احداث مجموعه‌ی فرهنگی‌تفریحی میدان اول هفت‌باغ با مشارکت بخش خصوصی


شهردار کرمان مطرح کرد:

احداث مجموعه‌ی فرهنگی‌تفریحی میدان اول هفت‌باغ با مشارکت بخش خصوصی

 شهردار کرمان گفت: مالکیتِ 50 درصد از میدان 16 هکتاری اول هفت‌باغ، متعلق به شهرداری و 50 درصد آن، متعلق به شرکت عمران علوی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی بابایی افزود: معابر نیز متعلق به شهرداری و زمین‌های اطراف متعلق به هفت‌باغ علوی است؛ ضمن این که مشارکت در این مجموعه، از نوع مشارکت مدنی است؛ یعنی زمین، پروانه‌ی ساختمان و معبر مربوط به شهرداری است که در پروژه ارزش‌گذاری می‌شود.

شهردار کرمان ادامه داد: قرار است این پروژه به‌صورت سرمایه‌گذاری اجرا شود که برای اجرای آن، 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

بابایی با بیان این‌که در حال حاضر، پیش‌طرح ارایه شده است، گفت: پس از تصویب کلیات طرح توسط شورای اسلامی شهر، طرح باید در کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک بررسی شود.

وی افزود: پروژه با تلفیق معماری سنتی و مدرن ساخته می‌شود؛ ضمن این‌که طرح باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی با رغبت برای اجرای این طرح ورود کند.

دکتر افضلی طراح پروژه گفت: تمام عناصر در حدود 16 هکتار وسط میدان وجود دارد و فضاهای باز 5 تا 6 هزار مترمربعی، برای هر نوع مراسمی قابل استفاده است.

وی افزود: قسمت مرکزی مجموعه چندمنظوره است که می‌تواند به‌عنوان مسجد هم مورد استفاده قرار گیرد، اما فقط نماد و فرم مسجد ندارد.

افضلی ادامه داد: نظر ما این است که باید در کلِ نما و مجموعه، فرهنگ و مسجد وجود داشته باشد.

در ادامه، جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان بر طراحی مسجد در مجموعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده سخن‌گوی شورا نیز گفت: وقتی یک مجموعه‌ی 40 هکتاری، آن هم در میدان پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ساخته می‌شود، مسجد نداشته باشد، همه‌ی ما را زیر سوال می‌برد.

 

مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: آیندگان در مورد ما قضاوت خواهند کرد؛ بنابراین، باید در طراحی چنین مجموعه‌ای، مسجد دیده شود تا هنگام اذان، شاهد صدای اذان و برپایی نماز در مجموعه باشیم.

در ادامه، با کلیات طرح ساخت مجموعه‌‌ی فرهنگی‌تفریحی در میدان پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) (میدان اول هفت‌باغ) موافقت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *