استاندار کرمان در دیدار با اعضای شورا و شهردار کرمان: از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان حمایت می‌کنم


استاندار کرمان در دیدار با اعضای شورا و شهردار کرمان:
از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان حمایت می‌کنم
استاندار کرمان بر بازسازی بافت قدیم شهر کرمان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورا، علی‌رضا رزم‌حسینی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان با بیان این‌که شهر کرمان از نظر وسعت گسترده شده و تراکم جمعیتی نیز در این شهر بسیار پایین است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم کرمان در مرکز شهر و بافت قدیم سکونت کنند و در این رابطه دولت هم حمایت می‌‌کند تا ساختمان‌های قدیمی مقاوم‌سازی شوند.
وی وسعت شهر کرمان پیش از پیروزی انقلاب را 200 هکتار و جمعیت این شهر را 100 هزار نفر دانست و گفت: اکنون، وسعت شهر کرمان 13 هزار هکتار و جمعیت این شهر حدود 700 هزار نفر است؛ بنابراین، درحالی که شهر کرمان 65 برابر گسترده شده، اما جمعیت این شهر فقط هفت برابر شده است.
استاندار کرمان افزود: از طرفی حاشیه‌نشینی هم مزید بر علت شده و خدمت‌رسانی را در شهر کرمان با مشکل مواجه کرده است؛ بنابراین، مسئولیت آقای عالم‌زاده، شهردار کرمان، بسیار سنگین است.
وی ادامه داد: به‌دلیل مقاوم نبودن ساختمان‌های بافت تاریخی شهر کرمان، این محدوده از شهر در مقابل زلزله نیز مقاوم نیست و بیش‌ترین خسارت را خواهد دید؛ بنابراین، باید با در نظر گرفتن مشوق‌هایی تلاش کنیم ضمن سکونت مردم در بافت قدیم، ساختمان‌های این محدوده نیز مقاوم‌سازی شوند.
استاندار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که بدون هیچ‌گونه جانب‌داری از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان حمایت می‌کنم، گفت: شهرداری ساعت کار مشخصی ندارد و شهردار کرمان باید با مدیریت جهادی تلاش کند تا شهر کرمان به‌عنوان پیشانی استان ساخته شود.
رزم‌حسینی بر واگذاری اختیارات لازم به شهردار نیز تأکید کرد و گفت: مشکلی که در شورای چهارم وجود داشت، این بود که شهردار برای هر تصمیم باید از اعضای شورا مصوبه می‌گرفت که این موضوع موجب کُندی فعالیت‌ها می‌شود.
وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمان باید به شهردار اختیارات بدهد و در مقابل پاسخ بخواهد تا کارها به نحو مطلوب پیش برود.
استاندار کرمان وجود یک‌سوم جمعیت استان در شهر کرمان را دلیل توجه بیش‌تر به این شهر دانست و با تأکید بر حضور سرمایه‌گذاران در شهر کرمان برای اجرای پروژه‌های مختلف شهر و جذب سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند هستند تا در حوزه‌های مختلف در شهر کرمان فعالیت کنند؛ بنابراین، باید زمینه و بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.
رزم‌حسینی افزود: سرمایه‌گذاران به جز احترام، چیز دیگری از دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری نمی‌خواهند؛ بنابراین، باید تلاش کنیم تا با حضور سرمایه‌گذاران در شهر کرمان، روز‌به‌روز شاهد شهری توسعه‌یافته و در شأن مردم نجیب کرمان باشیم.
استاندار کرمان در پایان برای اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان آرزوی موفقیت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *