پیش‌رفت کار برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول است


رییس کمیسیون مسایل کلانِ شهر:

پیش‌رفت کار برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل قبول است

رییس کمیسیون مسایل کلانِ شهر از سرمایه‌گذاری مطلوب در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، منصور ایرانمنش در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به برگزاری اولین جلسه‌ی کمیسیون مسایل کلانِ شهر، دستور کار این جلسه را بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بیان کرد و گفت: کارِ برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری ادامه دارد، برخی پروژه‌ها به پایان رسیده‌اند و برخی هم با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم به سرانجام برسند.

وی با بیان این‌که قرار است در جلسات آینده، پرونده‌ی پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت جزیی‌تر بررسی شوند، گفت: در این نشست پروژه‌های سرمایه‌گذاری صاروج‌پارس (گودال خشت‌مال‌ها)، آدینه، بام کرمان، بهار رضوی، صنوف آلاینده، مجتمع تجاری خیابان شهید باهنر و پارکینگ‌های طبقاتی پشت مسجدالرسول و کوچه شماره 12 شریعتی مورد بررسی قرار گرفت.

ایرانمنش افزود: در مجموع، سرمایه‌گذاریِ در دستِ اجرای شهر کرمان مطلوب و پیش‌رفت کار هم قابل قبول است، اما برخی پروژه‌ها باید به‌روز شوند و یا برخی از طریق مزایده، به افراد دیگری واگذار شوند.

علی بابایی شهردار کرمان نیز درباره‌ی پروژه‌ی بام کرمان به قطعی شدن قرارداد این پروژه اشاره کرد و گفت: قرار بود بعد از سه ماه طرح نهایی توسط سرمایه‌گذار ارایه شود که قرارداد نیاز به اصلاحاتی داشت و در ادامه، قرار شد مجوزهای میراث فرهنگی را بگیرند که اقدامات لازم انجام گرفته و سرمایه‌گذار آمادگی دارد طرح را در جلسه‌ی شورا ارایه دهد.

شهردار کرمان ادامه داد: آخرین انفجار جاده‌ی دسترسی هم دوسه هفته قبل انجام گرفت و جاده در حال ساخت است.

بابایی با بیان این‌که از قراداد جاده‌ی دسترسی، دو ماه دیگر باقی مانده است، گفت: البته قرارداد جاده‌ی دسترسی، بین سرمایه‌گذار و پیمان‌کار بسته شده و قرار است 24 ماهه تحویل دهد که اگر با تأخیر تحویل بدهند، مشمول مواردی است که در قرارداد ذکر شده است.

وی افزود: در قرارداد بام کرمان نیز تمام مصوباتی که مدنظر شورا بود، مورد موافقت قرار گرفت و قرارداد اصلاح شد.

شهردار کرمان ادامه داد: پارکینگ پشت مسجدالرسول نیز چون مشمول مرور زمان شده، علی‌رغم این‌که سرمایه‌گذار متضرر می‌شد، مقرر شده قیمت‌گذاری زمین مورد تهاتر و پروانه‌ی ساختمان به‌روز شود.

بابایی بیان کرد: در رابطه با پارکینگ کوچه 12 شریعتی نیز با سرمایه‌گذار مکاتبه کردیم و تهدید به فسخ شد.

وی افزود: در پروژه‌ی صارج پارس نیز چون آب‌های زیرسطحی بالا آمده بود، پروژه معطل ماند تا این‌که آب‌منطقه‌ای گالری‌های ضلع غربی پروژه را اجرا کرد و اکنون تسطیح بستر انجام شده و آماده‌ی اجرای فونداسیون است.

شهردار کرمان ادامه داد: از 15 هزار تن اسکلت فلزی هم که قرار است ساخته شود، 7500 تن ساخته شده و ظرف چند ماه آینده، اسکلت فلزی پروژه نصب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *