رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد: ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ی صاروج‌پارس


رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ی صاروج‌پارس

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ی صاروج‌پارس مورد تأکید شورای اسلامی شهر کرمان است.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، محمد فرشاد در نشست با مدیرعامل و رییس هیأت‌مدیره‌ی شرکت صاروج‌پارس افزود: شورای اسلامی شهر کرمان برای پایان‌یافتن هرچه سریع‌تر این پروژه، هرچه در توان داشته باشد، انجام خواهد داد.

وی به دغدغه‌ی برخی افراد در رابطه با مشکل‌آفرینی این پروژه برای بافت تاریخی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: برخی نگران بودند که این پروژه با بافت تاریخی شهر کرمان هم‌خوانی نداشته باشد و این موضوع مورد تأکید اعضای شورا نیز بود که با توضیحاتی که ارایه شد، این دغدغه و نگرانی برطرف شد.

در ادامه، حسین جواد، رییس هیأت‌مدیره‌ی شرکت صاروج‌پارس از سرمایه‌گذاری در کرمان ابراز خُشنودی کرد و گفت: ما و تمام شرکا امیدواریم با همکاری مسئولان استان کرمان این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و عمان نیز با بیان این‌که خوشحالم در شورای پنجم افرادی متخصص، حرفه‌ای و هم‌فکر حضور دارند، گفت: امیدوارم با تلاش اعضای شورای پنجم، شاهد حرکت مطلوبی در زمینه‌ی آبادانی شهر کرمان باشیم.

محسن ضرابی در ادامه، به اجرای پروژه‌ی صاروج‌پارس در کرمان اشاره کرد و گفت: در طول پنج سال گذشته، مسئولان استان و شهرداری کرمان تلاش زیادی کردند تا این پروژه به نتیجه برسد.

وی افزود: علی‌رغم طولانی‌شدن خرید پلاک‌های مربوط به گود خشت‌مال‌ها و واگذاری آن‌ها به سرمایه‌گذار، اما سرمایه‌گذاران عمانی صبوری کردند تا مشکلات مرتفع شود.

ضرابی با بیان این‌که تمام مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه گرفته شده است، از رعایت ارتفاع و حریم‌ها در این پروژه خبر داد و گفت: نما و سازه در این پروژه به‌گونه‌ای طراحی شده تا نیازهای شهروندان کرمانی را برطرف کند و فضای مطلوبی در این بخش از شهر ایجاد شود.

در ادامه، محمدجواد کامیاب، عضو شورای اسلامی شهر کرمان به مرتفع شدن مشکلات پیش روی پروژه‌ی صاروج‌پارس اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که مشکلات این پروژه برطرف شده، انتظار مردم کرمان این است که ساخت پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

حسین چناریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم پروژه‌ی صاروج‌پارس را پروژه‌ای منحصربه‌فرد بین پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: با توجه به این‌که این پروژه در بافت تاریخی، در جوار بازار بزرگ و در قلب شهر کرمان قرار دارد؛ اگر به شکل مطلوبی اجرا شود، موفقیت بزرگی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.

وی تأکید کرد: در راستای اجرای این پروژه، باید علاوه بر منافع سرمایه‌گذاران، منافع شهر و شهرداری و به‌ویژه منافع معنوی که همان بافت تاریخی و بازار بزرگ کرمان است، در نظر گرفته شود.

در ادامه، حسین جواد، رییس هیأت‌مدیره‌ی شرکت صاروج‌پارس، ضمن تأیید سخنان چناریان گفت: ما با آنچه شما می‌گویید موافقیم و در همین راستا گروهی را مأمور کردیم تا پروژه طبق ضوابط اجرا شود.

منصور ایرانمنش، عضو دیگر شورا نیز با بیان این‌که شورای اسلامی شهر کرمان از حضور سرمایه‌گذاران در کرمان حمایت می‌کند، گفت: با حمایت از سرمایه‌گذاران، تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران بیشتری در کرمان حضور پیدا کنند.

رامین ارجمند کرمانی، عضو دیگر شورا نیز خواستار حضور مشاوران پروژه‌ی صاروج‌پارس در نشست کمیسیون معماری و شهرسازی شورا شد و گفت: درخواست داریم مشاوران پروژه‌ی صاروج‌پارس با حضور در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، توضیحات دقیق‌تری درخصوص این پروژه ارایه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *