رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا تأکید کرد: ضرورت تبدیل کرمان به شهر نمونه‌ی گردشگری


رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا تأکید کرد:

ضرورت تبدیل کرمان به شهر نمونه‌ی گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا بر تعیین نقشه‌ی راه برای گردشگری کرمان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورا، سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به برگزاری نشست این کمیسیون گفت: با توجه به این‌که در شورا یکی از محورهای اصلی توسعه، گردشگری دیده شده، این جلسه با حضور 25 نفر از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد فعال گردشگری برگزار شد.

وی با بیان این‌که تاکنون اقدامات مطلوبی در رابطه با توسعه‌ی گردشگری کرمان انجام گرفته، اما کافی نیست، به تشکیل مثلث طلایی گردشگری به‌وسیله‌ی سه استان اصفهان، فارس و یزد اشاره کرد و گفت: این سه استان در حوزه‌ی برندسازی نیز بسیار فعال هستند.

معین‌زاده میرحسینی افزود: البته در زمینه‌ی برندسازی تا حدودی در کرمان کار شده، اما ادامه‌ی کار ناقص باقی ماند؛ بنابراین، ضرورت دارد تا روند گذشته مجدد ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر این‌که باید نقشه‌ی راه کاملی در حوزه‌ی گردشگری داشته باشیم، گفت: در این زمینه پیشنهاد داده شد تا شورای مشورتی سیاست‌گذاری گردشگری شهر کرمان تشکیل شود تا این شورا برای تهیه‌ی نقشه‌ی راه اقدام کند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف افزود: با تعیین نقشه‌ی راه تلاش می‌کنیم تا به سمت شهر نمونه‌ی گردشگری حرکت کنیم.

معین‌زاده میرحسینی ادامه داد: با توجه به این‌که برای تبدیل کرمان به شهر نمونه‌ی گردشگری، نیازها بیش‌تر از توانمندی‌هاست؛ باید محور گردشگری شهر کرمان تعیین و زیرساخت‌ها و المان‌های مورد نیاز در این محور ایجاد شود.

وی افزود: در این رابطه یکی از شاخص‌های شهر کرمان، بافت تاریخی است؛ بنابراین، بازسازی بافت تاریخی، گام بزرگی در جذب گردشگر خارجی خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *