در نشست عمومی شورا تأکید شد: ضرورت ارج نهادن به مقام والای شهدا


در نشست عمومی شورا تأکید شد:
ضرورت ارج نهادن به مقام والای شهدا
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورا، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ایام‌الله دهه فجر، به تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم، شهید غلام‌رضا لنگری‌زاده اشاره کرد و گفت: در همین ایام، شاهد ورود پیکر مطهر شهید لنگری‌زاده به شهر کرمان بودیم که به پاس ارج نهادن به مقام والای شهدا، تعدادی از اعضای شورا اسلامی شهر که در کرمان حضور داشتند، در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار حضور پیدا کردند.
در ادامه، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه‌ی مبارک فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدا گفت: هرچه داریم از شهدا داریم و اگر هر کاری که در توان داریم برای خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام دهیم، حداقل کاری است که در مقابل بهای سنگینی که آن‌ها برای جهاد پرداخته‌اند، انجام می‌دهیم.
وی به حضورش در منزل شهید مدافع حرم، شهید لنگری‌زاده اشاره کرد و گفت: اعتقاد این شهید بزرگوار به هدف والایی که داشت، به حدی بوده که حاضر نبود بچه‌ی سه‌ماهه‌اش را زیاد ببیند تا عشق و علاقه به فرزندش، او را از مبارزه و جهاد در راه خدا باز ندارد.
شهردار کرمان هم‌چنین با اشاره به حاشیه‌هایی که اخیراً به‌دلیل سوءتفاهم درخصوص یک نوشته در فضای مجازی ایجاد شده و خانواده‌ی معزز شهدا را رنجیده‌خاطر کرده، از تمام خانواده‌ی شهدا عذرخواهی کرد و حلالیت طلبید.
منصور ایرانمنش، عضو شورا نیز در این‌باره تأکید کرد: با شناختی که از مهندس عالم‌زاده شهردار کرمان و خانواده‌ی ایشان داریم، قطعاً انگیزه‌ای پشت این موضوع نبوده است.
وی افزود: باید کمک کنیم تا این سوءتفاهم با هم‌افزایی برطرف شود.
زهرا ایرانمنش، عضو دیگر شورا نیز گفت: خانواده‌ی شهدا هیچ توقعی به جز احترام از مردم و مسئولان ندارند، اما دلجویی از خانواده‌ی شهدا موجب تسلای خاطر آن‌ها می‌شود.
علی خدادادی دیگر عضو شورا هم با بیان این‌که گذشت خانواده‌ی شهدا قابل بیان نیست، به دیدار با مادر شهیدان سیف‌الدینی و مادر شهید علی شفیعی اشاره کرد و گفت: تمام هستی خانواده‌ی علی شفیعی، همین فرزند بوده که در راه خدا تقدیم کرده است.
وی به حواشی پیش آمده نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌ی خانم تاج‌الدینی (همسر شهردار) از خانواده‌های متدین رابری هستند؛ بنابراین، شک ندارم اگر مطلبی در فضای مجازی ازسوی ایشان نوشته شده، از روی عمد نبوده است.
خدادادی افزود: شهدا متعلق به فرد خاصی نیستند و متعلق به همه هستند.
وی ادامه داد: هم‌چنین به فرموده‌ی امام راحل شهدا چشم و چراغ ملت هستند؛ بنابراین، برای تمام مردم عزیزند.
در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تصویب بودجه‌ی کشور گفت: هر ساله در بودجه‌ی کشور، ردیف‌هایی برای مترو تعریف می‌شود.
وی با بیان این‌که در دوره‌ی چهارم موضوع مترو در کرمان پیگیری شد، گفت: در ابتدا گفتند که مترو شامل شهرهای با جمعیت زیر یک میلیون نفر نمی‌شود، اما در ادامه، با پیگیری مسئولان ازجمله مهندس سیف‌الهی، معاون وقت امور عمرانی استانداری و مهندس بابایی، شهردار وقت کرمان، مصوب شد ایجاد مترو در شهر کرمان مورد مطالعه قرار گیرد.
مشرفی افزود: در این رابطه قرار بود شرکت قطار شهری شهرداری تأسیس شود که در این خصوص اقدام نشد؛ بنابراین، با توجه به این‌که مطالعات مترو در کرمان مصوب شده، بهتر است مجدد برای تأسیس شرکت قطار شهری اقدام شود تا مسأله را پیگیری کند.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم درخصوص انجام مطالعات مترو گفت: با توجه به این‌که وزارت کشور هر ساله اعتباری برای مترو در نظر می‌گیرد، بهتر است مطالعات مترو در کرمان از سر گرفته شود.
خدادادی هم‌چنین آسفالت کوچه‌ها و معابر را یکی از خواسته‌های به‌حق مردم دانست و از شهردار کرمان خواست نسبت به لکه‌گیری و آسفالت معابر اقدام شود.
وی به موضوعات بررسی‌شده در کمیسیون خدمات شهری اشاره کرد و گفت: ازجمله مسایلی که در نشست این کمیسیون مطرح شد، نخاله‌های ساختمانی است که ورودی شهر از سمت جاده جوپار را نازیبا کرده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورا بر بهبود وضعیت ورودی شهر از سمت جاده جوپار و جلوگیری از تخلیه‌ی نخاله‌های ساختمانی در این محور تأکید کرد.
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و ترافیک شورا نیز در این نشست با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه تخصصی ترافیک شهرداری کرمان، خواستار حضور افراد متخصص در این کارگروه شد.
وی با بیان این‌که کارگروه ترافیک شهرستان کرمان مسئول رسیدگی به وضعیت ترافیک شهرهای اقماری کرمان است و مسئول رسیدگی به ترافیک مرکز استان نیست، گفت: بررسی و تصمیم‌گیری برای ترافیک مرکز استان به‌عهده‌ی شورای ترافیک استان است.

کامیاب با تأکید بر تخصصی شدن کارگروه ترافیک شهرداری کرمان، پیشنهاد کرد حسین چناریان، عضو شورای اسلامی شهر کرمان که عضو شورای ترافیک استان کرمان هم است، در جلسات کارگروه تخصصی ترافیک شهرداری کرمان شرکت کند که این موضوع به تصویب اعضای شورا رسید.
عالم‌زاده شهردار کرمان هم در خصوص کارگروه تخصصی ترافیک شهرداری کرمان تصریح کرد: ابلاغیه‌ی وزارت کشور در این رابطه دو ضعف دارد؛ یکی این‌که باید بیان می‌شده که چه افرادی به‌عنوان اعضای این کارگروه در جلسات حضور پیدا کنند و دیگر این‌که وقتی از افرادی خارج از شهرداری به‌عنوان مشاور دعوت شود، اعلام می‌شود که پرداخت حق‌الزحمه به مشاور ممنوع است.
سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز در این نشست به بررسی مشکلات فعالان گردشگری با حضور دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ازجمله مشکلات فعالان گردشگری، کمبود نقدینگی بود که در این جلسه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
وی هم‌چنین بیان کرد: در این نشست اعلام شد از 13 هتل در حال ساخت، 7 هتل در شهرستان کرمان در دست احداث است.
زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز محصور کردن بخشی از پارک جنگلی شهید باهنر و اختصاص آن به بانوان را خواستار شد.
وی به فرا رسیدن ایام پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز اشاره و بر لکه‌گیری کوچه‌ها و سامان‌دهی فضاهای سبز شهر تأکید کرد.
عالم‌زاده شهردار کرمان نیز در این رابطه با بیان این‌که لکه‌گیری آسفالت معابر در دستور کار قرار دارد و سامان‌دهی بوستان‌ها نیز در دست اجراست، گفت: این‌که تمام این خدمات را به پایان سال موکول کنیم، درست نیست و باید خدمت‌رسانی از این دست در طول سال ادامه داشته باشد.
حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز به بررسی پنج نامه در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: از آن جمله، نامه‌ی شهرداری کرمان مبنی بر اختصاص 15 میلیارد و 81 میلیون ریال از اسناد خزانه به قرارگاه خاتم است که همین مبلغ از طلب خاتم از شهرداری کاسته می‌شود.
در ادامه، این مصوبه و چهار مصوبه‌ی دیگر کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا، مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با بیان این‌که در نقشه‌هایی که به شهرداری ارایه می‌شود، به هیچ عنوان مسایل سازه‌ای از جهت معماری درج نمی‌شود، گفت: با توجه به این‌که به نمای ساختمان‌ها و مصالح به‌کار رفته در آن توجه نمی‌شود، فرو ریختن نمای ساختمان‌ها در زمان زمین‌لرزه بسیار خطرساز است و تلفات زیادی به‌همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به حضور دو تن از کارشناسان در نشست این کمیسیون گفت: در جلسه مطرح شد که مصوبه‌ی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، چارچوبی برای سیما و منظر شهری مشخص کرده که از سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرمان درخواست کردیم درخصوص این مصوبه بررسی لازم را انجام دهد تا شاخص عملیاتی‌ای که می‌تواند مبنای صدور پروانه در زمینه‌ی نمای ساختمان‌ها باشد، در جلسه‌ی آینده‌ی کمیسیون ارایه و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *