در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: استقرار خلاف ضوابط برخی مدارس و مهدهای کودک


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

استقرار خلاف ضوابط برخی مدارس و مهدهای کودک

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، بر استقرار مدارس و مهدهای کودک براساس ضوابط طرح تفضیلی تأکید شد.

به ‘گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی در این نشست به بازگشایی مدارس و مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که برخی از مدارس غیرانتفاعی و مهدهای کودک شهر نسبت به پرداخت عوارض اقدام نکرده‌اند؛ از سوی معاونت عمرانی استانداری و بهزیستی درخواست شده که به این‌گونه مهدهای کودک و مدارس مهلت داده شود تا خللی در کار آن‌ها ایجاد نشود.

در ادامه، رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با بیان این‌که استقرار بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و مهدهای کودک خلاف ضوابط طرح تفضیلی است، گفت: موقعیت مکانی بسیاری از مدارس و مهدهای کودک بسیار خطرساز است؛ بنابراین، اگر اتفاقی بیفتد، شورای اسلامی شهر و شهرداری پاسخ‌گو خواهد بود.

سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان نیز در همین رابطه بیان کرد: علاوه بر مدارس و مهدهای کودک، برخی از مراکز آموزشی ازجمله آموزشگاه‌های زبان، به رعایت ضوابط و کاربری و هم‌چنین مسایل ترافیکی توجه ندارند و متأسفانه هرگاه قصد داشتیم در رابطه با جابه‌جایی این مراکز اقدام کنیم، افرادی از دستگاه‌های مختلف مانع شده‌اند.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به ضرورت پرداختن به این موضوع تأکید کرد: کمیسیون معماری و شهرسازی شورا باید با همکاری شهرداری وضعیت مدارس، مهدهای کودک و سایر مراکز آموزشی را بررسی کنند تا وضعیت مجوزها مشخص شود.

در این نشست هم‌چنین موضوع کارشناسی زمینی که از سوی شهرداری به قرارگاه خاتم واگذار شده، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این موضوع پس از کارشناسی، برای بررسی بیش‌تر، مجدد به شورا ارسال شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *