عضو شورای اسلامی استان کرمان: باید به روح و روان بم بیش‌تر توجه شود


عضو شورای اسلامی استان کرمان:
باید به روح و روان بم بیش‌تر توجه شود
عضو شورای اسلامی استان کرمان گفت: اگرچه بم بازسازی شده، اما هنوز پاک‌سازی نشده است.
به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، کمال جوانمرد با بیان این‌که اکنون شهر بم به جایگاه بین‌المللی خودش برگشته است، گفت: خرمای بم جایگاه بین‌المللی خود را پیدا کرده و هم‌چنین این شهر به‌دلیل برخورداری از کارخانه‌ی خودروسازی، بالاترین سرانه‌ی ارزش افزوده را دارد و می‌توانیم ادعا کنیم بم، شهر زنده‌ای است.
عضو شورای اسلامی شهر کرمان در عین حال بیان کرد: اگرچه بم بازسازی شده، ولی پاک‌سازی نشده؛ چراکه قبل از زلزله، کوچه‌های بم آسفالت بودند، اما به‌دلیل زلزله، کوچه‌های این شهر خاکی هستند؛ شهروندان در کوچه‌های خاکی تردد می‌کنند و بچه‌های بمی نیز در همین کوچه‌های خاکی بازی می‌کنند که برای سلامت این بچه‌ها مضر است.
جوانمرد افزود: آواربرداری بم کامل نشده؛ البته خیابان‌های اصلی آواربرداری شده، اما کوچه‌های بم آواربرداری نشده که می‌تواند برای شهروندان بم، یادآور آن فاجعه‌ی تلخ و نمکی بر زخم‌شان باشد.
وی ادامه داد: مادام که آوارها در شهر باشند، هم‌چنان بر روح و روان مردم بم آثار منفی دارد؛ بنابراین، روح بم آزرده و مجروح است و هنوز التیام پیدا نکرده؛ بم استوار است، اما با روحی آزرده و رنجور.
جوانمرد با بیان این‌که بم قبل از زلزله سه بیمارستان و یک زایشگاه داشته است، گفت: اما امروز همه‌ی این‌ها در یک بیمارستان 96 تخت‌خوابی خلاصه شده و بم از نظر سرانه‌ی درمانی در مضیقه است.
عضو شورای اسلامی استان کرمان هم‌چنین شهر بم را از نظر فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و فضاهای تفریحی و فضای سبز دارای کم‌بود و مشکلاتی دانست و تأکید کرد: باید به روح و روان بم بیش‌تر توجه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *