نایب‌رییس و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا مطرح کرد: تعداد تلفات جاده‌های کرمان برابر با تعداد کشته‌های زلزله‌ی کرمانشاه


نایب‌رییس و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا مطرح کرد:

تعداد تلفات جاده‌های کرمان برابر با تعداد کشته‌های زلزله‌ی کرمانشاه

نایب‌رییس و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا با اشاره به مطرح شدن نامه حامیان ایمنی راه‌ها در نشست این کمیسیون گفت: تعداد افرادی که در شش‌ماهه‌ی نخست امسال در جاده‌های استان کشته شده‌اند، با تعداد کشته‌های زمین‌لرزه‌ی کرمانشاه برابر است.

به گزارش روابط عمومی شورا، علی بهرامی، در نشست عمومی شورا افزود: علی‌رغم این‌که تعداد کشته‌های جاده‌ها در کشور 5.3 کاهش داشته، اما شاهد افزایش این آمار در استان کرمان بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به این‌که تلفات جاده‌ای تأثیرات منفیِ اجتماعی به‌ویژه در مرکز استان خواهد داشت، باید در این‌باره چاره‌‌ای اندیشیده شود.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا روز جهانی معلولان را نیز تبریک گفت و بیان کرد: اگر در سطح جهان نامی از استان کرمان برده می‌شود، به‌دلیل تلاش‌های ورزش‌کاران معلول این استان در مسابقات مختلف ورزشی ازجمله پارالمپیک است که جای قدردانی دارد.

بهرامی هم‌چنین با اشاره به ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های شهری توسط دانشگاه شهید باهنر گفت: با توجه به این‌که در جابه‌جایی آرامستان به الزام رسیده‌ایم، به پیشنهاد شهرداری ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی آرامستان جدید به دانشگاه باهنر واگذار می‌شود.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که شهرداری نباید در زمینه‌ی مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی که مقاوم نیستند، کوتاهی کند، گفت: در این رابطه باید مشوق‌هایی برای شهروندان در نظر بگیریم.

بهرامی هم‌چنین این پرسش را مطرح کرد که آیا شهرداری کرمان برای پسازلزله آمادگی دارد که موسوی، سرپرست شهرداری کرمان به وجود مدیریت بحران در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: هم‌چنین در هنگام بحران، وظایف همکارانم در شهرداری مشخص است و در شهرداری آمادگی کامل در بحران‌ها وجود دارد.

در ادامه، به پیشنهاد منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی، مقرر شد از آقای علوی، رییس مدیریت بحران شهرداری کرمان، برای ارایه‌ی توضیحاتی در صحن علنی شورا درباره‌ی اقدامات انجام‌گرفته در این مدیریت دعوت شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *