رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا: میزان رقم عوارض مربوط به اصناف بی‌حساب‌و‌کتاب است


رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا:

میزان رقم عوارض مربوط به اصناف بی‌حساب‌و‌کتاب است

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز گفت: براساس آنچه قانون‌گذار اعلام کرده، درآمد ناشی از عوارض باید 35 درصد از بودجه‌ی شهرداری را تشکیل دهد؛ درحالی‌که اگر تمام عوارضی که تعیین شده، محقق شود، تنها 6.8 بودجه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شورا، محمدجواد کامیاب، در نشست عمومی شورا با بیان این‌که اگر عوارض را برای سال آینده افزایش نمی‌دهیم، به این دلیل است که نمی‌خواهیم روند غیرکارشناسی قبل را ادامه دهیم، گفت: از مجموع 3000 بند تعرفه‌ای که می‌خواهیم مصوب کنیم، کم‌تر از 2000 بند مربوط به اصناف، حدود 1000 بند مربوط به سازمان‌های شهرداری و 200 بند مربوط به واحدهای غیرصنفی است که اگر عوارض این تعرفه‌ها اخذ شود، 6.8 بودجه محقق می‌شود که حتماً باید بیش از این رقم باشد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا تصریح کرد: دولت و بیمه‌گذار به هر شکل ممکن، مالیات و حق بیمه را از اصناف دریافت می‌کنند، اما تاکنون وقتی به عوارض شهرداری رسیده، شوراهای گذشته رقم عوارض شهرداری را بسیار ناچیز در نظر گرفته‌اند.

کامیاب میزان رقم عوارض مربوط به اصناف را بی‌حساب‌و‌کتاب دانست و خطاب به اصناف گفت: امسال با افزایش ندادن تعرفه‌های عوارضی، صداقت خود را به اصناف اعلام کردیم، اما این پیام را هم به اصناف می‌دهیم که طی شش ماه آینده میزان عوارض اصناف را براساس نظرات کارشناسی نهایی و اعلام می‌کنیم تا عوارض از سال 97 بر آن اساس اخذ شود.

وی بر دنبال کردن ایجاد راه‌کارهایی برای وصول عوارض نیز تأکید کرد و گفت: از 20 هزار واحد صنفی، تنها 5000 واحد برای پرداخت عوارض خود به شهرداری مراجعه کرده‌اند؛ بنابراین، باید پیگیری کنیم تا ابزار قانونی برای وصول عوارض در اختیار داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *