رییس شورای اسلامی شهر کرمان: تجربه، علم و انگیزه مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب شهردار


رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

تجربه، علم و انگیزه مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب شهردار

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: برای انتخاب شهردار، نقاط قوت و ملاک‌هایی ازجمله تجربه، علم و انگیزه در نظر گرفته شده است.

 محمد فرشاد در نشست عمومی فوق‌العاده‌ی شورای اسلامی شهر کرمان که با دستور کار انتخاب شهردار کرمان برگزار شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران، با اشاره به فرایند انتخاب شهردار گفت: از میان 27 گزینه که برای شهرداری کرمان در نظر گرفته شده بود، درنهایت پنج گزینه به مرحله‌ی ارایه‌ی رزومه رسیدند و امروز از میان پنج گزینه‌ی نهایی، آقای محمد سام، به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب شد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمان در انتخاب شهردار و هم‌چنین سایر مصوبات، مصلحت جامعه و واقعیات موجود را در نظر می‌گیرد؛ چراکه مردم به اعضای شورا اعتماد کرده و آن‌ها را انتخاب کرده‌اند تا مصالح جامعه و شهر را در نظر بگیرند، نه مسایل سیاسی را.

فرشاد درباره‌ی برگزاری جلسات شورا نیز گفت: ممکن است برخی اعضای شورا جلساتی با یک‌دیگر داشته باشند، اما جلسات رسمی شورا حتمأ باید با حضور اکثریت اعضا برگزار شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان درخصوص بررسی برنامه‌های نامزدهای شهرداری کرمان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برنامه‌های هر پنج گزینه‌ی شهرداری را شنیدند و برنامه‌های نامزدهای شهرداری در اختیار اعضا نیز قرار گرفت؛ بنابراین، پس از بررسی دقیق برنامه‌های نامزدهای شهرداری، امروز رأی‌گیری شد.

فرشاد درباره‌ی پروژه‌های شهر کرمان نیز گفت: قطعأ یکی از مطالبات مردم و نخستین اولویت شورای اسلامی شهر کرمان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی افزود: هم‌چنین متناسب با نیاز شهر و جامعه و امکانات مالی شهرداری، پروژه‌های جدید نیز تعریف خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: پروژه‌های جدید براساس نظر کارشناسان شهرداری و کارشناسان و متخصصان خارج از شهرداری اجرا خواهد شد.

فرشاد درباره‌ی اجرای مترو در کرمان نیز گفت: اگر براساس نیازسنجی به این نتیجه برسیم که اجرای مترو در شهر کرمان ضروری است، این پروژه به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: در این رابطه با آقای استاندار هم گفت‌و‌گو کرده‌ام و ایشان بیان کرده‌اند که هزینه‌های مالی مترو را از محل منابع ملی و استانی پرداخت خواهند کرد؛ بنابراین، با توجه به گفته‌ی آقای استاندار که منابع مالی این پروژه توسط استانداری تأمین می‌شود، بهتر است مترو در شهر کرمان اجرا شود.

فرشاد در عین حال بیان کرد: البته اکنون تمام تلاش شورا و شهرداری، بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر است و منابع مالی شهرداری را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بسیج خواهیم کرد.

وی درباره‌ی انتخاب محمد سام به‌عنوان شهردار کرمان نیز گفت: من با توجه به تجربه و شناختی که آقای سام نسبت به شورای اسلامی شهر، شهرداری و شهر کرمان دارند، به ایشان رأی دادم.

فرشاد افزود: البته من یک رأی دارم و باید در این رابطه نظر دیگر اعضای شورا را نیز جویا شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: هر پنج نفر نامزد شهرداری کرمان، قابلیت شهردار شدن را داشتند؛ چراکه اگر این‌گونه نبود، از بین 27 نفر انتخاب نمی‌شدند.

فرشاد بیان کرد: شهردار باید قدرت مدیریت بالایی داشته باشد و مصوبات شورا را به شکل مطلوب اجرا کند.

وی افزود: شهرداری وظایف متعددی دارد؛ بنابراین، شهردار باید علی‌رغم قدرت مدیریت بالا، از متخصصان مختلف نیز استفاده کند تا ارایه‌ی خدمات و اجرای پروژه‌ها به مطلوب‌ترین شکل انجام گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره‌ی تعارض احتمالی بین شورا و فرمانداری گفت: قطعأ بین شورا و فرمانداری تعارضی به‌وجود نخواهد آمد؛ چراکه شورا براساس ضوابط قانونی حرکت خواهد کرد و مصوبات شورا در چارچوب قانون خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *