رییس شورای اسلامی شهر کرمان: مهلت 10 روزه‌ی صدور حکم شهردار 42 روز طول کشید


رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

مهلت 10 روزه‌ی صدور حکم شهردار 42 روز طول کشید

 رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به عدم صدور حکم شهردار کرمان در وزارت کشور گفت: مهلت 10 روزه‌ی صدور حکم شهردار 42 روز طول کشید.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، محمد فرشاد افزود: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با هشت رأی آقای محمد سام که دارای دو مدرک کارشناسی حقوق و عمران بود را در تاریخ 25 شهریورماه به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب و به‌طور رسمی به وزارت کشور معرفی کردند.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که وزارت کشور باید طی مدت 10 روز تکلیف را مشخص می‌کرد، اما پس از 42 روز از انتخاب شهردار، روز گذشته به‌صورت تلفنی از سوی وزارت کشور اعلام شد که آقای سام شرایط لازم برای تصدی شهرداری کرمان را ندارد و باید فرد دیگری را به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب کنیم.

فرشاد ادامه داد: امروز و در تاریخ هفتم آبان‌ماه، نامه‌ای به همین منظور و با امضای آقای افشار، مدیرکل دفتر امور شوراهای شهری و روستایی وزارت کشور به شورا ارسال شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: در نامه‌ی وزارت کشور آمده که نامبرده صلاحیت لازم را برای شهرداری کرمان ندارد؛ بنابراین، شورای اسلامی شهر کرمان در اسرع وقت فرد دیگری که صلاحیت ذکر شده در مصوبه‌ی هیأت وزیران را داشته باشد را انتخاب کند.

فرشاد با بیان این‌که باید در اسرع وقت شهردار کرمان را انتخاب کنیم، گفت: از اعضای شورا درخواست دارم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان هفته، فرد دیگری به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب و به وزارت کشور معرفی شود.

وی در عین حال با اشاره به تشخیص شورا درباره‌ی انتخاب محمد سام به‌عنوان شهردار کرمان گفت: هشت عضو شورا به آقای سام رأی دادند و تشخیص شورا این بود که آقای سام در شرایط فعلی توانایی لازم برای سامان‌دهی شهرداری کرمان را دارد؛ ضمن این‌که صبح روز انتخابِ شهردار، با آقای استاندار مشورت کردم و به ایشان اعلام کردم که شهردار از میان پنج گزینه‌ی اعلام شده، انتخاب خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: از استاندار درخواست کردم اگر نظری دارند، ارایه کنند که ایشان گفتند هرچه خیر است و نظر خاصی ندارند.

فرشاد با بیان این‌که مسایل مرتبط با افراد در شورای تأمین استان مطرح می‌شود و استاندار کرمان به‌عنوان رییس شورای تأمین از تمام مسایل اطلاع دارد، گفت: این درحالی است که نامه‌ی معرفی آقای سام به‌عنوان شهردار کرمان، با امضای آقای استاندار به وزارت کشور ارسال شده است؛ بنابراین، اگر موضوعی در این رابطه از چشم اعضای شورا پنهان مانده، قطعاً از چشم استاندار به‌عنوان رییس شورای تأمین استان پنهان نخواد ماند.

وی هم‌چنین تصریح کرد: هم‌چنین اگر مشکلی وجود داشت، مسئولان استان باید برای رفع مشکل اقدام می‌کردند، اما متأسفانه در این رابطه اقدامی نشد.

فرشاد افزود: اجرای قانون بد، بهتر از بی‌قانونی و به نفع جامعه است؛ بنابراین، از تمام ارگان‌های مربوط تقاضا داریم آنچه در قانون است، اجرا شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر نباید از سوی برخی دستگاه‌ها که ربطی به شهرداری ندارند، تحت اجبار قرار گیرد که فردی باب طبع آن‌ها به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که شهرهای دیگر ازجمله گلستان، همدان و خراسان شمالی، وضعیت کرمان را دارند و هنوز شهردار این شهرها انتخاب نشده است، تأکید کرد: باید با پند گرفتن از تجربه‌ی اتفاقات اخیر، در فرصت باقی‌مانده و هرچه سریع‌تر نسبت به انتخاب شهردار کرمان اقدام کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *