ضرورت فرهنگ‌سازی بیش‌ترِ صداوسیما برای کاهش اسراف در جامعه


رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی بیش‌ترِ صداوسیما برای کاهش اسراف در جامعه

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بر فرهنگ‌سازی بیش‌ترِ صداوسیما در رابطه با کاهش اسراف در جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که علی‌رمضانی، مدیرکل صداوسیما و معاونان این سازمان نیز حضور داشتند، با بیان این‌که یکی از مشکلات کشور، اسراف است، گفت: با توجه به میزان بسیار کمِ بارندگی، برای هر مترمکعب آب، 1435 تومان هزینه می‌شود و مردم به ازای هر مترمکعب آب، 1400 تومان پرداخت می‌کنند، اما علی‌رغم این‌که بارندگی در کشور و به‌ویژه استان کرمان بسیار پایین است، سرانه‌ی مصرف آب ایران از کشورهای اروپایی بالاتر است.

وی افزود: در استفاده از سوخت فسیلی نیز اسراف می‌کنیم؛ چراکه در تقاطع‌ها وقتی چراغ قرمز است، هیچ راننده‌ای حاضر نیست در راستای کاهش مصرف سوخت، خودروی خود را خاموش کند.

مشرفی مصرف برق، روغن، گاز و سایر موارد را در ایران نسبت به بیش‌ترِ کشورهای دنیا بالا دانست و تأکید کرد: رسانه‌ی ملی و صداوسیما باید بیش‌تر در زمینه‌ی صرفه‌جویی و کاهش اسراف فعالیت کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی (علیه‌السلام) و گرامی‌داشت جان‌باختگان زلزله‌ی بم، به فرارسیدن 9 دی‌ماه اشاره و از این روز به‌عنوان روز میثاق امت و امام یاد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *