بازدید اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار کرمان از گنبد در حال ساخت امام حسين (ع)


بازدید اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار کرمان از گنبد در حال ساخت امام حسين (ع)

صبح امروز اعضاي شوراي اسلامي شهر به همراه شهردار کرمان از محوطه‌ي کارگاهي ستاد عتبات عاليات و مراحل ساخت گنبد مطهر امام حسين(عليه‌السلام) بازديد کردند.

اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار کرمان از پنج محوطه‌ي کارگاهي شامل کارگاه ساخت پانل‌ها، بتن‌ريزي، کارگاه cnc، برش و طلاکاري در مجموعه‌ي ستاد عتبات عاليات بازديد کردند و از نزديک در جريان مراحل ساخت گنبد مطهر امام حسين (عليه‌السلام) قرار گرفتند.

در اين بازديد معاون فني و مهندسي پروژه‌ي ساخت حرم مطهر امام حسين (عليه‌السلام) شروع به کار ساخت گنبد مطهر را مربوط به سال 1391 دانست و گفت: از آن زمان مطالعات اين پروژه را شروع کرديم و پيش‌بيني مي‌کنيم تا سال آينده کار ساخت گنبد به پايان برسد.

دکتر نکويي با تاکيد برگسترده بودن اين پروژه افزود: به‌ غير از کارگاه‌هاي فني، واحدهاي کوچک صنعتي نيز در ساخت اين گنبد مشارکت دارند.

وي از مقاوم‌سازي ستون‌ها در کربلا هم زمان با ساخت گنبد در کرمان خبر داد و بیان کرد: 15 هزار خشت طلا براي پوشش اين گنبد پيش‌بيني شده و براي هر کدام از خشت‌ها سند و کد مخصوص در نظر گرفته شده است.

معاون فني و مهندسي پروژ‌ه‌ي ساخت گنبد مطهر امام حسين (عليه‌السلام) با اشاره به اين‌که در گنبد مطهر امام حسين 90 قطعه پانل بتني تعبيه شده است، خاطرنشان کرد: چيدمان خشت‌ها و نصب آن‌ها به‌طور کامل يک کار صنعتي است که به اين شيوه و سَبک در هيچ جاي دنيا استفاده نشده است

وي با تاکيد بر اين‌که دوام و مقاوم بودن مصالح بسيار حايز اهميت است، يادآور شد: تمام اقدامات انجام شده به‌خصوص مصالح مورد استفاده در گنبد و مصالح به‌کار رفته در کربلا، همگي تست فني و کنترل کيفيت مي‌شوند.

نکويي در مورد روش طلاکاري براي گنبد گفت: روش مورد استفاده روش پالسي و ازجمله روش‌هاي به‌روز دنياست که مانع سياه شدن طلا به مرور زمان مي‌شود و در هيچ‌کدام از گنبدهاي ائمه اطهار اين‌گونه مورد استفاده واقع نشده است

معاون فني و مهندسي پروژ‌ه‌ي ساخت گنبد مطهر امام حسين (عليه‌السلام) با اشاره به اين‌که تمام کارگران فعال در اين کارگاه حق‌الزحمه‌اي دريافت نمي‌کنند، گفت: تمام هزينه‌ي ساخت اين گنبد از نذورات مردم بوده و از هيچ اعتبار دولتي تاکنون استفاده نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *