اصول قانون اساسی در رابطه با شوراهای اسلامی مد نظر قرار گیرد


در نشست دکتر چمران با اعضای شورای اسلامی کرمان تأکید شد:

اصول قانون اساسی در رابطه با شوراهای اسلامی مد نظر قرار گیرد

نشست مشترک دکتر چمران، رییس شورای عالی استان‌ها و رییس شورای شهر تهران با اعضای شوراهای اسلامی استان و شهر کرمان، در کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در حاشیه‌ی این نشست، درباره‌ی سفر دکتر چمران به کرمان گفت: دکتر چمران، رییس شورای عالی استان‌ها و رییس شورای شهر تهران، در نشست مشترکی که با اعضای شوراهای اسلامی استان و شهر کرمان داشتند، درباره‌ی مسایل و مشکلاتی که امروز شوراها با آن روبه‌رو هستند، مطالبی بیان کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به آن اشاره شد، انتخاب شهردار با رأی عمومی مردم بود که با رایزنی دکتر چمران در مجلس شورای اسلامی، قرار شده این مصوبه از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج و شهردار، هم‌چنان با رأی اعضای شوراهای اسلامی انتخاب شود.

مشرفی افزود: به گفته‌ی دکتر چمران، شهرداری کاری تخصصی است و یک فرد متخصص نمی‌تواند توسط عموم مردم انتخاب شود؛ بلکه تعدادی افراد متخصص که با رأی مردم به شوراها راه پیدا می‌کنند، باید شهردار را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مدیریت منسجم شهری بود که دکتر چمران در این‌باره گفت با توجه به این‌که دستگاه‌های خدمت‌رسان زیرمجموعه‌ی وزارت‌خانه‌های متبوع هستند، امکان ایجاد مدیریت منسجم شهری در شرایط کنونی وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان به کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی در انتخابات دور بعد هم اشاره کرد و گفت: به گفته‌ی دکتر چمران، کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی قطعی است که با این حساب، تعداد اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در دور پنجم به 11 نفر کاهش پیدا می‌کند.

مشرفی هم‌چنین گفت: ما نیز در این نشست درباره‌ی مشکلات عمومی شوراها سخن گفتیم؛ از جمله این‌که آن‌چنان که باید به شوراهای اسلامی توجه نمی‌شود و قوانین وضع شده از سوی مجلس شورای اسلامی، در راستای تضعیف شوراهاست.

وی افزود: در این نشست درخواست شد تا اصول قانون اساسی در رابطه با شوراهای اسلامی مد نظر قرار بگیرد و بر همین اساس به شوراها توجه شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: درباره‌ی تأمین بودجه‌ی شهرداری‌ها نیز تأکید شد تا دولت در این زمینه بیش‌تر ورود و به شهردار‌ی‌ها کمک کند.

مشرفی بیان کرد: دولتی کردن عوارض نیز مورد اعتراض واقع و درخواست شد عوارض به خزانه‌ی دولت واریز نشود؛ بلکه هم‌چون گذشته، از طریق شوراهای اسلامی به شهردای‌ها تخصیص داده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *