رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا تأکید کرد: ضرورت ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا


رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا تأکید کرد:

ضرورت ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا گفت: باید مرکز پژوهش‌های شورا به‌عنوان بازوی مشورتی و تخصصیِ شورای اسلامی شهر کرمان ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی شورا، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این‌باره گفت: برای ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا، نیاز به تدوین اساس‌نامه داریم؛ ضمن این‌که فردی باید مسئولیت این مرکز را به‌عهده گیرد که شخصیت محوری داشته باشد و بتواند دیگر اندیشمندان و متخصصان در حوزه‌های مختلف را جذب کند.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی هم‌چنین در این نشست از بررسی هشت پرونده در نشست این کمیسیون خبر داد و گفت: ازجمله پرونده‌هایی که در نشست این کمیسیون بررسی شد، زمین خالی جنب فروشگاه حاج‌خلیلی در خیابان میرزارضا کرمانی است.

ایرانمنش افزود: بخشی از این زمین متعلق به شهرداری و بخشی از آن نیز موقوفه است؛ ضمن این‌که کاربری این زمین نیز پارکینگ است؛ بنابراین، لازم است با توجه به موقعیت زمین، نسبت به ساخت پارکینگ طبقاتی در این زمین اقدام شود.

وی به برخی املاکی که در مسیر قرار دارد و توسط شهرداری تملک می‌شوند، اشاره کرد و گفت: برخی از این املاک در اختیار همکاران شهرداری قرار دارد و بعضاً این املاک سال‌ها بدون این‌که در راستای بازگشایی و یا تعریض مسیر استفاده شوند، باقی می‌مانند؛ بنابراین، ضرورت دارد املاکی از این دست، براساس اولویت تملک شوند. 

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز پیشنهاد کرد: تمام املاکی که تملک می‌شوند، بلافاصله تخریب شوند.

شهردار کرمان نیز با بیان این‌که متأسفانه در شهرداری اولویتی برای تملک املاک وجود ندارد، گفت: بعضاً به‌دلیل درگیری‌هایی که با برخی شهروندان به‌وجود آمده، برخی املاک تملک شده که در اولویت تملک قرار ندارند.

عالم‌زاده در عین حال تخریب این املاک را مناسب ندانست و گفت: اگر خانه‌ای که بین دو ملک وجود دارد، تخریب شود، فضای منفی در آن محله ایجاد می‌شود؛ ضمن این‌که وقتی ملکی تخریب شود، ناخودآگاه این انتظار ایجاد می‌شود که شهرداری بقیه‌ی پلاک‌ها را نیز تملک کند که این اقدام در شرایط کنونی در توان شهرداری نیست و درنهایت بازتاب منفی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که املاکی که در اختیار همکاران شهرداری است، باید شناسایی و مشخص شوند، گفت: البته این املاک به‌صورت استیجاری به همکاران شهرداری واگذار شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *