نامزدهای شورای پنجم نظرات خود درباره‌ی مسایل بهداشتی را به دبیرخانه‌ی شورا ارسال کنند


رییس کمیسیون بهداشت شورا:

نامزدهای شورای پنجم نظرات خود درباره‌ی مسایل بهداشتی را به دبیرخانه‌ی شورا ارسال کنند

رییس کمیسیون بهداشت شورا از نامزدهای شورای پنجم درخواست کرد نظرات خود درباره‌ی مسایل بهداشتی را به دبیرخانه‌ی شورا ارسال کنند تا پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ماه‌بانو معصوم‌زاده در نشست عمومی شورا با اشاره به نشست این کمیسیون گفت: مقرر شده برای شناسایی تمام مکان‌های ورزشی دارای مجوز و زمین‌های ورزشی بخش خصوصی، ارگان‌ها و شهرداری، اپلیکیشن تحت وب تهیه و فضاهای موجود ورزشی به‌همراه سانس‌ها و نرخ‌های آن‌ها، به اطلاع جوانان رسانده شود.

وی هم‌چنین ضمن تشکر از مدیریت شهربازی کرمان گفت: ازجمله اقدامات قابل توجه شهربازی کرمان، تعطیلی تمام دستگاه‌ها به‌مدت 20 دقیقه در زمان اذان و نماز است.

معصوم‌زاده به استقبال مطلوب شهروندان از شهربازی نیز اشاره کرد و گفت: در پنج‌شنبه و جمعه‌ی هفته‌ی گذشته، حدود 11 هزار نفر از شهروندان به شهربازی کرمان مراجعه کرده‌اند.

وی حمایت از زنانی که خوداشتغالی داشته‌اند و اختصاص محلی برای فروش محصولات آن‌ها و استفاده‌ی رایگان مراکز خیریه و کودکان بی‌بضاعت از شهربازی کرمان را از دیگر اقدامات مطلوب مدیریت شهربازی برشمرد.

رییس کمیسیون بهداشت شورا از یگان امداد نیروی انتظامی به‌دلیل استقرار در شهربازی و تأمین امنیت این مکان نیز تقدیر کرد.

بابایی شهردار کرمان نیز درباره‌ی استفاده‌ی مراکز خیریه و کودکان بی‌بضاعت از شهربازی گفت: در ایام گذشته حدود 40 هزار نفر از کودکان بی‌بضاعت، به‌صورت رایگان از شهربازی کرمان استفاده کرده‌اند.

معصوم‌زاده در ادامه، به کمبود پارکینگ در محدوده‌ی ادارات و دستگاه‌ها دولتی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: این‌که ادارات، دستگاه‌های دولتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پارکینگ مورد نیاز را تأمین نکنند و به‌جای کوتاهی آن‌ها، شهروندان به‌دلیل نبود جای پارک و پارک خودرو در محل‌های ممنوع، جریمه شوند، منطقی نیست.

در ادامه، مصوب شد طی نامه‌ای به تمام ادارات، سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، میزان پارکینگ تأمین‌شده و میزان پارکینگی که باید تأمین کنند، استعلام شود.

معصوم‌زاده به استفاده‌ی معلولان و نابینایان از خیابان‌ها و معابر شهر اشاره کرد و خواستار در نظر گرفتن این گروه در ساخت معابر، خیابان‌ها، پیاده‌روها و سایر اماکن شهری شد.

ثبت بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو، از دیگر مواردی بود که معصوم‌زاده به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که بافت تاریخی شهر کرمان، از قابلیت و ظرفیت بالایی برخوردار است، باید برای خروج اتباع بیگانه از این محدوده و مرمت آن تلاش ویژه‌ای شود.

وی با بیان این‌که تاکنون اقدامات مطلوبی برای احیای بافت تاریخی شهر کرمان به‌وسیله‌ی شهرداری انجام گرفته است، گفت: حمام باغ لـله، مقبره‌ی خواجه اتابک، مدرسه‌ی حیاتی و برخی بناهای تاریخی دیگر، به خرابه‌ای تبدیل شده بودند که با همت و تلاش شهردار کرمان، اکنون مرمت شده‌اند.

معصوم‌زاده افزود: با پیاده‌راه شدن میدان توحید، این میدان می‌تواند به مرکز جذب گردشگر تبدیل شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم ضمن برنامه‌ریزی خاص برای بافت تاریخی، اتباع بیگانه نیز از این محدوده خارج شوند.

در ادامه، شهردار کرمان گفت: اخراج اتباع بیگانه از بافت تاریخی، از عهده و توان شهرداری به‌تنهایی خارج است.

بابایی در عین حال بیان کرد: البته شرایط کرمان برای حضور گردشگران خارجی و داخلی مطلوب است؛ ضمن این‌که مدیران آژانس‌های معتبر کشور که به کرمان سفر کرده بودند، بر این مهم صحه گذاشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *