رییس کمیسیون برنامه، بودجه و ایجاد منابع پایدار شورا تأکید کرد: ضرورت پرهیز از اجرای پروژه‌هایی که اولویت ‌ندارند


رییس کمیسیون برنامه، بودجه و ایجاد منابع پایدار شورا تأکید کرد:

ضرورت پرهیز از اجرای پروژه‌هایی که اولویت ‌ندارند

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و ایجاد منابع پایدار شورا بر پرهیز از اجرای پروژه‌هایی که اولویت ‌ندارند، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، حسین چناریان، در نشست عمومی شورا با اشاره به ارایه‌ی گزارش وضعیت بودجه و بدهی‌های شهرداری کرمان از سوی سرپرست شهرداری تصریح کرد: بخشی از بدهی‌های شهرداری کرمان، مربوط به پروژه‌هایی است که قرارداد ندارند و بخشی هم مربوط به پروژه‌هایی است که اجرای آن‌ها هیچ اولویتی نداشته است.

وی با بیان این‌که باید پایان‌یافتن پروژه‌های بزرگ شهر اولویت شهرداری کرمان باشد، گفت: اگر همین 45 میلیارد تومانی که برای پروژه‌های با اولویت کم‌تر هزینه شده، صرف تقاطع‌های غیرهم‌سطح می‌شد، این پروژه‌ها با سرعت بیش‌تری به بهره‌برداری می‌رسید.

چناریان افزود: هنوز هم در برخی مناطق شهرداری اقداماتی می‌شود که اولویت شهر نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و ایجاد منابع پایدار شورا هم‌چنین به نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز شهرداری کرمان به منابع پایدار، به‌زودی کمیته‌ی بررسی مزیت‌هایی که منجر به درآمدهای پایدار برای شهرداری شود، تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی، راهی به جز رفتن به سمت ایجاد منابع پایدار برای شهرداری نداریم که امیدواریم با تشکیل این کمیته بتوانیم در این زمینه اقدام مؤثری انجام دهیم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و ایجاد منابع پایدار شورا به موضوع معاملات عمده‌ی شهرداری اشاره کرد و گفت: در نشست کمیسیون مقرر شد میزان تفویض اختیار به شهردار کرمان برای ترک تشریفات، تا سقف 5 میلیارد تومان باشد.

چناریان افزود: هم‌چنین انجام معاملات تا سقف 12 میلیارد تومان به شرط حضور نماینده‌ی شورا در کمیسیون معاملات شهرداری، نیازی به ارسال به شورا ندارد.

در ادامه، پس از گفت‌و‌گو در این‌باره، این مصوبه‌ی کمیسیون برنامه، بودجه و ایجاد منابع پایدار، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *