در نشست مدیرکل کمیته امداد استان با اعضای شورا و شهردار کرمان تأکید شد: چاره‌اندیشی برای مهاجرت معکوس حاشیه‌نشینان کرمان ضروری است


در نشست مدیرکل کمیته امداد استان با اعضای شورا و شهردار کرمان تأکید شد:
چاره‌اندیشی برای مهاجرت معکوس حاشیه‌نشینان کرمان ضروری است
در نشست مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان، بر مهاجرت معکوس حاشیه‌نشینان شهر کرمان تأکید شد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به خدمت‌رسانی کمیته امداد به محرومان گفت: اقدامات کمیته امداد در زمینه‌ی توانمندسازی و کارآفرینی افراد نیازمند تحسین‌برانگیز است.
محمد فرشاد اظهار امیدواری کرد با اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی محرومان، تعداد افراد تحت پوشش این نهاد روزبه‌روز کمتر شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این نشست به وضعیت تکدی‌گری در شهر کرمان اشاره کرد و با بیان این‌که تبدیل کردن کرمان به شهر بدون گدا کار سختی نیست، گفت: اگرچه کمیته امداد متولی مقابله با تکدی‌گری نیست، اما حاضریم در این زمینه همکاری کنیم.
یحیی صادقی افزود: اگر به‌دنبال شهری تاریخی و فرهنگی منتسب به کریمان هستیم، نباید از آسیب‌های اجتماعی غافل شویم.
وی با بیان این‌که در شهر کرمان شش هزار خانواده از کمیته امداد مستمری می‌گیرند، گفت: معادل همین تعداد در نوبت دریافت مستمری هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد، هفت میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم.
صادقی با تأکید بر اشتغال‌زایی پایدار گفت: طبق ارزیابی دستگاه‌های مربوط، کمیته امداد استان کرمان در زمینه‌ی اشتغال‌زایی پایدار، با فاصله‌ی زیادی جلوتر از سایر دستگاه‌هاست.
وی به وجود چهار هزار نفر قالی‌باف در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه‌ی امسال بیش از شش هزار مترمربع فرش گران‌قیمت در استان کرمان توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد 200 گلخانه در جنوب استان توسط مددجویان کمیته امداد خبر داد و درخصوص اشتغال‌زایی پایدار توسط کمیته امداد گفت: ایجاد اشتغال‌زایی پایدار توسط کمیته امداد، به‌دلیل نظارت دقیق و وجود چرخه‌ی اشتغال است.
وی افزود: بیش از 90 درصد مشاغلی که توسط کمیته امداد ایجاد شده، اشتغال پایدار بوده است.
صادقی بر مهاجرت معکوس حاشیه‌نشینان شهر کرمان نیز تأکید کرد و گفت: برای افرادی که در حاشیه‌ی شهر کرمان سکونت دارند، ابزارهای تشویقی ازجمله ساخت مسکن در شهرها و روستاهای خودشان و هم‌چنین ایجاد شغل در نظر گرفته‌ایم تا این افراد به شهرها و روستاهای خود برگردند.
وی افزود: احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی پنج کیلووات برای مددجویان ازجمله دیگر اقدامات کمیته امداد است.
مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: این نیروگاه‌ها با اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی به مددجویان راه‌اندازی می‌شود و با فروش برق ماهانه 900 هزار تومان برای مددجو درآمدزایی دارد.
صادقی هم‌چنین از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان درخواست کرد برای ایجاد نیروگاه‌های برق و ساخت مسکن برای مددجویان شهر کرمان، با کمیته امداد همکاری کنند.
در ادامه، فرشاد رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که شورای شهر ماهیت تصمیم‌گیری دارد، گفت: در زمینه‌ی فراهم آوردن شرایطی که فعالیت‌های کمیته امداد بهتر جاری شود، همکاری خواهیم کرد.
سیدمحمدرضا میرحسینی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم بر ایجاد کارخانه‌هایی توسط کمیته امداد برای اشتغال مددجویان کمیته امداد تأکید کرد.
محمدجواد کامیاب، دیگر عضو شورا نیز با اشاره به فعالیت معین‌های اقتصادی در استان کرمان گفت: معین‌های اقتصادی آمادگی دارند در نقاط مختلف استان تسهیلات کم‌بهره در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار دهند.
حسین چناریان، دیگر عضو شورا هم بر تشکیل جلسات تخصصی با حضور معاونان کمیته امداد در کمیسیون‌های مختلف شورا برای اقدام مشترک در زمینه‌ی مهاجرت معکوس حاشیه‌نشینان تأکید کرد.
علی بهرامی، نایب‌رییس شورا نیز با بیان این‌که به‌دلیل مشکلات متعدد ازجمله کم‌آبی، مهاجرت معکوس حاشیه‌نشینان دشوار به نظر می‌رسد، گفت: باید برای اشتغال‌زایی این افراد چاره‌اندیشی کنیم.
سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان نیز با اعلام آمادگی درخصوص همکاری با کمیته امداد گفت: اگر روی یک کار تمرکز کنیم و آن را به انجام برسانیم، بهتر از این است که چند کار را همزمان دنبال کنیم و هیچ‌یک به نتیجه نرسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *