از سایت شورای مشورتی رونمایی شد.


طی مراسمی با حضور علی بهرامی نایب رییس، منصور ایرانمنش عضو شورای شهر و اعضای هیات موسس شورای مشورتی جوانان شورای اسلامی شهر کرمان رسما از سایت این شورای مشورتی رونمایی شد.
به گزارش گفتارنو, طرح تشکیل شورای مشورتی جوانان شورای شهر کرمان حدودا دوماه قبل به تصویب اکثریت آرای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.
 
شایان ذکر است  هفده نفر از جوانان کرمانی تحت عنوان هیات موسس جهت برنامه ریزی برای نحوه عضوگیری و تشکیل این شورا در ۱۵ کمیته تخصصی انتخاب شدند.
 
هیات موسس پس از ۸ جلسه طرح برگزاری انتخابات آزاد را مصوب کرد تا همه جوانان کرمانی بتوانند با عضویت در سایت شورای مشورتی جوانان شورای اسلامی شهر کرمان در انتخابات شورای مرکزی این شورای مشورتی حضور داشته باشند.
 
جوانان کرمانی می‌توانند از روز شنبه هفتم لغایت یازدهم بهمن‌ماه جاری با مراجعه به سایت  
http://javananekerman.ir در کمیته تخصصی‌شان ثبت‌نام کرده و پس از تایید رزومه‌شان وارد انتخابات شورای مرکزی کمیته‌ها شوند.
هر کمیته پس از برگزاری انتخابات ۹ نفر شورای مرکزی‌اش را خواهد شناخت.
کمیته عمران، کمیته ورزش، کمیته حمل و نقل ترافیک، کمیته جوانان، کمیته اجتماعی، کمیته محیط زیست و فضای سبز، کمیته خدمات شهر و بهداشت سلامت، کمیته معماری و شهرسازی، کمیته گردشگری و میراث فرهنگی، کمیته اقشار و اصناف، کمیته محلات و مشارکت های مردمی، کمیته فناوری و اطلاعات، کمیته برنامه و بودجه و توسعه منابع پایدار، کمیته حقوق و نظارت بازرسی و کمیته فرهنگ و هنر پانزده کمیته‌ای هستند که جوانان کرمانی می‌توانند در انتخابات آنها حضور داشته باشند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست با هیات موسس شورای مشورتی جوانان شورای شهر کرمان گفت: این شورا، با مصوب کردن طرح تشکیل شورای مشورتی جوانان نشان داد در عمل به جوانان اعتقاد و اعتماد دارد.
 
علی بهرامی با تاکید بر اینکه این طرح بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی و بر اساس اعتقاد به توانایی جوانان به تصویب اکثریت رسید، عنوان کرد: همین‌که این طرح با رای اکثریت اعضا به تصویب رسیده و همه منتظر فعالیت شورای مشورتی جوانان هستند نشان از این دارد که اصلا مسایل سیاسی مد نظر اعضا نبوده و بلااستثنا همگی به توانمندی فکری جوانان اعتقاد دارند.
 
وی افزود: خوشبختانه هیات موسس شورای مشورتی جوانان هم به گونه ای عمل کرد که با برگزاری انتخابات و عضویت آزاد، این فرصت برای هر جوان کرمانی از هر قشری و از هر محله‌ای فراهم شود تا در کنار مسولین شهری بتواند برای رسیدن به شهری توسعه یافته گام بردارد.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: حضور در شورای مشورتی می‌تواند برای جوانان کرمانی فرصتی باشد تا آنها با ثبت یک عملکرد فوق‌العاده، خودی نشان دهند و خیال مدیران مسن‌تر را برای واگذاری سکان‌های مسولیت به جوانان راحت کنند‌.
 
بهرامی در ادامه گفت: در شوراهای قبلی هم گروه های تحت عنوان شورای مشورتی فعالیت داشته‌اند، اما در این شورا ما در ابتدا سعی کردیم مطابق فرموده مقام معظم رهبری در ابتدا به جوانان شخصیت و هویت دهیم و بعد آنها را به صحنه فرا بخوانیم. کما اینکه در همان جلسه ابتدایی دفتر این شورای مشورتی در ساختمان شورای شهر افتتاح شد که نشان از به رسمیت شناخت این شورای مشورتی دارد. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این شورا خواستیم تا عدالت برای همه جوانان کرمانی رعایت شود و درب شورا به روی هیچ جوان دارای ایده‌ای بسته نباشد. و برگزاری انتخابات و عضویت آزاد اعضا نشان  از این دارد که این شورا حرف‌هایش را در عمل ثابت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *