رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به حاشیه‌های اخیر: نباید به جوانان آدرس غلط بدهیم


رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به حاشیه‌های اخیر:

نباید به جوانان آدرس غلط بدهیم

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: بنای ما در شورای اسلامی شهر کرمان، بر تعامل با سایر مسئولان و کار برای مردم است.

محمد فرشاد در نشست عمومی فوق‌العاه‌ده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان که شب گذشته برگزار شد، با اشاره به حاشیه‌هایی که اخیراً و پس از سخنان استاندار کرمان در نشست سامان‌دهی جوانان به‌وجود آمده است، گفت: هم‌اکنون که بیش از چهار ماه از استقرار شورای پنجم و یک ماه از انتصاب شهردار کرمان نگذشته است، قضاوت درخصوص عملکرد شورای پنجم زود است.

وی با بیان این‌که من به‌عنوان یکی از اعضای شورای پنجم، اعلام می‌کنم که انتخاب مردم بسیار هوشمندانه بوده است، به حضور چهار نفر از اعضای شورای چهارم در شورای پنجم و هم‌چنین تخصص‌های اعضای شورای پنجم اشاره کرد و گفت: بی‌انصافی است که بگوییم مردم اعضای شورا را هوشمندانه انتخاب نکرده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: اعضای پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، توسعه، پیاده‌راه، پل، زیرگذر و روگذر را می‌فهمند و البته بافت تاریخی، پیوست فرهنگی اجتماعی پروژه‌ها و ضوابط و قوانین را نیز می‌فهمند و می‌دانند.

فرشاد ادامه داد: اعضای شورای پنجم می‌فهمند که شهر باید همه‌جانبه و پایدار، متناسب با اولویت‌های جامعه، با ظرافت و براساس توان شهرداری پیش برود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که بارها اعلام کرده‌ایم که اولویت ما تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: حتی اگر تعدادی از پروژه‌ها با سلیقه‌ی ما مطابقت نداشته باشد، تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد؛ البته امکان دارد با نظر کارشناسان داخل و خارج شهرداری، تغییراتی در پروژه‌ها داده شود.

فرشاد با اشاره به وضعیت مالی شهرداری کرمان تصریح کرد: همین پروژه‌هایی که اکنون در دست اجراست، نیاز به 300 تا 400 میلیارد تومان بودجه دارد؛ ضمن این‌که شهرداری کرمان هم‌اکنون، 350 میلیارد تومان مقروض است.

وی تصمیمات اعضای شورای اسلامی شهر کرمان را براساس خرد جمعی دانست و گفت: در شورای اسلامی شهر کرمان سعی می‌کنیم اقناعی تصمیم‌گیری کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شهردار جوان، با انگیزه و متخصص با رأی تمام اعضای شورا را نشانه‌ی خرد جمعی شورا دانست و گفت: شورای اسلامی شهر کرمان در رابطه با جوانان نیز وفای به عهد کرده؛ شورای مشورتی جوانان راه‌اندازی شده و درِ شورا همیشه به روی جوانان باز است.

فرشاد با تصریح این مطلب که نباید به جوانان آدرس غلط بدهیم، گفت: جوانان اشتغال، امکانات، رفاه و آزادی می‌خواهند و مشخص است که این موارد را در سطح ملی و در استان از چه کسی باید مطالبه کنند.

وی به اختلاف سن خود با استاندار کرمان اشاره و تصریح کرد: در شورا فرد 70 ساله نداریم؛ ضمن این‌که اختلاف سن من با برادر عزیزم آقای رزم‌حسینی، سه‌چهار است.

فرشاد افزود: من به‌عنوان مسن‌ترین عضو شورا، با تعدادی از معاونان استاندار محترم هم‌سن هستم؛ ضمن این‌که تجربیات مناسبی که در جاه‌های مختلف ازجمله همراهی با سه استاندار موفق کرمان کسب کرده‌ام، فکر می‌کنم اگر برای شهر کرمان فرصت نباشم، بازدارنده هم نخواهم بود.

وی هم‌چنین بیان کرد: ما مدافع حقوق مردم هستیم، کار غیرقانونی انجام نمی‌دهیم و در چارچوب اختیاراتی که قانون بر عهده‌ی ما گذاشته، فعالیت می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد: اگر تصمیمات شورا در چارچوب قانون باشد، برای شهرداری و دولت لازم‌الاجراست.

فرشاد اظهار امیدواری کرد با وحدت، همدلی، رویکرد کارشناسی و عنایت خداوند، مشکلات از پیش رو برداشته شود و مسیر آبادانی شهر کرمان بیش از گذشته رقم بخورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *