توسط رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا؛ گزارش وضعیت 13 پروژه‌ی شهرداری کرمان ارایه شد


توسط رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا؛
گزارش وضعیت 13 پروژه‌ی شهرداری کرمان ارایه شد
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گزاشی از 13 پروژه‌ی مهم شهرداری کرمان ارایه کرد.
به گزارش روابط عمومی شورا، محمدجواد کامیاب، در نشست عمومی شورا گفت: شهرداری کرمان در بودجه‌ی 96 پروژه‌های متعددی را تعریف کرده، اما در این گزارش وضعیت 13 پروژه‌ی مهم شامل شش پروژه‌ی تقاطع‌ غیرهم‌سطح خاتم، چهار پروژه‌ی سرمایه‌گذاری عسکریه و سه پروژه‌ی بزرگ شهرداری ارایه شده است.
وی افزود: مبلغ قرارداد اولیه‌ی شش پروژه‌ی خاتم 429 میلیارد تومان است که تاکنون 50 میلیارد تومان در قالب زمین و 80 میلیارد تومان به‌صورت نقدی به قرارگاه خاتم پرداخت شده است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا میزان صورت‌وضعیت ارایه شده توسط قرارگاه خاتم را 215 میلیارد تومان دانست و گفت: مطالبات پیمان‌کار تاکنون، 85 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های خاتم، 342 میلیارد تومان است.
کامیاب با اشاره به قرارداد تقاطع‌های غیرهم‌سطح، تاریخ شروع ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر (عج‌الله‌فرجه) را 31 مردادماه 95 و تاریخ خاتمه‌ی این پروژه را 28 اسفند 96 اعلام کرد و گفت: مبلغ این قرارداد 38 میلیارد تومان است؛ ضمن این‌که در این پروژه با 91 درصد پیش‌رفتِ ساخت، تاکنون 32 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.
وی مطالبات پیمان‌کار و کمبود اعتبارات را ازجمله مشکلات این پروژه برشمرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا تاریخ شروع تقاطع غیرهم‌سطح آزادی را نیز 31 مهرماه 96 دانست و گفت: تاریخ پایان این پروژه، 28 اسفند 96 است؛ ضمن این‌که از 106 میلیارد تومان مبلغ قرارداد این پروژه، تاکنون 83 میلیارد و 700 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است.
کامیاب با بیان این‌که پیش‌رفتِ ساخت این پروژه 83 درصد است، گفت: مطالبات پیمان‌کار و کمبود اعتبارات ازجمله مشکلات این پروژه است.
وی افزود: تاریخ شروع پروژه‌ی شهدای خلبان 31 مردادماه 94 و تاریخ پایان این پروژه، 28 اسفند 97 است؛ ضمن این‌که از 128 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه، تاکنون 51 میلیارد تومان هزینه شده است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ادامه داد: ساخت پروژه‌ی شهدای خلبان 24 درصد پیش‌رفت دارد و تملک بخشی از اداره‌کل محیط زیست و زمین سنگ‌بری محدوده‌ی پروژه، ازجمله مشکلات پیش روی این پروژه است.
کامیاب تاریخ شروع پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح شهید الله‌دادی را 31 مردادماه 94 و تاریخ پایان این پروژه را 30 شهریورماه 97 دانست و گفت: مبلغ قرارداد این پروژه 29 میلیارد تومان است که تاکنون 18 میلیارد و 600 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است.
وی افزود: پیش‌رفت ساخت این پروژه 60 درصد و مطالبات پیمان‌کار و کمبود اعتبارات ازجمله مشکلات پروژه است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ادامه داد: تقاطع شهید بادپا با 50 درصد پیش‌رفتِ ساخت، 31 مردادماه 94 شروع شده و تاریخ پایان این پروژه، 30 شهریور 97 است.
کامیاب بیان کرد: مبلغ قرارداد پروژه‌ی شهید بادپا 47 میلیارد تومان است که تاکنون 29 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
وی با بیان این‌که پروژه‌ی سربازان گمنام امام زمان (عج‌الله‌فرجه) یکم دی‌ماه 95 شروع شده است، گفت: تاریخ پایان این پروژه 28 اسفند 97 و مبلغ قرارداد این پروژه 81 میلیارد تومان است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با گلایه از طولانی‌شدن ساخت پل سیدی گفت: این پروژه پنجم تیرماه 90 آغاز شده و ساخت آن تاکنون 90 درصد پیش‌‌رفت دارد.
کامیاب با بیان این‌که نظر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا بر خلع‌ید پیمان‌کار پل سیدی بود، گفت: به پیشنهاد شهرداری کرمان مقرر شد فرصت دیگری به پیمان‌کار داده شود که بر این اساس برای ادامه‌ی کار در قدم نخست شهرداری باید 360 میلیارد تومان به پیمان‌کار پرداخت کند.
وی مجتمع چندمنظوره‌ی بهار رضوی با 250 میلیارد تومان مبلغ قرارداد و پنج درصد پیش‌رفتِ ساخت، جاده دسترسی بام کرمان با 65 درصد پیش‌رفتِ ساخت و تله‌کابین پردیسان قائم با 40 درصد پیش‌رفت را ازجمله پروژه‌های مؤسسه‌ی عسکریه دانست و گفت: تاریخ شروع پروژه‌ی تله‌کابین پردیسان قائم، 30 فروردین 95 و تاریخ پایان این پروژه، 30 شهریور 97 است.
کامیاب افزود: بخش زیادی از تجهیزات تله‌کابین پردیسان قائم نیز از خارج خریداری و وارد شده است.
بدنه‌سازی میدان شهدا، پروژه‌ی دیگری بود که رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به آن اشاره کرد و گفت: تاریخ شروع این پروژه، پنجم دی‌ماه 93 و تاریخ پایان این پروژه، 28 اسفند 96 است.
کامیاب بازسازی حمام باغ‌لـله را یکی از کارهای ارزشمند شهرداری کرمان دانست و گفت: حمام باغ‌لـله را به‌عنوان مرده‌ای می‌بینم که شهرداری کرمان آن را زنده کرده است.

وی افزود: بازسازی بافت تاریخی، این‌گونه نیست که هر خانه‌ی بیغوله‌ای را نگه داریم و کسی هم سراغ آن نرود؛ بلکه کاری که شهرداری کرمان در رابطه با مرمت حمام باغ‌لـله انجام داده، مرمت واقعی بافت تاریخی است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه، مشکل اصلی پروژه‌های شهر کرمان را کمبود اعتبارات و مطالبات پیمان‌کاران دانست و گفت: همکاران شهرداری تمام تلاش و همت خود را برای اجرای پروژه‌ها به‌کار گرفته‌اند و پیمان‌کاران نیز نهایت همکاری را با شهرداری دارند، اما مشکل کمبود اعتبارات، اجرای پروژه‌ها را با کُندی مواجه کرده است.
کامیاب تأکید کرد: باید با همکاری یک‌دیگر کمک کنیم تا مشکل کمبود اعتبارات شهرداری برطرف شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *