چناریان: شهرداری فاقد برنامه‌ی جدید و نو برای وصول مطالبات است


چناریان:

شهرداری فاقد برنامه‌ی جدید و نو برای وصول مطالبات است

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا تصریح کرد: شهرداری کرمان فاقد برنامه‌ی جدید و نو برای وصول مطالبات است

به گزارش روابط‌عمومی شورا، حسین چناریان در نشست عمومی شورا با بیان این‌که ازسوی شهرداری بیان شده بود که مطالبات وصول‌نشده‌ی شهرداری کرمان بیش از 100 میلیارد تومان است، گفت: قرار بود برای وصول این مطالبات دوسه کارگروه در شهرداری تشکیل شود و شورا هم زمینه را فراهم کند تا مطالبات شهرداری پیگیری و وصول شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا تصریح کرد: متأسفانه به‌نظر می‌رسد علی‌رغم این‌که مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، دوسه جلسه برای این منظور برگزار کرده، اما مدیران مربوط در شهرداری، اراده‌ای برای وصول مطالبات ندارند.

چناریان افزود: به‌نظر می‌رسد حتی در شهرداری‌های مناطق نیز این اراده وجود ندارد؛ ضمن این‌که شهرداری کرمان فاقد برنامه‌ی جدید و نو برای وصول مطالبات است.

وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری و معوق شدن مطالبات کارکنان شرکتی گفت: طی روزهای اخیر شاهد تجمع کارگران شرکتی شهرداری به‌دلیل عدم دریافت حقوق بوده‌ایم؛ بنابراین، لازم است هرچه سریع‌تر برای وصول مطالبات اقدامات لازم انجام گیرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، درآمدهای شهرداری امسال به 200 میلیارد تومان هم نمی‌رسد و بدون شک با این وضعیت، شهرداری در پایان سال دچار مشکل خواهد شد.

چناریان هم‌چنین از تصویب نهایی لوایح درآمدی شهرداری خبر داد

در ادامه، دریافت علی‌الحساب ازسوی شهرداری‌های مناطق برای عوارض صدور پروانه‌ی ساختمان، مورد بررسی قرار گرفت که راجمند کرمانی، عضو شورا تأکید کرد: برای دریافت علی‌الحساب در شهرداری‌های مناق باید مکانیزمی در نظر گرفته شود.

خدادادی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در همین رابطه گفت: اگر شهروندان به‌موقع نقشه‌های خود را ارایه دهند، پروانه‌ی ساختمان صادر می‌شود و مشکلی هم به‌وجود نمی‌آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *