شورای شهر کرمان با موضوع انتخاب شهردار توسط مردم مخالف است


سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان:

شورای شهر کرمان با موضوع انتخاب شهردار توسط مردم مخالف است

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان به بررسی موضوع برگزاری انتخابات برای انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر کرمان به‌دلایل متعددی با این کار مخالف است.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، حجت‌الاسلام ربانی‌زاده در نشست عمومی شورا افزود: شهردار، مدیر شهر است و باید از تخصص لازم برخوردار باشد؛ بنابراین، تصمیم‌گیری درباره‌ی یک فرد متخصص، باید توسط صاحبان تخصص انجام گیرد؛ ضمن این‌که برگزاری انتخابات برای انتخاب شهردار، برای کشور بار مالی دارد، حجم کار را نیز بالا می‌برد و در برگزاری انتخابات مشکلاتی ایجاد می‌کند

وی تصریح کرد: هم‌چنین جایگاه شهردار حساس است؛ بنابراین، با انتخاب شهردار توسط مردم، ممکن است افراد متمول و فرصت‌طلب با هزینه‌ی کردن پول، این جایگاه را اشتغال کنند.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: نکته‌ی دیگر این‌که اگر به هر دلیلی شهردار تخلف کرد و توسط شورا عزل شد، شهردار جدید چگونه باید انتخاب شود که به این دلایل و البته دلایل دیگری که قطعأ وجود دارد، انتخاب شهردار توسط مردم کار درستی نیست.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده، به تحولات حوزه‌ی پسماند نیز اشاره کرد و گفت: امروز علاوه بر خودروهای مکانیزه‌ی جمع‌آوری زباله، یک خودروی جاروی مکانیزه با 270 میلیون تومان سرمایه‌ی بخش خصوصی به شهر اضافه شده که یک کار بزرگ است.

وی افزود: اخیرأ بین شهرداری و اداره‌کل زندان‌ها نیز تفاهمی ایجاد شده که ضلع غربی زندان توسط شهرداری آسفالت شود.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده با بیان این‌که این معبر به میزان 13 هزار متر آسفالت شده است، گفت: مقرر شده اداره‌کل زندان‌ها هم برای سهولت در ایاب‌وذهاب و جلوگیری از حوادث در مسیر هفت‌باغ، به مسیر ضلع غربی منتقل شود که در این رابطه از شهردار کرمان و مدیرکل زندان‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: توقع عمومی مردم در بخش آسفالت است که اخیرأ بولوار سیدالساجدین در شهرک خواجو و بخشی از کوچه‌های سرآسیاب آسفالت شده است.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده ادامه داد: آسفالت معابر نشان از این دارد که شورا و شهرداری در باقی‌مانده‌ی عمر شورا به خواست عمومی مردم توجه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده به ساخت پل سیدی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون، فقط سه دهنه از این پل نصب شده است؛ بنابراین، نگران هستیم این پل تا پایان شورای چهارم به پایان نرسد.

در ادامه، بابایی، شهردار کرمان از نصب دهنه‌ی چهارم پل سیدی تا هفته‌ی آینده خبر داد.

مشرفی، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: امیدوایم طبق برنامه‌ی زمان‌بندی پل سیدی تا بهمن‌ماه افتتاح شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *