مصوبات اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها تشریح شد


توسط رییس شورای اسلامی استان کرمان:

مصوبات اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها تشریح شد

رییس شورای اسلامی استان کرمان مصوبات اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، کمال جوانمرد رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی شورای کرمان با اشاره به برگزاری اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، به برخی مصوبات این شورا اشاره کرد.

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی طی مصوبه‌ای پایان فعالیت دوره‌ی چهارم شوراها را 12 مرداد اعلام کرده است، گفت: این مصوبه هنوز در شورای نگهبان تأیید نشده که در صورت عدم تأیید آن در شورای نگهبان، کار شوراها مثل روال گذشته تا 12 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

جوانمرد به ایرادات قانون انتخابات شوراها نیز اشاره کرد و با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی کلیات طرح جامع انتخابات را تصویب کرده است، گفت: دولت باید لایحه‌ی جامع انتخابات را تنظیم و به مجلس تقدیم کند.

وی با اشاره به طرح دوفوریتی اصلاح قانون نظارت بر انتخابات، این طرح را برایند آسیب‌شناسی دوره‌ی پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: در این طرح پیشنهاد شده اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها، متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای نگهبان و قوه قضاییه خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان افزود: این طرح برای بررسی بیش‌تر و تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اجرایی، به کمیسیون‌ها رفته است.

جوانمرد به طرح اصلاح تبصره دو و سه ماده 100 قانون شهرداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: به این طرح یک تبصره مبنی بر وصول مطالبات از طریق اداره ثبت افزوده شده است.

وی افزود: براساس این طرح، در صورت اختلاف بین مالکان و شهرداری، به مالکان برای تعیین‌تکلیف جرایم کمیسیون ماده 100، مهلت سه ماهه داده شده و در صورت عدم تعیین‌تکلیف، شهرداری می‌تواند از طریق اداره ثبت نسبت به وصول مطالبات خود از مالک اقدام کند.

جوانمرد به طرح الحاق یک تبصره به ماده دوی قانون توزیع عادلانه‌ی آب نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون، وزارت نیرو مسئول حریم رودخانه‌ها و انهار بوده و با توجه به عمل نکردن وزارت نیرو به وظایف خود در این رابطه و این‌که وزارت نیرو نمی‌تواند زیباسازی، فضای سبز و ایمن‌سازی حریم رودخانه‌ها را انجام دهد، در طرح پیشنهادی، این وظیفه بر عهده‌ی شهرداری‌ها گذاشته شده است.

وی افزود: براساس این طرح، شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به اجرای فضای سبز، زیباسازی و ایمن‌سازی حریم رودخانه‌ها اقدام کنند، اما حق هیچ‌گونه مالکیت، ساخت‌و‌ساز و عملیات عمرانی نخواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *