در راستای سرعت‌بخشیدن به پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح ولی عصر (عج)؛ برداشت از حساب پارکینگ‌های شهرداری به تصویب رسید


در راستای سرعت‌بخشیدن به پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح ولی عصر (عج)؛

برداشت از حساب پارکینگ‌های شهرداری به تصویب رسید

برداشت از حساب پارکینگ‌های شهرداری برای سرعت‌بخشیدن به پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح ولی عصر (عج) به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا به درخواست شهرداری برای مجوز برداشت سه میلیارد تومان از حساب پارکینگ‌ها و پرداخت آن به قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: شهرداری متعهد می‌شود پس از شش‌ماه این مبلغ را به حساب پارکینگ‌ها برگرداند.

محمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز گفت: شهرداری به ازای سه میلیارد تومان، در شهر کرمان پارکینگ ساخته که از آن جمله ساخت 2000 پارکینگ در محدوده‌ی بازار بزرگ است.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم بیان کرد: شهرداری براساس مبالغی که از شهروندان برای حذف پارکینگ گرفته، در شهر پارکینگ ساخته است.

در عین حال ماه‌بانو معصوم‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با برداشت از حساب پارکینگ‌ها مخالفت کرد و خواستار ساخت پارکینگ در نقاط مورد نیاز در شهر کرمان شد.

بهرامی، نایب‌رییس شورا نیز با بیان این‌که ما برای تغییر در نگرش غلطی که در شهرداری وجود دارد، آمده‌ایم، گفت: اکنون، در محدوده‌ی چهارراه سمیه نیاز به پارکینگ داریم و مردم از ترافیک این محدوده رنج می‌برند؛ بنابراین، این مبلغ باید برای ساخت پارکینگ در این منطقه هزینه شود.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این‌که در شورای چهارم مصوب کردیم تا مبلغی که برای حذف پارکینگ از شهروندان گرفته می‌شود، برای ساخت پارکینگ در محدوده‌ی 150 متری همان محل هزینه شود، گفت: در شورای چهارم زمینی در محدوده‌ی چهارراه سمیه برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شد تا پس از تملک توسط شهرداری، در این محل پارکینگ ساخته شود.

وی به راه‌حل‌های مختلف برای تأمین منابع مالی شهرداری اشاره کرد، اما در عین حال گفت: به این دلیل که باید به تعهد خود نسبت به قرارگاه خاتم عمل کنیم و از آن‌جاکه پرداخت این مبلغ به قرارگاه خاتم برای سرعت‌بخشیدن به ساخت پل ولی‌عصر (عجل‌الله‌فرجه) ضرورت دارد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود به شهرداری برای برداشت این مبلغ مجوز داده شود، اما به این شرط که آخرین‌بار باشد که شهرداری از این حساب برداشت می‌کند و دیگر این‌که این مبلغ را تا پایان امسال برگرداند.

ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز در ادامه‌ی سخنان مشرفی با اشاره به زمینی که برای ساخت پارکینگ در محدوده‌ی چهارراه سمیه در نظر گرفته شده است، گفت: این زمین در کمیسیون ماده پنج به مسکونی تغییر کاربری پیدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه تاکنون تعدادی زمین که در خیابان‌های جهاد و فردوسی برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده بود، در کمیسیون ماده پنج تغییرکاربری پیدا کرده‌ است؛ بنابراین، با توجه به ضرورت ساخت پارکینگ در این محدوده، شورا باید بر ‌نحوه‌ی تغییرکاربری‌ها کنترل بیش‌تری داشته باشد.

کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز در این‌باره گفت: معمولاً پیشنهادها برای تغییرکاربری، ازسوی شهرداری و یا مالک به کمیسیون ماده پنج ارایه می‌شود.

وی افزود: در رابطه با ملک یادشده هم، شهرداری باید طی 18 ماه برای تملک این زمین اقدام می‌کرد، اما چون شهرداری موفق به تملک نشده، کمیسیون ماده پنج با درخواست مالک برای تغییرکاربری موافقت کرده است.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این‌که فلسفه‌ی گرفتن مجوز از شورا برای برداشت از حساب پارکینگ‌ها، این است که شهرداری مکلف می‌شود این پول را مجدد به حساب پارکینگ‌ها برگرداند، گفت: مبلغ سه میلیارد تومان مربوط به پارکینگ‌ها، متعلق به چهار منطقه است؛ ضمن این‌‌که اکنون اولویت شهر کرمان، تکمیل و بهره‌برداری از پل ولی‌ عصر (عجل‌الله‌فرجه) است که با پرداخت این مبلغ به قرارگاه خاتم، این پل تا 15 دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هم‌چنین در حال مذاکره با فولاد بردسیر هستیم تا به ازای مبلغ سه میلیارد تومان، فولاد در اختیار قرارگاه خاتم قرار دهد که با این اقدام نیز زیرگذر میدان آزادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه، پس از رأی‌گیری، با پرداخت سه میلیارد تومان از محل پارکینگ‌ها به قرارگاه خاتم موافقت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *