موافقت با پیشنهاد شهردار مبنی بر تشکیل کارگروه شورا، شهرداری و کمیته امداد


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان صورت گرفت؛

موافقت با پیشنهاد شهردار مبنی بر تشکیل کارگروه شورا، شهرداری و کمیته امداد

در نشست شورای اسلامی شهر کرمان، با پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای فعالیت‌های مشترک شورا، شهرداری و کمیته امداد موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) استان کرمان برگزار شد.

شهردار کرمان در این نشست پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای فعالیت‌های مشترک شورا و شهرداری و کمیته امداد را ارایه کرد.

علی بابایی گفت: این کارگروه باید با حضور نمایندگانی از شورا، شهرداری و کمیته امداد امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) استان تشکیل شود تا اقدمات مشترکی که می‌توانیم انجام دهیم را بررسی کند.

وی هم‌چنین به برگزاری نشستی با مدیرکل کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: در آن نشست که معاونان فرهنگی‌اجتماعی و خدمات شهری شهردار و هم‌چنین معاونان اداره‌کل کمیته امداد حضور داشتند، مسایل مختلفی از جمله معضلات اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مقدمات انعقاد یک تفاهم‌نامه فراهم شد.

بابایی با بیان این‌که امروز 72 نفر متکدیِ تبعه‌ی افغانستان و پاکستان از دو منطقه‌ی دو و چهار شهر جمع‌آوری شده‌اند، گفت: امیدواریم با کمک کمیته امداد، سایر دستگاه‌های مربوط و سازمان‌های مردم‌نهاد، کرمان به شهر بدون متکدی تبدیل شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) استان کرمان نیز در این نشست گفت: آمادگی هر نوع تعامل با شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان را داریم.

یحیی صادقی از تکدی‌گری به‌عنوان یکی از معضلات شهر کرمان یاد کرد و گفت: ما مسئول جمع‌آوری و نگه‌داری متکدیان نیستیم، اما از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

وی ورود جدی استانداری، شورای تأمین و دستگاه‌های متولی در برخورد با پدیده‌ی تکدی‌گری را خواستار شد و در عین حال گفت: یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند در مقابله با پدیده‌ی تکدی‌گری مؤثر باشد، کمک نکردن مردم به متکدیان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تأکید بر این‌که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا مردم به متکدیان کمک نکنند، گفت: وقتی مردم کمک نکنند، متکدیان دیگر بازاری نخواهند داشت.

صادقی با اشاره به حضور سه‌ماهه‌اش به‌عنوان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در شهر کرمان گفت: وقتی به شهر کرمان آمدم، زنده بودن این شهر را دیدم.

وی افزود: علی‌رغم این‌که برخی خیابان‌ها به‌دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی مسدود است، اما اجرای پروژه‌های عمرانی، نشان از زنده بودن و آینده‌ی روشن شهر کرمان دارد.

صادقی هم‌چنین از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان خواست برای راه‌اندازی بازارچه‌ی فروش محصولات مددجویان کمیته امداد با این نهاد هم‌کاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان هم‌چنین با بیان این‌که در استان کرمان 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: در شهر کرمان نیز 6500 خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند.

صادقی یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش دانست و گفت: هیچ خانواده‌ای قرار نیست همیشه تحت پوشش کمیته امداد باشد؛ بنابراین، تلاش برای توامندسازی اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.

وی افزود: سال گذشته 5000 نفر به خودکفایی رسیده‌اند و امسال نیز باید خودکفایی 2500 نفر دیگر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را جشن بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد از معرفی یکی از شهرستان‌های استان کرمان به‌عنوان شهرستان بدون مددجو  تا پایان امسال خبر داد.

صادقی به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ولایت اشاره کرد و گفت: نزدیک به 1000 میلیارد تومان از منابع این صندوق قرض‌الحسنه، از فروش ساختمان سابق کمیته امداد مرکز که در بالای شهر تهران قرار داشت، تأمین شده است.

وی افزود: از منابع این صندوق صرفأ برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌ی اشتغال مددجوها استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در ابتدای این نشست اعضای شورای اسلامی شهر کرمان نیز به بیان پرسش‌های خود از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) استان کرمان پرداختند.

اعضای شورا هم‌چنین با پیشنهاد شهردار مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک شورا، شهرداری و کمیته امداد نیز موافقت کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *