ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای شناسایی ساختمان‌های غیرمقاوم در برابر حوادث


رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا تأکید کرد:

ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای شناسایی ساختمان‌های غیرمقاوم در برابر حوادث

 رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بر تشکیل کمیته‌ای برای شناسایی ساختمان‌های غیرمقاوم در برابر حوادث تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، محمدیاسین پنجعلی‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن گرامی‌داشت ایام دهه‌ی فجر گفت: خوش‌حالیم در جمع اعضای شورا، افرادی ازجمله حجت‌الاسلام ربانی‌زاده و آقای مؤیدی، از مبارزان قدیمی انقلاب حضور دارند.

وی هم‌چنین با اشاره به حادثه‌ی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت: متأسف هستیم که برای هم‌کاران آتش‌نشانی در تهران چنین اتفاقی روی داد و شاید اگر تمهیداتی اندیشیده می‌شد، شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

پنجعلی‌زاده با تأکید بر تشکیل کمیته‌ی ویژه‌ی بحران و سامان‌دهی ساختمان‌های فرسوده گفت: این کمیته باید با حضور اعضای شورا، نماینده‌هایی از شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوط تشکیل و ساختمان‌هایی که دارای مشکل هستند، شناسایی شوند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم‌چنین بر ساخت المانی شاخص در یکی از نقاط شهر کرمان که در شأن این شهر باشد، تأکید کرد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم‌چنین از بررسی بیش از 15 نامه در این کمیسیون خبر داد و گفت: تعدادی از نامه‌ها برای بررسی به شهرداری ارجاع شد.

پنجعلی‌زاده به برخی املاک که در طرح و مسیر قرار گرفته و مالکان آن‌ها بدون موافقت شهرداری، بازسازی کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: توسط کمیسیون ماده 100 برای این املاک رأی تخریب صادر شده و با توجه به این‌که شهرداری امکان تملک این املاک را ندارد، کمیسیون معماری و شهرسازی برای پاسخ‌گویی به شهروندان، با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین، شهرداری باید در این رابطه پیشنهادات خود را ارایه کند تا این املاک تعیین‌تکلیف شوند.

شهردار کرمان نیز دراین‌باره گفت: برای تملک املاک مسیری و تعریض معابر شهر کرمان، به 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

بابایی با بیان این‌که در ملاقات عمومی نیز، 70 درصد مراجعان درخواست داشتند شهرداری املاک آن‌ها را خریداری کند، گفت: در یک سال گذشته بازگشایی مسیرها را اولویت‌بندی کردیم و در هر منطقه، یک محور اصلی را در دستور کار دادیم.

وی با اشاره به بازگشایی محور گلبازخان و ساخت محور ادامه‌ی کوثر گفت: برخی خیابان‌های اصلی ازجمله شهید رجایی، باید تعریض شوند، اما می‌توانیم با اصلاح طرح تفضیلی در کمیسیون ماده پنج، برخی خیابان‌های شرقی – غربی را از طرح خارج کرده و برخی از مشکلات مردم را حل کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *