تأکید کرد.

معصوم‌زاده با اشاره به پیشنهاد یکی از معلولان شهر کرمان مبنی بر مناسب‌سازی حدفاصل اداره‌کل بهزیستی و بهزیستی شهرستان کرمان به‌عنوان پایلوت گفت: این محدوده باید به‌عنوان الگویی برای سایر معابر و اماکن، به‌صورت پایلوت مناسب‌سازی شود.

مناسب‌سازی معابر و پروژه‌ها ویژه‌ی معلولان در دوره‌ی جدید

در ادامه، شهردار کرمان با بیان این‌که جانبازان، معلولان، سالمندان، افرادی که به‌صورت موقت دچار مصدومیت می‌شوند و بچه‌هایی که باید با کالسکه جابه‌جا شوند، حدود 25 درصد جمعیت شهر کرمان را تشکیل می‌دهند، گفت: این افراد شامل پنج قشر می‌شوند که طی جلساتی که با گروه‌های ذی‌نفع داشتیم، مقرر شد اماکن اولویت‌دار را شناسایی و به شهرداری اعلام کنند تا این اماکن با همکاری شهرداری مناسب‌سازی شوند.

عالم‌زاده افزود: متأسفانه در گذشته در طراحی برخی پروژه‌های شهری، نسبت به مناسب‌سازی پروژه‌ها ویژه‌ی معلولان غفلت شده است، اما در این دوره حساسیت لازم در این رابطه وجود دارد و در تمام پارک‌ها و پروژه‌ها، مناسب‌سازی و اختلاف سطح در آن‌ها دیده خواهد شد.

وی در خصوص ساخت و نصب پل عابر پیاده روبه‌روی اداره‌کل بهزیستی استان کرمان نیز گفت: برای ساخت و نصب پل عابر پیاده در بولوار جمهوری‌اسلامی، روبه‌روی اداره‌کل بهزیستی، مجوز صادر و قرارداد منعقد شده، اما سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکرده که مقرر شد قرارداد قبلی فسخ و اجرای این پل به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *