در نشست عمومی فوق‌العاده‌ی شورا مقرر شد؛ بررسی طرح میدان اول هفت‌باغ در نشست تخصصی شهرداری کرمان


در نشست  فوق‌العاده‌ی شورا مقرر شد؛
بررسی طرح میدان اول هفت‌باغ در نشست تخصصی شهرداری کرمان

در نشست فوق‌العاده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، طرح میدان اول هفت‌باغ مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست پس از ارایه‌ی طرح توسط مشاور شرکت عمران علوی، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت: تبدیل شدن میدان اول هفت‌باغ به فضای شهری، بسیار مطلوب است، اما طرح میدان از نظر تخصصی قابل ارزیابی است.
وی افزود: طرح میدان اول هفت‌باغ باید در نشست متخصصان شهری در شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرد تا طرحی با کم‌ترین نقص در این میدان اجرا شود.
رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با تأکید بر این‌که سامان‌دهی میدان اول هفت‌باغ باید در دستور کار باشد، گفت: این‌که در این محدوده فضای مطلوبی وجود دارد که می‌تواند نیازهای فرهنگی-هنری شهر کرمان را برطرف کند را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، اما باید اثری به‌جا بگذاریم که کم‌ترین ضعف را داشته باشد.
علی بهرامی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم با تأکید بر مطالعات ارزیابی اجتماعی طرح میدان اول هفت‌باغ گفت: باید بررسی شود که اجرای این طرح به بازآفرینی محیط‌های شهری ازجمله میدان توحید و شهدا ضربه نمی‌زند.
محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که این مجموعه مخاطبان خاص خود را خواهد داشت، گفت: اجرای این مجموعه روی میدان‌های توحید و شهدا اثرگذار نخواهد بود.
وی هم‌چنین بیان کرد: طرح میدان اول هفت‌باغ به‌عنوان مکمل محور هفت‌باغ باید اجرا شود، اما این‌که طرحی کامل و قابل دفاع اجرا شود نیز ضرورت دارد.
حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز بر اجرای نمادهای مذهبی در طرح میدان اول هفت‌باغ تأکید کرد.
سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با بیان این‌که اجرای این طرح نیازهای فرهنگی هنری شهر کرمان را تأمین می‌کند، گفت: هفت‌باغ، بهترین ورودی شهر است که با اجرای طرح میدان، به ورودی‌ای زیبا تبدیل خواهد شد.
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز بر تصویب شبکه‌ی معابر محدوده‌ی میدان اول هفت‌باغ در کمیسیون‌های مربوط تأکید کرد و گفت: همزمان با بررسی طرح میدان اول هفت‌باغ در شهرداری کرمان و تصویب آن در شورا، شبکه‌ی معابر هم باید به تصویب برسد.
در ادامه، با کلیات طرح میدان اول هفت‌باغ با کاربری فرهنگی، هنری، گردشگری، تفریحی، تجاری و خدماتی موافقت و مقرر شد این طرح تا 15 اردی‌بهشت‌ماه در نشست تخصصی شهرداری کرمان مورد بررسی قرار گیرد و سپس طرح نهایی در صحن علنی شورا ارایه شود.
هم‌چنین بر پیگیری تصویب شبکه‌ی معابر و جابه‌جایی محور نیز تأکید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *