برگزاری اولین نشست هم اندیشی کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان


برگزاری اولین نشست هم اندیشی کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان

اولین نشست هم اندیشی کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان و کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری کرمان در محل باغ شازده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورا اسلامی شهر کرمان، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر در این نشست با اشاره به اهمیت نقش اجرایی کارگروه  گردشگری و تسهیلات سفر در فراهم کردن مقدمات میزبانی از گردشگران نوروزی گفت: نگاه شورا به گردشگری با تشکیل کمیسیون تخصصی متفاوت تر از قبل شده است و تلفیق مباحث تجربی و علمی در محور گردشگری شهری ضروری است. محمدرض معین زاده میرحسینی از پیگیری طرح خواهرخواندگی برای کرمان و استفاده از توانمندی شهرهای جهان خبر داد و خاطرنشان کرد: از منابع غنی و پتانسیل های تاریخی کرمان استفاده بهینه نشده و با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی استان،حرکت به سمت تقویت صنعت گردشگری ضروری است.

وی با اشاره به هماهنگی شورای شهر با سایر کارگروه های گردشگری استان تاکید کرد: بازسازی آثار تاریخی چون مدرسه حیاتی، خانه لطفی، حمام باغ لله،… از سوی شهرداری قابل تقدیر است شهرداری ویترینی از همه خدماتی است که یک جامعه شهری نیاز دارد و می طلبد برنامه های گردشگری شورا و شهرداری وسیع تر و کامل تر باشد. معین زاده میرحسینی با بیان این که تشکیل کارگروه گردشگری در شهرداری نیازمند تقویت است از معاونان شهردار و شهرداران مناطق خواست طرح ها و ایده های خود را در این زمینه پیشنهاد دهند.

سرپرست شهرداری کرمان نیز اولویت بندی و هدف گذاری در دو حوزه گردشگر داخلی و خارجی را گام اول برنامه ریزی عنوان و تاکید کرد: زیرساخت های لازم برای تقویت گردشگری شهر کرمان آماده نیست و باید با هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، همه ظرفیت های استان  به کمک این صنعت آمده و زیرساخت های لازم را آماده کنند. سیدمحمد موسوی ایجاد جذابیت های ویژه با برنامه های خاص را در احیای مراکز گردشگری شهر کرمان مهم دانست و گفت: شهروندان باید نسبت به سرمایه های معنوی شهر خود احساس تعلق کرده و در مقابل، رونق و درآمدزایی حاصل نیز فعالیت و مشارکت آنان را جلب کند. در ادامه مشاور گردشگری شهردار کرمان و دبیر کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری کرمان گفت: اجماع عمومی برای همگام سازی ظرایف گردشگری با ضوابط معماری، شهرسازی و خدمات شهری ضروری است. ابوذر نیکبخت با اشاره به تدوین برنامه این کارگروه در 25 بند افزود: خدمات شهری شهرداری باید با آماده سازی امکانات و خدمات موردنیاز، به ظرایف ویژه گردشگری در این زمینه توجه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *