تصمیم‌گیری برای موضوع سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ هفته‌ی آینده


نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

تصمیم‌گیری برای موضوع سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ هفته‌ی آینده

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان از تصمیم نهایی درزمینه‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته‌ی آینده خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شورا، فتح‌الله مؤیدی در نشست عمومی شورا، با اشاره به آخرین نشست کمیسیون مسایل کلان شهر مبنی بر بررسی موضوع سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در این نشست که با حضور معاون شهرسازی شهردار و شهرداران مناطق برگزار شد، از آن‌جاکه براساس قانون شهرداری کرمان اجازه دارد رأسأ نسبت به ارجاع پرونده‌ها به مهندسان اقدام کند، مقرر شد طی یک هفته این موضوع توسط شهرداری بررسی و پیشنهادات شهرداری در نشست هفته‌ی آینده ارایه شود.

مؤیدی با بیان این‌که افزایش نرخ هزینه‌ی نظارت از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعمال نظام ارجاع، موجب نارضایتی شهروندان، کاهش صدور پروانه‌ی ساختمان و کاهش درآمدهای شهرداری شده، باید در این زمینه تصمیم عاجل گرفته شود.

حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده سخن‌گوی شورا نیز در این‌باره خواستار تصمیم‌گیری سریع شد و گفت: به نظر من با توجه به طولانی‌شدن این موضوع، بهتر است در همین جلسه درباره‌ی وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان تصمیم‌گیری شود.

علی منصوری عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: طبق قانون شهرداری می‌تواند پروانه‌های ساختمان را به‌طور مستقیم به مهندسان ارجاع دهد و تأیید مستقیم مهندس ناظر کفایت می‌کند، اما برای این‌که فرمانداری به مصوبه‌ی شورا اشکال نگیرد که در کار اجرایی شهرداری دخالت کرده‌ایم، بهتر است این پیشنهاد از سوی شهرداری به شورا فرستاده شود.

علی بابایی شهردار کرمان نیز گفت: با توجه به این‌که بانک اطلاعاتی کاملی نداریم، نمی‌دانیم هر کدام از مهندسان چه میزان از سهمیه‌ی خود را استفاده کرده‌اند.

وی افزود: تا هفته‌ی آینده پیشنهادات شهرداری در این زمینه به شورا ارسال خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *