رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا تصریح کرد: غیرواقعی و پایین بودن تعرفه‌های درآمدی واحدهای صنفی


 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا تصریح کرد:

غیرواقعی و پایین بودن تعرفه‌های درآمدی واحدهای صنفی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به بررسی لوایح درآمدی پیشنهادی شهرداری، از پنج بند مصوبات این کمیسیون خبر داد و گفت: از سال آینده با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و حتی استفاده از مشاور، لوایح درآمدی شهرداری واقعی و متناسب‌سازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورا، حسین چناریان، در نشست عمومی شورا هم‌چنین به غیرواقعی و پایین بودن تعرفه‌های درآمدی واحدهای صنفی نسبت به واحدهای غیرصنفی اشاره کرد و گفت: نسبت عوارض واحدهای غیرصنفی نسبت به واحدهای صنفی غیرعادلانه است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به تأخیر در انتخاب و انتصاب شهردار کرمان گفت: به‌دلیل تأخیر در انتصاب شهردار کرمان، فرصت کافی برای بررسی دقیق و کارشناسی لوایح عوارضی شهرداری نبود؛ چراکه لوایح عوارضی باید هرچه سریع‌تر به مراجع ذی‌صلاح ارسال شود.

چناریان با بیان این‌‌که مغایرت‌هایی که در لوایح عوارضی دیدیم، منصفانه و منطقی نبود، تصریح کرد: به‌طور مثال یک واحد غیرصنفی ماهانه بیش از 100 هزار تومان و یک واحد صنفی که درآمد بسیار بیش‌تری دارد، ماهانه 6000 تومان عوارض پرداخت می‌کند؛ بنابراین، به این نتیجه رسیدیم مبنا و پایه لوایح عوارضی کارشناسی شده نیست.

وی افزود: هم‌چنین اگر بخواهیم درباره‌ی لوایح عوارضی منصفانه و منطقی تصمیم‌گیری کنیم، باید 3000 عنوان تعرفه را تک‌تک بررسی کنیم که در این مدت کوتاه امکان‌پذیر نبود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار شورا ادامه داد: مقرر شد در سال آینده در اولین فرصت با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی و با کمک مشاورانی خارج از مجموعه‌ی شهرداری، پایه و مبنای عوارض منطقی و عادلانه شود تا سال 97 عوارض منطقی و کارشناسی‌شده‌ای را شاهد باشیم.

چناریان در ادامه، به پنج بند مصوبات کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار اشاره کرد و گفت: تمام تعرفه‌های پیشنهادی شهرداری برای اخذ عوارض، مشمول سازمان و چارت جدید شهرداری است که از سال آینده براساس دستورالعمل شهرداری اعمال می‌شود و مدیر هر مجموعه مسئولیت آن را برعهده خواهد داشت.

وی به لغو برخی لوایح عوارضی براساس آرای دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: هم‌چنین مقرر شد تمام لوایح عوارضی براساس قوانین و مقررات باشد و مغایرتی با آرای صادرشده ازسوی دیوان عدالت اداری نداشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار شورا افزود: با لغو تعرفه‌های عوارضی واحدهای غیرصنفی نیز مخالفت و مقرر شد مبنای کار، اصلاح لوایح عوارضی در سال آینده باشد.

چناریان با بیان این‌که شهرداری پیشنهاد داده بود لوایح عوارضی برای سال آینده 25 درصد افزایش داشته باشد، گفت: در این‌باره در نشست کمیسیون خیلی صحبت شد، اما چون پایه و اساس تعرفه‌ها غیرکارشناسی است و رقم افزایش 25 درصدی عوارض به 500 میلیون تومان هم نمی‌رسد، مقرر شد لوایح عوارضی برای سال آینده هیچ افزایشی نداشته باشد.

وی افزود: هم‌چنین با لوایح جدید سازمان‌های شهرداری برابر پیشنهادات ارایه شده، موافقت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *