در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید شد؛ ضرورت مقاوم‌سازی خانه‌های کرمانی‌ها با حمایت دولت


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید شد؛
ضرورت مقاوم‌سازی خانه‌های کرمانی‌ها با حمایت دولت
در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بر مقاوم‌سازی خانه‌های کرمانی‌ها با حمایت دولت تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی شورا، محمد فرشاد رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی شورا، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را ضروری دانست و گفت: بسیاری از مردم به‌دلیل مشکلات اقتصادی توان مقاوم‌سازی خانه‌ها و یا ساختن اتاق امن را ندارند؛ بنابراین، دولت باید تمهیداتی بیندیشد و مشوق‌هایی در نظر بگیرد تا مردم خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.
محمدرضا معین‌زاده میرحسینی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که پس از زلزله‌ی بم، تجربیات زیادی اندوخته شد، گفت: یکی از مشکلات بعد از زلزله، اسکان موقت مردم است که با توجه به این‌که زلزله در ماه‌های سرد سال اتفاق می‌افتد؛ باید مکان‌های اسکان موقت شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به کمبود جای دفن در آرامستان فعلی شهر کرمان پس از وقوع حادثه، بر آماده‌سازی آرامستان جدید در کوتاه‌ترین مدت تأکید کرد.
سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان نیز با بیان این‌که به‌زودی فراخوان آماده‌سازی آرامستان جدید اعلام می‌شود تا بخش خصوصی در این رابطه ورود کند، گفت: هزینه‌ی آماده‌سازی آرامستان جدید، 148 میلیارد تومان برآورد شده است.
علی خدادادی، عضو دیگر شورا هم با بیان این‌که زمین‌لرزه‌ی اخیر تلنگری بود تا آرامستان جدید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، گفت: باید تلاش کنیم با ورود بخش خصوصی، آرامستان جدید حداکثر تا سال 97 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
محمدجواد کامیاب، دیگر عضو شورا نیز با بیان این‌که تمام مسئولیت مدیریت بحران، شهرداری و دولت، بعد از بحران است، گفت: دولت پس از زلزله، میلیاردها تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی هزینه می‌کند که اگر چند درصد از همین هزینه را به‌صورت تسهیلات بلاعوض و یا ارزان‌قیمت به مردم پرداخت کند تا خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند، ضمن جلوگیری از هزینه‌های زیادِ پس از زلزله، از تلفات انسانی هم جلوگیری می‌شود.
زهرا ایرانمنش، عضو دیگر شورا نیز به استقرار مدارس غیرانتفاعی در ساختمان‌های غیرمقاوم اشاره کرد و خواستار توجه آموزش و پرروش و نوسازی مدارس به این موضوع شد.
منصور ایرانمنش، دیگر عضو شورا هم با بیان این‌که باید یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم، ادامه‌ی آموزش شهروندان را ضروری دانست و گفت: در کنار آموزش، وجود کیف امدادونجات در خانه‌ها نیز ضرورت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *