ضرورت سامان‌دهی دکل‌های مخابراتی در شهرها


رییس شورای اسلامی استان کرمان تأکید کرد:
ضرورت سامان‌دهی دکل‌های مخابراتی در شهرها
رییس شورای اسلامی استان کرمان بر سامان‌دهی دکل‌های مخابراتی در شهرها تأکید کرد.
کمال جوانمرد با بیان این‌که تکنولوژی و فن‌آوری، با محاسن و معایبی همراه است، گفت: در این راستا موضوع وسایل ارتباط جمعی در هاله‌ای از ابهام است که آیا علاوه بر محاسنی که دارد، مخاطراتی هم دارد و آیا این مخاطرات به‌ویژه تششعات و امواج ناشی از دکل‌های مخابراتی که از پرحاشیه‌ترین ابزارهای تکنولوژی است، شناسایی شده است؟
وی افزود: به‌ویژه هنوز پاسخ قطعی و مستنداتی در رابطه با مضرات و مخاطرات آنتن‌های موبایل و تلفن‌های همراه و انتشار امواج الکترومغناطیس تلفن همراه که تا شعاع چهار کیلومتر بُرد دارد، اعلام نشده است.
جوانمرد ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، دکل‌های BTS در مناطق مسکونی امواج الکترومغناطیس فراوانی از خود ساتع می‌کنند که این شبهه وجود دارد آیا افرادی که در میدان مغناطیسی قرار می‌گیرند، در درآزمدت دچار مشکلاتی نخواهند شد؟
وی در عین حال بیان کرد: البته وزارت بهداشت و درمان تأکید کرده که دکل‌های مخابراتی، خطری بر سلامت انسان ندارد؛ ضمن این‌که این دکل‌ها در تمام دنیا استفاده می‌شود.
رییس شورای اسلامی استان کرمان بار دیگر با تأکید بر ساماندهی دکل‌های مخابراتی گفت: اما نکته‌ای که مورد تأکید ماست، این است که دکل‌ها در ارتفاع استاندارد خود نصب شود و نکته‌ی دیگر این‌که دکل‌ها در شهرها در مکان‌هایی نصب شود که موجب تغییر کاربری نشود.
جوانمرد افزود: بعضأ دکل‌ها در منازل مسکونی نصب و موجب تغییر کاربری منازل مسکونی به تجاری تبدیل می‌شود که این موارد در کمیسیون ماده 100 حکم برگشت به حال اول می‌گیرند؛ بنابراین، ضرورت دارد دکل‌های مخابراتی ساماندهی شوند و استانداردهای مربوط را رعایت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *