برای حل معضل بی‌کاری نیاز به تلاش جدی داریم


رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

برای حل معضل بی‌کاری نیاز به تلاش جدی داریم

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: باید برای حل مشکل بی‌کاری به‌صورت جدی تلاش شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور حجت‌الاسلام عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان برگزار شد، با بیان این‌که مادرِ تمام مشکلات اجتماعی، بیکاری است، گفت: درحالی‌که تمام معضلات اجتماعی به بی‌کاری برمی‌گردد، اما مسئول ایجاد اشتغال در کشور مشخص نیست.

 وی افزود: در کشورهای پیش‌رفته‌ی دنیا برای حل معضل بی‌کاری به‌طور زیربنایی کار می‌کنند، اما در کشور ما همین‌که از حل این معضل سخن می‌گوییم، می‌گویند پول نداریم!

وی با اشاره به مشکل کم‌بود آب در روستاها و هجوم مردم به شهرها گفت: باید برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برنامه‌ریزی شود.

مشرفی تعداد زیاد دانشگاه‌ها را یکی از مشکلات دانست و تصریح کرد: افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، نیاز کشور را به نیروی ماهر تأمین نمی‌کنند؛ ضمن این‌که با مدرکی که از دانشگاه‌ها می‌گیرند، سطح توقع آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که به این همه دانشگاه که فقط مدرک می‌دهند، نیاز نداریم، تأکید کرد: مجموعه‌هایی که مهارت‌های مختلف را به جوانان آموزش می‌دهند، باید افزایش پیدا کرده و تقویت شوند.

مشرفی به معضل اعتیاد هم اشاره و تصریح کرد: در رابطه با اعتیاد هم تاکنون فقط یک روش در پیش گرفته‌ایم که جواب نداده است.

وی با بیان این‌که رسانه‌ی ملی سطح توقع مردم را بالا برده‌اند، تأکید کرد: رسانه‌ی ملی باید در راستای پایین آوردن سطح توقع مردم برنامه‌سازی کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: هرچه سطح توقع مردم افزایش پیدا کند، مصرف‌گرایی نیز بیش‌تر می‌شود.

مشرفی هم‌چنین با بیان این‌که افراد پاک و نکات مثبت زیادی در کشور وجود دارد، گفت: وجود برخی مشکلات در کشور صبیعی است؛ بنابراین، رسانه‌ها باید از سیاه‌نمایی پرهیز کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *