خانه‌ی فرهنگ الغدیر راه‌اندازی می‌شود


رییس کمیسیون بانوان شورا:

خانه‌ی فرهنگ الغدیر راه‌اندازی می‌شود

رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی شورا گفت: به‌زودی خانه‌ی فرهنگ الغدیر در این شهرک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، زهرا ایرانمنش در نشست شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ ویژه‌ی بانوان در نقاط مختلف شهر کرمان گفت: طبق قول مهندس بابایی، شهردار محترم در رابطه با گسترش فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی مربوط به بانوان در آیین افتتاح خانه‌های فرهنگ، تقاضا دارم خانه‌ی فرهنگ الغدیر که به‌‌زودی راه‌اندازی می‌شود، برای بانوان در نظر گرفته شود.

وی به بازدید اعضای این کمیسیون از محل خانه‌ی فرهنگ الغدیر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌ی فرهنگ ویژه‌ی بانوان در محله‌ی الغدیر، به‌عنوان یک کار مشترک کمیسیون‌های بانوان و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

رؤیا دیوان‌بیگی، رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز در این خصوص با تأکید بر راه‌اندازی خانه‌ها‌ی فرهنگ و فرهنگ‌سراها ویژه‌ی بانوان در شهر کرمان، با توجه به جمعیت بالای شهرک الغدیر، بر بررسی بیش‌تر اختصاص خانه‌ی فرهنگ الغدیر به بانوان تأکید کرد.

در ادامه، فتح‌الله مؤیدی رییس کمیسیون بودجه درباره‌ی نحوه‌ی راه‌اندازی خانه‌ی فرهنگ در شهرک الغدیر از شهردار کرمان سوال کرد که بابایی شهردار کرمان گفت: توسعه‌ی خانه‌های فرهنگ در دستور کار قرار گرفته، اما به این دلیل که منابع مالی برای ساخت‌وساز خانه‌های فرهنگ نداریم و یا این‌که ساخت‌و‌ساز زمان‌بر می‌شد، برای راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ، املاکی را اجاره کردیم.

شهردار کرمان افزود: در شهرک الغدیر نیز به‌دنبال استفاده از ظرفیت خیران بودیم که مالک حاضر شده خانه‌اش را برای راه‌اندای خانه‌ی فرهنگ در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی ادامه داد: اجاره‌ی خانه‌های فرهنگ، از محل صرفه‌جویی پرداخت می‌شود و سرمایه‌گذاری و خرید در این زمینه در دستور کار نیست.

بابایی بیان کرد: 90 درصد از افرادی که از خانه‌های فرهنگ استفاده می‌کنند، بانوان هستند.

وی هم‌چنین از راه‌اندازی خانه‌ی فرهنگ دیگر در شهرک مطهری خبر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *