حقوق معوقه‌ی کارکنان شهرداری پرداخت شود


رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

حقوق معوقه‌ی کارکنان شهرداری پرداخت شود

رییس شورا اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که برخی از هم‌کاران شهرداری حقوق دریافت نکرده‌اند، گفت: مشکلات شهرداری را همه می‌دانیم و نسبت به تلاش‌هایی که شهردار کرمان متحمل می‌شوند، اگاه هستیم؛ اما حقوق هم‌کاران از دیون اولویت‌دار است و باید در اولین فرصت حقوق پرسنل پرداخت شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، هم‌چنین از شهردار کرمان خواست در جلسه‌ای مشکل پیمان‌کارانی که از شهرداری طلب‌کار هستند نیز حل شود.

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون مسایل کلان شورا نیز در این نشست به تلاش سازمان عمران شهرداری  برای آسفالت معابر اشاره کرد و ضمن تشکر از شهردار کرمان و سازمان عمران شهرداری گفت: شوراهای شهر در دوره‌های قبل برای آسفالت معابر شهر مصوبه‌ای در رابطه با خودیاری داشته‌اند که این دستورالعمل نیاز به بازنگری و به‌روز شدن دارد.

وی افزود: به نظر من خودیاری اصلأ نباید دریافت شود؛ چراکه نسبت به میزان آسفالت معابر شهر، مبلغ ناچیزی است.

 

صدیقه زاهدی، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز به ترافیک سنگین در شهر و اهمیت دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای مشترک در این رابطه با حضور نمایندگان شهرداری و شورای ترافیک استان تشکیل و مقرر شد طرح مسیر دوچرخه‌سورای از میدان پرواز تا میدان آزادی اجرا شود.

وی افزود: مقرر شد در فاز نخست این طرح از میدان پرواز تا چهاراه امیرکبیر اجرا شود تا با این کار از تعداد خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر کاسته شود.

در این نشست شهردار کرمان نیز با بیان این‌که حقوق مرداد و شهریور پرسنل شرکتی را بده‌کار هستیم، گفت: هنوز هیچ صورت‌وضعیتی مربوط به مهرماه از سوی شرکت‌ها نرسیده است.

علی بابایی افزود: طی دوسه روز آینده بخشی از حقوق معوق پرسنل شرکتی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین بدهی بخشی از پیمانکاران شهرداری که مشکلی از نظر قرارداد و یا انجام کار ندارند، ظرف چند روز آینده از طریق آگهی فروش زمین پرداخت می‌شود.

 

زهرا لری نیز در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون خدمات شهری با حضور نماینده‌ی شرکت برق گفت: لوکس نوری شهر پایین و کرمان شهر تاریکی است که این موضوع را نماینده‌ی شرکت برق هم قبول داشت که قرار شد دفترچه‌ی استاندارد در رابطه با نورپردازی شهر را به شورا ارسال کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان این‌که نورپردازی کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) توسط واحد زیباسازی شهرداری پی‌گیری می‌شود، گفت: در جلسه‌ای در استانداری، نورپردازی کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه)، قلعه‌های دختر و اردشیر و مزار شهدا با هزینه‌ی دو میلیارد تومان به شرکت برق واگذار شده است.

وی در ادامه، به بررسی روشنایی معابر شهر در کمیسیون خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در این رابطه با حضور نماینده شرکت برق ازجمله در رابطه با تیرهای برق فرسوده که زیباسازی شهر را زیر سوال می‌برد، صحبت شد؛ ضمن این‌که شرکت برق پاورپوینت بسیار خوبی تهیه کرده بودند که به شهرداری ارسال شد تا نظر کارشناسان شهرداری را هم داشته باشیم.

لری به ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده در برخی نقاط شهر کرمان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش معاون خدمات شهری، قرارداد ساخت و نصب 52 پل منعقد شده که 32 ساخته شده و 20 پل در حال ساخت است.

وی افزود: با توجه به این‌که پایان قرارددها برای ساخت 11 پل سه ماه است، 9 پل که مشکل اصلی مردم است، باید در اسرع وقت ساخته و نصب شوند.

علی بابایی شهردار کرمان نیز گفت: مقرر شد در مسیرهای فرعی کنار تیرهای چراغ‌برق بتن‌ریزی شود، اما برای مسیرهای اصلی، شرکت برق پیش‌نهاد دیگری ارایه کند.

وی در رابطه با پل‌های عابر پیاده نیز گفت: ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود که در سال 91 یک شرکت بخش خصوصی تعدادی از 18 پل را اجرا کرده و مقرر شد تعداد باقی‌مانده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

بابایی افزود: ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده جلوی پایانه‌ی مسافربری، شهرک امام حسن عسکری و شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ساخت پل‌هایی که ضرورت ندارد، از لیست حذف شده و به سمت اولویت‌ها رفته‌ایم.

شهردار کرمان بیان کرد: گزارش کاملی از وضعیت ساخت و نصب پل‌های عابر پیاده به شورا ارایه خواهیم کرد.

شهردار کرمان درباره‌ی روشنایی معابر هم گفت: لیستی از تمام معابری که خاموش هستند، تهیه و مقرر شد برای ساخت فونداسیون 200 پایه‌ی روشنایی که در شهر نیاز است، به اداره برق کمک کنیم.

بابایی تصریح کرد: روشنایی معابر وظیفه‌ی اداره برق است، اما متاسفانه شهروندان که به اداره برق مراجعه می‌کنند، مدیران برق اعلام می‌کنند روشنایی معابر بر عهده‌ی شهرداری است.

 

محمدیاسین پنجعلی‌زاده، به جلسه‌ی کمیسیون چهارنفره با حضور نماینده‌ی استانداری، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده‌ی شهرداری، نماینده‌ی شورای شهر و نماینده‌ی راه و شهرسازی در رابطه با نظام ارجاع اشاره کرد و گفت: مقرر شد مصوبات این جلسه توسط رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه هیأت مدیره این سازمان ارایه و بررسی شود.

وی درباره‌ی مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد برای تسهیل در امور قشر مستضعف است، ساختمان‌هایی که متراژ آن‌ها کم‌تر از 300 مترمربع است، از نظام ارجاع خارج شوند.

پنجعلی‌زاده افزود: هم‌چنین مقرر شد با تصویب هیأت مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی، قیمت‌های هزینه‌ی نظارت مهندسان ساختمان، 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که نظام ارجاع ایجاد کرده بود، این بود که برخی مهندسان با هم هم‌خوانی نداشتند که قرار شد مهندسانی که تمایل دارند، به‌صورت گروهیِ چهارنفره ثبت‌نام کنند تا کار به گروهِ مهندسان ارجاع شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی بیان کرد: هم‌چنین مقرر شد میزان سهمیه‌ی مهندسان افزایش پیدا کند که می‌تواند در صدور گواهی نظارت تأثیر داشته باشد.

پنجعلی‌زاده اظهار امیدواری کرد نظر رییس و سایر اعضای هیأت مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه‌ها مثبت باشد

 

مهنوش مؤمنی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: افتخار می‌کنیم شهرداری کرمان توانست کود ورمی‌کمپوست که کودی ارگانیک است را از زباله‌های شهری تولید کند.

وی افزود: شهرداری کرمان این کود را با کمک تیم دانشگاهی تولید کرده و اولین تولیدات هم به ارزش 700 هزار تومان فروخته شده است.

مؤمنی پیش‌نهاد کرد: با توجه به این‌که پیمان‌کار ماهانه مبلغی به شهرداری پرداخت می‌کند، این مبلغ صرف کارخانه شود تا برای سرمایه‌گذار صرفه‌ی اقتصادی داشته باشد.

 

رؤیا دیوان‌بیگی، رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز در این نشست گفت: مصوب شد نشستی با شورای معاونان صداوسیما و جلسه‌ای در شورای شهر با حضور مدیرکل صداوسیما داشته باشیم و موضوع‌های مختلف در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی در مقوله‌های مختلف و هم‌چنین اطلاع‌رسانی خدمات شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.

وی به نشستی در رابطه با وظایف دستگاه‌های مختلف در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مقرر شد چهار بیلبورد شهری به تبلیغات در رابطه با اربعین اختصاص داده شود.

دیوان‌بیگی افزود: طرح پاکبان اربعین نیز از سوی یکی از خانم‌ها ارایه و مقرر شد این موضوع هفته‌ی آینده بررسی شود.

راه‌اندازی پایگاه‌های ثابت در پارک‌ها، موضوع دیگری بود که رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی به آن اشاره کرد.

 

رییس کمیسیون بانوان از برگزاری کنگره‌ی ملی زنان موفق ایران در پنجم بهمن‌ماه خبر داد و از بانوان عضو شورا خواست در صورت تمایل برای حضور در این کنگره ثبت‌نام کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، زهرا ایرانمنش در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، هم‌چنین با گلایه از برخی اعضای شورا که برنامه‌های کمیسیون‌ها را به نام خودشان ارایه می‌کنند، گفت: در هیچ دوره‌ای هیچ‌کدام از اعضای شورا به خودشان اجازه نمی‌دادند که گزارش‌ها را از زبان خودشان ارایه کنند؛ بلکه تمام گزارش‌ها و اخبار شورا از زبان رییس شورا ارایه می‌شد.

ایرانمنش با تأکید بر این‌که باید در شورا یک منشور اخلاقی نوشته شود، گفت: متأسفانه نشست‌های مردمی هم تک‌محوری شده و برخی اعضای شورا ترجیح می‌دهند در مسجدهای محله‌ها حضور یابند و گزارش‌ها را از زبان خودشان ارایه کنند.

وی افزود: نشست‌های مردمی باید اطلاع‌رسانی شود و حداقل چند نفر از اعضای شورا به‌هم‌راه شهردار کرمان حضور داشته باشند.

ایرانمنش در ادامه، به اتفاقاتی که در نشست هفته‌ی گذشته‌ی شورا در رابطه با نحوه‌ی برخورد با نمایندگان شرکت جهاد نصر رخ داد، اشاره کرد و در این رابطه از برخی اعضای شورا گلایه کرد.

وی هم‌چنین از خبرنگاران خواست اخلاق حرفه‌ای را رعایت و به حق قضاوت کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *