تدوین برنامه‌ی ساختاری و راهبردی زیباسازی شهر کرمان


رییس کمیسیون خدمات شهری شورا خبر داد:

تدوین برنامه‌ی ساختاری و راهبردی زیباسازی شهر کرمان

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا از تدوین برنامه‌ی ساختاری و راهبردی زیباسازی شهر کرمان برای جلوگیری از بلاتکلیفی و سلیقه‌ای عمل‌کردن در زمینه‌ی زیباسازی شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، زهرا لری در نشست عمومی شورا گفت: برای تدوین این برنامه، اقداماتی ازجمله مطالعات جامع میدانی و تدوین مباحث نظری، ارایه‌ی طرح براساس زیباشناختی دینی با تأکید بر فقه شیعی، ارایه‌ی طرح براساس فعالیت‌های انجام گرفته در سایر کشورها و کلان‌شهرها و بومی‌کردن آن‌ها، مررو اسناد فرادستی، میان‌دستی و اقدامات گذشته، تأکید بر توجه به زیباسازی به‌عنوان منبع درآمدی شهرداری، تدوین آیین‌نامه‌ی نورپردازی، مبلمان شهری، جداره‌های شهری و نقاشی‌های دیواری و شناسایی ساختار اجرایی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با زیباسازی انجام گرفته است.

لری با بیان این‌که زیباسازی باید در ابعاد مختلف دیده شود، تصریح کرد: زیباسازی فقط وظیفه‌ی شهرداری نیست و سایر سازمان‌ها و ادارات نیز باید به وظیفه‌ی خود در این زمینه عمل کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری هم‌چنین با اشاره به حضور هنرمندان برای خلق آثار مطلوب در شهر گفت: اگر فضاسازی مناسبی در شهر انجام گیرد، هنرمندان به خلق آثار مطلوب می‌پردازند.

لری با بیان این‌که برای تدوین این طرح بیش از یک‌سال هر هفته یک جلسه برگزار شده است، بر در نظر گرفتن بودجه‌ای در سال آتی برای اجرای این طرح تأکید کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا از پاسخ‌گویی سریع شهرداری به مکاتبات شورا نیز تشکر کرد و گفت: در کنار تمام زحماتی که در شهرداری کرمان کشیده می‌شود، پاسخ‌گویی شهرداری به مکاتبات شورا نیز کم‌نظیر است.

زهرا لری هم‌چنین به ساخت تالار شهرداری اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از کار ساخت این تالار انجام گرفته و امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

لری هم‌چنین خواستار هرچه سریع‌تر افتتاح ساختمان شهرداری مرکز شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا بر مرمت و بازسازی خانه‌ی شهر در اسرع وقت نیز تأکید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *